logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Celkom 73 percent mliečnych výrobkov a 87 percent čerstvého mäsa a mäsových výrobkov predávaných...
  • Na cenovkách svietia percentá, v exceloch marže a v marketingových reportoch CTR. Čoraz viac...
  • Prvý vajcomat na Slovensku začal fungovať v Obchodnom centre Nivy na Mlynských Nivách v...
  • Slovenský pivný trh je ovplyvnený kombináciou faktorov. Mení sa vkus spotrebiteľov, prebieha...

Na sviatočných stoloch Slovákov bola najčastejšou rybou treska

2. februára 2017
Správy 0
2003
Na sviatočných stoloch Slovákov bola najčastejšou rybou treska

Mäso z tresky patrí u nás medzi najobľúbenejšie ingrediencie na prípravu sviatočných receptov z rýb. Na základe výsledkov predaja spoločnosti Ryba Žilina bol počas decembra 2016 na Slovensku z mrazených rýb najväčší záujem o produkty z aljašskej a tmavej tresky. Slováci obľubujú na Vianoce aj sladkovodné ryby. Najväčším „skokanom“ v predaji je zubáč, ktorého predaj narástol v porovnaní medzi mesiacmi november a december až o 725 %.  

Podľa údajov zverejnených spoločnosťou GfK si v decembri minulého roku kúpili mrazenú rybu dve tretiny slovenských domácností*. Medzi dlhodobo obľúbené mrazené ryby na Slovensku patria aj produkty poprednej slovenskej značky Radoma, ktorá patrí do portfólia spoločnosti Ryba Žilina.

V decembri 2016 boli najpredávanejšími produktami rybie filé z aljašskej tresky Exklusiv a filety z tresky tmavej Exklusiv, čo svedčí o tom, že najobľúbenejšou rybou na Slovensku je treska a taktiež o tom, že Slováci dávajú pri výbere rýb na sviatočné stoly dôraz na kvalitu. „Pri týchto výrobkoch značky Radoma si zákazníci kupujú najkvalitnejšie rybie mäso s minimálnou glazúrou, teda ochrannou vrstvou mrazenej vody, a to v pomere do 10 % k rybe, s minimálnym obsahom prídavných látok, ktorých podiel spĺňa prísnejšie normy Spolkovej republiky Nemecko, ktoré sú náročnejšie na kvalitu ako normy Európskej únie,“ uvádza generálny riaditeľ spoločnosti Ryba Žilina Michal Britvík.

Slováci majú stále veľký záujem aj o tradičnú vianočnú rybu – kapra. Mrazený kapor patrí dlhoročne medzi najpredávanejšie celé pitvané ryby podľa štatistík Ryba Žilina, pričom v uplynulom decembri sa jeho predaj zvýšil v medzimesačnom porovnaní o 711 %. Najvýraznejší sezónny nárast v predaji, až o 725 %, zaznamenal v decembri 2016 produkt mrazených filiet zubáča.

Aj napriek pravidelnému nárastu konzumácie rýb pri príležitosti vianočných sviatkov však patrí Slovensko stále na „chvost“ celoeurópskeho rebríčka v spotrebe rýb. Podľa aktuálneho prieskumu Eurobarometer konzumuje aspoň jedenkrát za týždeň rybu len 18 % Slovákov. V rámci celej Európskej únie si totiž rybu dopraje každý týždeň v priemere až 42 % obyvateľov, čo predstavuje rastúci trend v spotrebe rýb v celoeurópskom meradle.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Ľuboš Mudrák, výkonný riaditeľ, Starý otec a Kukkonia Shop: Rebranding nám priniesol nárast tržieb a zákazníkov

5. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok