logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Packeta zahájila spoluprácu s obchodnými reťazcami Tesco a Lidl. V prvej fáze spolupráce...
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...

Tovar&Predaj 1 – 2/2017: Šumivé víno a cukrovinky ako súčasť veľkonočných rituálov

2. februára 2017
Dáta 0
1947
Tovar&Predaj 1 – 2/2017: Šumivé víno a cukrovinky ako súčasť veľkonočných rituálov

Už aj na našom trhu sa začínajú presadzovať sezónne produkty a záujem o ne postupne narastá. Hoci slovenskí spotrebitelia sledujú zdravý životný štýl, čokoládu aj ďalšie cukrovinky si počas sviatkov ochotne doprajú. Dokonca sú v období Veľkej noci aj menej citliví na cenu, nakupujú viac a sú tiež ochotní viac utratiť.

Podľa prieskumu spoločnosti GfK výdavky na veľkonočné cukrovinky z roka na rok rastú. „Cukrovinky s veľkonočnou tematikou si len v marci 2016 kúpilo 70 percent domácností, z jedného nákupu si odniesli v priemere viac ako 240 gramov veľkonočných sladkostí, pričom zaplatili približne 2,70 eur,“ upresňuje Veronika Némethová, senior konzultantka spoločnosti. Najviac sa kupovali rôzne čokoládové vajíčka a figúrky.

Základom úspechu je dobrá viditeľnosť produktov

Viacerí výrobcovia sa chystajú využiť zvýšený záujem o konkrétne produkty a vhodne ich podporiť na predajných plochách letákovými akciami, či dočasne zníženými cenami. V prípade spoločnosti Hamé to budú hlavne džemy, lekváre, ovocné náplne, rybie konzervy a kečupy. „K novým ovocným náplniam sme pre našich zákazníkov pripravili video recepty, ktoré budeme promovať na Facebooku a na weboch o varení,“ vysvetľuje marketingová manažérka firmy Viera Dvořáková. Podľa Kataríny Sonlajtnerovej, produktovej manažérky spoločnosti Penam Slovakia, je dôležité zabezpečiť, aby bol konkrétny sortiment pre zákazníka jasne viditeľný a rozpoznateľný medzi ostatným bežne používaným sortimentom: „Preto je potrebné vybrať vhodné umiestnenie výrobku. Predaju určite pomôžu aj POS materiály, ako napríklad woblery alebo letáky s informáciami k danému produktu. Tie predajcom radi dodáme.“

K sviatkom patrí aj šumivé víno

Sviatky všeobecne zohrávajú veľmi veľkú úlohu aj pri spotrebe šumivých vín. „Z hľadiska nášho portfólia, šumivé vína majú najväčšiu sezónnu primárne na konci roka, na Vianoce a Silvestra.. Do veľkej miery ale zasahuje aj Veľká noc a letná sezóna,“ hovorí Miloslav Popovič, marketingový manažér spoločnosti Hubert J.E. Dopĺňa, že v období sviatkov Slováci siahajú po prémiovejších produktoch a radi si priplatia za kvalitu, v úzadí nezostávajú ani darčekové balenia. „Kúpyschopnosť obyvateľstva na Slovensku neustále rastie. Zákazníci sú náročnejší a vyberajú si na základe vzorca, pomer cena a kvalita.“

Viac o veľkonočných nákupoch si prečítate v časopise Tovar&Predaj 1 – 2/2017 v rubrice CatScan.

 

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

13. – 14. 10. 2022, Kongres Obalko, Praha

15. – 19. 10. 2022, Veľtrh SIAL Paris, Paríž

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera