logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nepotravinársky diskontný reťazec Action má na Slovensku už šesť predajní. Minulý týždeň...
  • Novootvorená predajňa Tesco v Levoči sa nachádza blízko historického centra a je súčasťou...
  • Po úspešnom otvorení štyroch nových ambassador obchodov, ktoré spĺňajú najvyšší štandard...
  • Coop Jednota Nové Zámky otvorila moderný zrekonštruovaný supermarket na Mierovej ulici v...

Na sviatočných stoloch Slovákov bola najčastejšou rybou treska

2. februára 2017
Správy 0
1821
Na sviatočných stoloch Slovákov bola najčastejšou rybou treska

Mäso z tresky patrí u nás medzi najobľúbenejšie ingrediencie na prípravu sviatočných receptov z rýb. Na základe výsledkov predaja spoločnosti Ryba Žilina bol počas decembra 2016 na Slovensku z mrazených rýb najväčší záujem o produkty z aljašskej a tmavej tresky. Slováci obľubujú na Vianoce aj sladkovodné ryby. Najväčším „skokanom“ v predaji je zubáč, ktorého predaj narástol v porovnaní medzi mesiacmi november a december až o 725 %.  

Podľa údajov zverejnených spoločnosťou GfK si v decembri minulého roku kúpili mrazenú rybu dve tretiny slovenských domácností*. Medzi dlhodobo obľúbené mrazené ryby na Slovensku patria aj produkty poprednej slovenskej značky Radoma, ktorá patrí do portfólia spoločnosti Ryba Žilina.

V decembri 2016 boli najpredávanejšími produktami rybie filé z aljašskej tresky Exklusiv a filety z tresky tmavej Exklusiv, čo svedčí o tom, že najobľúbenejšou rybou na Slovensku je treska a taktiež o tom, že Slováci dávajú pri výbere rýb na sviatočné stoly dôraz na kvalitu. „Pri týchto výrobkoch značky Radoma si zákazníci kupujú najkvalitnejšie rybie mäso s minimálnou glazúrou, teda ochrannou vrstvou mrazenej vody, a to v pomere do 10 % k rybe, s minimálnym obsahom prídavných látok, ktorých podiel spĺňa prísnejšie normy Spolkovej republiky Nemecko, ktoré sú náročnejšie na kvalitu ako normy Európskej únie,“ uvádza generálny riaditeľ spoločnosti Ryba Žilina Michal Britvík.

Slováci majú stále veľký záujem aj o tradičnú vianočnú rybu – kapra. Mrazený kapor patrí dlhoročne medzi najpredávanejšie celé pitvané ryby podľa štatistík Ryba Žilina, pričom v uplynulom decembri sa jeho predaj zvýšil v medzimesačnom porovnaní o 711 %. Najvýraznejší sezónny nárast v predaji, až o 725 %, zaznamenal v decembri 2016 produkt mrazených filiet zubáča.

Aj napriek pravidelnému nárastu konzumácie rýb pri príležitosti vianočných sviatkov však patrí Slovensko stále na „chvost“ celoeurópskeho rebríčka v spotrebe rýb. Podľa aktuálneho prieskumu Eurobarometer konzumuje aspoň jedenkrát za týždeň rybu len 18 % Slovákov. V rámci celej Európskej únie si totiž rybu dopraje každý týždeň v priemere až 42 % obyvateľov, čo predstavuje rastúci trend v spotrebe rýb v celoeurópskom meradle.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7. –⁠ 8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

Profily

Action

Petr Juliš, generálny riaditeľ Action pre Česko a Slovensko: Na Slovensku vidíme väčší priestor ako v Česku

1. apríla 2023
Kaufland

František Krenželák, centrálny nákupca mliečnych výrobkov, Kaufland: Cením si všetky podnety od zákazníkov a venujem sa im

1. apríla 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera