logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kaufland a Lidl dosiahli v rámci svojej stratégie REset Plastic významný míľnik. Z toho dôvodu...
  • K cigaretám sa stále bez problémov dostanú nielen tínedžeri, ale aj deti. Nepýtajú si len...
  • Menej voľne pohodených cigaretových ohorkov, osveta o environmentálnych rizikách a správnom...
  • V predajniach BILLA si zákazníci môžu zakúpiť už aj sortiment SodaStream a vymeniť originálne...

Na sviatočných stoloch Slovákov bola najčastejšou rybou treska

2. februára 2017
Správy 0
1863
Na sviatočných stoloch Slovákov bola najčastejšou rybou treska

Mäso z tresky patrí u nás medzi najobľúbenejšie ingrediencie na prípravu sviatočných receptov z rýb. Na základe výsledkov predaja spoločnosti Ryba Žilina bol počas decembra 2016 na Slovensku z mrazených rýb najväčší záujem o produkty z aljašskej a tmavej tresky. Slováci obľubujú na Vianoce aj sladkovodné ryby. Najväčším „skokanom“ v predaji je zubáč, ktorého predaj narástol v porovnaní medzi mesiacmi november a december až o 725 %.  

Podľa údajov zverejnených spoločnosťou GfK si v decembri minulého roku kúpili mrazenú rybu dve tretiny slovenských domácností*. Medzi dlhodobo obľúbené mrazené ryby na Slovensku patria aj produkty poprednej slovenskej značky Radoma, ktorá patrí do portfólia spoločnosti Ryba Žilina.

V decembri 2016 boli najpredávanejšími produktami rybie filé z aljašskej tresky Exklusiv a filety z tresky tmavej Exklusiv, čo svedčí o tom, že najobľúbenejšou rybou na Slovensku je treska a taktiež o tom, že Slováci dávajú pri výbere rýb na sviatočné stoly dôraz na kvalitu. „Pri týchto výrobkoch značky Radoma si zákazníci kupujú najkvalitnejšie rybie mäso s minimálnou glazúrou, teda ochrannou vrstvou mrazenej vody, a to v pomere do 10 % k rybe, s minimálnym obsahom prídavných látok, ktorých podiel spĺňa prísnejšie normy Spolkovej republiky Nemecko, ktoré sú náročnejšie na kvalitu ako normy Európskej únie,“ uvádza generálny riaditeľ spoločnosti Ryba Žilina Michal Britvík.

Slováci majú stále veľký záujem aj o tradičnú vianočnú rybu – kapra. Mrazený kapor patrí dlhoročne medzi najpredávanejšie celé pitvané ryby podľa štatistík Ryba Žilina, pričom v uplynulom decembri sa jeho predaj zvýšil v medzimesačnom porovnaní o 711 %. Najvýraznejší sezónny nárast v predaji, až o 725 %, zaznamenal v decembri 2016 produkt mrazených filiet zubáča.

Aj napriek pravidelnému nárastu konzumácie rýb pri príležitosti vianočných sviatkov však patrí Slovensko stále na „chvost“ celoeurópskeho rebríčka v spotrebe rýb. Podľa aktuálneho prieskumu Eurobarometer konzumuje aspoň jedenkrát za týždeň rybu len 18 % Slovákov. V rámci celej Európskej únie si totiž rybu dopraje každý týždeň v priemere až 42 % obyvateľov, čo predstavuje rastúci trend v spotrebe rýb v celoeurópskom meradle.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Kontroly SOI odhalili vážny problém. Cigarety si kúpi každé tretie dieťa

K cigaretám sa stále bez problémov dostanú nielen tínedžeri, ale aj deti. Nepýtajú si len klasické cigarety, ale stále častejšie siahajú po e-cigaretách či nikotínových vrecúškach. Potvrdili to aj aktuálne kontroly Slovenskej obchodnej inšpekcie, ktoré v spolupráci s iniciatívou Na veku záleží prebiehali po celom Slovensku. Tie odhalili vážny problém. Cigarety či iné produkty určené na fajčenie si […]

Slovensko bez ohorkov? Tabakové spoločnosti vytvárajú systém, ktorý má znížiť negatívne vplyvy odpadu z ich výrobkov.

Menej voľne pohodených cigaretových ohorkov, osveta o environmentálnych rizikách a správnom nakladaní s týmto druhom odpadu, ale i podpora inovatívnych spôsobov jeho využitia. To sú ciele novovzniknutej spoločnosti SPAK-EKO, a.s., ktorá zastrešuje aktivity tabakových spoločností zamerané na znižovanie vplyvu odpadu z ich výrobkov na životné prostredie. Vytvorenie špecializovanej spoločnosti má pomôcť naplniť prísne požiadavky, ktoré prináša nová […]

Sodastream je opäť bližšie k zákazníkom, kúpiť sa dá už aj v predajniach Billa

V predajniach BILLA si zákazníci môžu zakúpiť už aj sortiment SodaStream a vymeniť originálne bombičky. Spoluprácou BILLA rozšírila svoje portfólio udržateľného tovaru, SodaStream dostupnosť svojich výrobkov a služieb. Od novembra pribudol k viac než 1000 autorizovaným predajcom SodaStream nový partner. V sieti potravín BILLA si zákazníci môžu spolu s bežným nákupom zakúpiť aj prístroj SodaStream, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

30. 11. 2023, galavečer Dôveryhodné značky, Bratislava

20. – 21. 3. 2024, kongres Samoška, Košice

Profily

Obchod očami

Obchod očami Štefana Mácsadiho, predsedu predstavenstva Coop Jednoty Nové Zámky: Bratislavský zákazník vyhľadáva akciový tovar menej

8. novembra 2023

Martin Krajčovič, predseda, Slovenská aliancia moderného obchodu: Obchodníci infláciu tlmili

19. októbra 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera