Už aj na našom trhu sa začínajú presadzovať sezónne produkty a záujem o ne postupne narastá. Hoci slovenskí spotrebitelia sledujú zdravý životný štýl, čokoládu aj ďalšie cukrovinky si počas sviatkov ochotne doprajú. Dokonca sú v období Veľkej noci aj menej citliví na cenu, nakupujú viac a sú tiež ochotní viac utratiť.
Podľa prieskumu spoločnosti GfK výdavky na veľkonočné cukrovinky z roka na rok rastú. „Cukrovinky s veľkonočnou tematikou si len v marci 2016 kúpilo 70 percent domácností, z jedného nákupu si odniesli v priemere viac ako 240 gramov veľkonočných sladkostí, pričom zaplatili približne 2,70 eur,“ upresňuje Veronika Némethová, senior konzultantka spoločnosti. Najviac sa kupovali rôzne čokoládové vajíčka a figúrky.
Základom úspechu je dobrá viditeľnosť produktov
Viacerí výrobcovia sa chystajú využiť zvýšený záujem o konkrétne produkty a vhodne ich podporiť na predajných plochách letákovými akciami, či dočasne zníženými cenami. V prípade spoločnosti Hamé to budú hlavne džemy, lekváre, ovocné náplne, rybie konzervy a kečupy. „K novým ovocným náplniam sme pre našich zákazníkov pripravili video recepty, ktoré budeme promovať na Facebooku a na weboch o varení,“ vysvetľuje marketingová manažérka firmy Viera Dvořáková. Podľa Kataríny Sonlajtnerovej, produktovej manažérky spoločnosti Penam Slovakia, je dôležité zabezpečiť, aby bol konkrétny sortiment pre zákazníka jasne viditeľný a rozpoznateľný medzi ostatným bežne používaným sortimentom: „Preto je potrebné vybrať vhodné umiestnenie výrobku. Predaju určite pomôžu aj POS materiály, ako napríklad woblery alebo letáky s informáciami k danému produktu. Tie predajcom radi dodáme.“
K sviatkom patrí aj šumivé víno
Sviatky všeobecne zohrávajú veľmi veľkú úlohu aj pri spotrebe šumivých vín. „Z hľadiska nášho portfólia, šumivé vína majú najväčšiu sezónnu primárne na konci roka, na Vianoce a Silvestra.. Do veľkej miery ale zasahuje aj Veľká noc a letná sezóna,“ hovorí Miloslav Popovič, marketingový manažér spoločnosti Hubert J.E. Dopĺňa, že v období sviatkov Slováci siahajú po prémiovejších produktoch a radi si priplatia za kvalitu, v úzadí nezostávajú ani darčekové balenia. „Kúpyschopnosť obyvateľstva na Slovensku neustále rastie. Zákazníci sú náročnejší a vyberajú si na základe vzorca, pomer cena a kvalita.“
Viac o veľkonočných nákupoch si prečítate v časopise Tovar&Predaj 1 – 2/2017 v rubrice CatScan.