Jeden obyvateľ Slovenska spotrebuje ročne v priemere 466 igelitových tašiek, európsky priemer je pritom o polovicu nižší. K iniciatíve Slovensko bez igelitových tašiek, ktorú vyhlásilo Ministerstvo životného prostredia, sa pripojili prvé dva maloobchodné reťazce Kaufland a Coop Jednota. Tie chcú vo svojich obchodoch používanie igelitiek podstatne obmedziť.
Sieť Kaufland chce tento rok spustiť dlhodobý projekt, ktorého cieľom bude postupne odstrániť ekologicky nevyhovujúce tašky z predaja. Coop Jednota ich chce tiež obmedzovať.
Spoločnosti, ktoré sa zapojili do iniciatívy Slovensko bez igelitových tašiek, o tom môžu informovať prostredníctvom loga Bez igelitiek. „Ide o otvorený záväzok voči zákazníkom, že sa aktívne zapojili do znižovania spotreby neekologických tašiek. Som rád, že iniciatíva našla odozvu aj medzi najvýznamnejšími hráčmi v slovenskom maloobchode,“ uviedol minister životného prostredia László Sólymos.
Envirorezort do parlamentu predložil i legislatívnu úpravu, ktorá má za cieľ obmedziť spotrebu igelitových tašiek, a to prostredníctvom ich spoplatnenia a povinnosti ponúkať aj ekologickú alternatívu. Novela zákona o odpadoch je reakciou na smernicu Európskej únie, ktorá členským štátom ukladá povinnosť dosiahnuť trvalé zníženie spotreby ľahkých plastových tašiek, ktoré predstavujú významný ekologický problém.
K obmedzeniu igelitových tašiek pristúpilo aj Tesco, zákaznící využívajúci online nákup sa možu rozhodnúť, či im objednávku doručia v igelitkách ale nie. V susednom Česku maloobchodný reťazec Lidl oznámil, že od marca tohto roku prestane vo svojich obchodoch predávať igelitové tašky, namiesto nich ponúkne zákazníkom papierovú alternatívu alebo pevnú plastovú tašku, ktorá sa dá používať dlhodobo.