
Počas januárových výpredajov nakupovali Slováci hlavne oblečenie, ale najviac peňazí boli ochotní investovať do elektroniky, priemerne to bolo 96 eur za transakciu v obchodoch s počítačmi, tabletmi alebo mobilmi. Ukazuje to analýza dát z januárových nákupov platobnými kartami UniCredit Bank.
Za jeden výhodný nákup Slováci v januári zaplatili priemerne 85 eur. „Tento rok sme v priebehu prvých troch týždňov v januári zaznamenali takmer o jedenásť percent viac transakcií než minulý rok. Z priemerných súm je jasne vidieť, že zľavy sú pre Slovákov skutočne veľkým lákadlom, a neváhajú si počas nich aj po náročných Vianociach urobiť radosť,“ hovorí Zuzana Ďuďáková, hovorkyňa UniCredit Bank.
Zľavám tradične dominujú nákupy oblečenia a módnych doplnkov, tento tovar Slováci v januári nakupovali v 34 percentách prípadov. Na druhom mieste bolo vybavenie do domácnosti (32 percent) a na treťom elektronika (12 percent). Na ďalších miestach sa zhodne s jedenástimi percentami objavili cestovanie a zábava.
.„V predvianočnom období nakupujeme najmä darčeky pre rodinu a blízkych, ale na začiatku roka už myslíme aj na seba. Čím ďalej tým viac sa presadzujú aj nákupy špecifických drahších položiek súvisiacich napríklad s našimi koníčkami. V prípade mladých typicky nové hry na nový počítač alebo konzolu, ktorú si našli pod stromčekom. Rodičia potom v zľavách výhodne zariaďujú domácnosť, alebo si kupujú dovolenku,“ upresňuje Ďuďáková.
Aj v zahraničí Slováci najviac míňali na oblečenie
Slováci za zľavami cestujú aj do zahraničia, najobľúbenejšou destináciou je Viedeň. Na rozdiel od tuzemských obchodov tam najradšej míňajú na zábavu, najviac peňazí však rovnako ako doma zaplatia za oblečenie. Jeden nákup za hranicami v priemere vyjde na 83 eur. „V januári však padli v zahraničí aj vyššie sumy za oblečenie, napríklad v jednom svetovom nákupnom centre vo výške 6 700 eur,“ dopĺňa Zuzana Ďuďáková.