logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Ak by chcel niekto definovať pojem železná zásoba potravín, stačilo by mu napísať tri slová....
  • V dnešnom dynamicky sa meniacom svete sa nákupné správanie spotrebiteľov a ich interakcie so...
  • V novej rubrike Obchod očami… bude Tovar&Predaj prinášať rozhovory so zástupcami...
  • Alza.sk nasadila na vybavovanie zákazníckych požiadaviek umelú inteligenciu menom Alzee. Tá...

Tovar&Predaj 1 – 2/2017: Nízka cena bezpečnostného systému je často na úkor kvality

2. februára 2017
Dáta 0
1840
Tovar&Predaj 1 – 2/2017: Nízka cena bezpečnostného systému je často na úkor kvality

V mnohých prípadoch sa stáva, a vtedy je obchodník nemilo prekvapený, že bezpečnostný systém je nainštalovaný a navonok spĺňa to, čo sa od neho očakáva (napríklad majiteľ vidí obraz a môže sa vzdialene pripojiť), no problém väčšinou nastane, až keď dôjde k reálnemu incidentu.

„Obraz z kamier sa môže zdať dostatočný, ale málokto má možnosť neustáleho sledovania obrazu z kamier a až pri spätnom vyhľadávaní sa objavia nedostatky,“ objasňuje Tomáš Mezei, marketingový manažér spoločnosti Canex. Z jeho skúseností je obraz nepoužiteľný, vyhľadávanie v zázname zdĺhavé, v extrémnych prípadoch systém nie je schopný spracovávať všetky dáta a nastanú napr. výpadky, nehovoriac o prípadoch, kedy je systém nastavený na záznam len v prípade detegovania pohybu, prípadne inej analytickej funkcie a záznam vôbec neexistuje: „To znamená, že aj keď je nízka cena zariadenia atraktívna, môže ísť o kompromis, kedy zníženie ceny je na úkor kvality, čo môže zásadným spôsobom obmedziť vlastnosti a využitie kamerového systému pri ochrane.“

Zabezpečovacie systémy sú dostupnejšie

„Ak sa už niekto rozhodne otvoriť si predajňu, tak systém na ochranu tovaru určite nie je jedinou, ba ani najvyššou položkou,“ myslí si Juraj Macko, produktový manažér spoločnosti Slovak Alarms. Každý vychádza zo svojich možností, ale pri dnešných cenách sú tieto systémy naozaj dostupné pre všetkých prevádzkovateľov predajní. „Ak je zákazník predsa nútený znižovať náklady, väčšinou siahne po klasickom dizajne a systéme na menšiu šírku prechodu bez počítadla, resp. možnosti vzdialenej údržby a efektívnejšie využíva detekčné prvky,“ hovorí o prioritách zadávateľov. „Tu si treba uvedomiť, že v súčasnej situácii je šetrenie nevyhnutné. Lacnejší a menej nápadný systém však ochráni vašu predajňu rovnako spoľahlivo ako drahý a prepracovaný.“ Juraj Macko ale upozorňuje, že ak obchodník nechráni svoj tovar vôbec, v konečnom dôsledku sa takto plánované úspory rozplynú v stratách na tovare.

V budúcnosti budú systémy ešte sofistikovanejšie

Dnes si môžu zákazníci aj z prostredia maloobchodu vyberať spomedzi množstva produktov, ktoré sú na trhu a poskytnú im k bezpečnosti zaujímavú pridanú hodnotu. V rámci kamerových bezpečnostných systémov môžu využívať analytické funkcie (ak to systém umožňuje), ako je počítanie osôb, sledovanie pohybu osoby v priestore, vytvárať tzv. tepelné mapy pohybu zákazníkov v predajni, sledovanie počtu osôb stojacich v rade pred pokladňou a pod. „Takéto funkcie je možné využiť na vytvorenie prehľadu o správaní sa zákazníkov v obchode, o návštevnosti v rôznych časoch dňa, ale aj obdobiach v rámci mesiaca či roka,“ myslí si Tomáš Mezei. „Na základe týchto informácií je možné napríklad prispôsobovať rozmiestnenie predajne, alebo počet personálu na predajnej ploche a pri pokladniach, a tak zefektívňovať predaj.“ V budúcnosti budú systémy opäť o niečo sofistikovanejšie a budú schopné poskytovať ďalšie podrobnejšie informácie s vyššou mierou spoľahlivosti. Dokážu napríklad rozoznávať pohlavie zákazníka, na základe čoho sa v prepojení s inými systémami môže automaticky spustiť reklama smerovaná priamo na mužov alebo ženy.

Viac o téme si prečítate v časopise Tovar&Predaj 1 – 2/2017.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7.–⁠11. 10. 2023, veľtrh Anuga, Kolín nad Rýnom

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Obchod očami… Martina Grygaříka, obchodného riaditeľa Plzeňského Prazdroja Slovensko: Pivo aj nealko sa pijú hlavne v lete

26. septembra 2023

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera