
V teste potravín, ktorý porovnával kvalitu výrobkov kúpených v Rakúsku a na Slovensku, bolo aj päť produktov, ktoré v regáloch ako svoje privátne značky ponúka Lidl Slovenská republika. Maloobchodný reťazec voči záverom laboratórneho skúmania protestuje a tvrdí, že testovanie nebolo férové.
Do testu sa dostali aj šunky, Lidl ale tvrdí, že šlo o dva rôzne produkty. V Rakúsku kúpený výrobok Dusená šunka údená porovnávali s výrobkom Varená šunka, kúpeným na Slovensku. „Je nešťastné a z pohľadu zákazníka zavádzajúce porovnávať dva rôzne výrobky. Veríme, že k tomu došlo nedopatrením. Rakúska dusená šunka údená má vzhľadom na proces výroby skutočne nižší podiel vody a vyšší podiel mäsa, čo je deklarované aj na samotnom obale,“ uviedol hovorca slovenského Lidla Tomáš Bezák.
„V prípade marhuľového jogurtu test nezistil žiadny rozdiel v sledovaných ukazovateľoch. U bravčového mäsa vo vlastnej šťave, ementálu a mozzarelly boli zistené senzorické odchýlky, ktoré sú však subjektívne a v žiadnom prípade sa netýkajú kvality samotných produktov. Rozdiel v analytických ukazovateľoch pri bravčovom mäse je štatisticky málo významný, ako konštatuje aj samotná záverečná správa,“ podotkol Tomáš Bezák.
Ako upozornil, ementál a mozzarellu vyrábajú pre Lidl v Rakúsku a na Slovensku rozdielni dodávatelia, pričom každý z nich využíva iný technologický postup a tiež rôzne baktérie na výrobu syra. „Spoločnosť Lidl garantuje zákazníkom vo všetkých 27 krajinách, v ktorých pôsobí, identickú kvalitu produktov privátnych značiek,“ dodal Tomáš Bezák.
Test pre Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka vypracovala Štátna veterinárna a potravinová správa, podľa jeho záveru mala až polovica potravín kúpených na Slovensku horšiu kvalitu, ako výrobky kúpené v Rakúsku.