logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Tovar&Predaj 1 – 2/2017: Nízka cena bezpečnostného systému je často na úkor kvality

2. februára 2017
Dáta 0
1793
Tovar&Predaj 1 – 2/2017: Nízka cena bezpečnostného systému je často na úkor kvality

V mnohých prípadoch sa stáva, a vtedy je obchodník nemilo prekvapený, že bezpečnostný systém je nainštalovaný a navonok spĺňa to, čo sa od neho očakáva (napríklad majiteľ vidí obraz a môže sa vzdialene pripojiť), no problém väčšinou nastane, až keď dôjde k reálnemu incidentu.

„Obraz z kamier sa môže zdať dostatočný, ale málokto má možnosť neustáleho sledovania obrazu z kamier a až pri spätnom vyhľadávaní sa objavia nedostatky,“ objasňuje Tomáš Mezei, marketingový manažér spoločnosti Canex. Z jeho skúseností je obraz nepoužiteľný, vyhľadávanie v zázname zdĺhavé, v extrémnych prípadoch systém nie je schopný spracovávať všetky dáta a nastanú napr. výpadky, nehovoriac o prípadoch, kedy je systém nastavený na záznam len v prípade detegovania pohybu, prípadne inej analytickej funkcie a záznam vôbec neexistuje: „To znamená, že aj keď je nízka cena zariadenia atraktívna, môže ísť o kompromis, kedy zníženie ceny je na úkor kvality, čo môže zásadným spôsobom obmedziť vlastnosti a využitie kamerového systému pri ochrane.“

Prečítajte si tiež
Po štyroch mesiacoch sa otvoria obchody. Ako bude vyzerať nakupovanie na Slovensku?

Zabezpečovacie systémy sú dostupnejšie

„Ak sa už niekto rozhodne otvoriť si predajňu, tak systém na ochranu tovaru určite nie je jedinou, ba ani najvyššou položkou,“ myslí si Juraj Macko, produktový manažér spoločnosti Slovak Alarms. Každý vychádza zo svojich možností, ale pri dnešných cenách sú tieto systémy naozaj dostupné pre všetkých prevádzkovateľov predajní. „Ak je zákazník predsa nútený znižovať náklady, väčšinou siahne po klasickom dizajne a systéme na menšiu šírku prechodu bez počítadla, resp. možnosti vzdialenej údržby a efektívnejšie využíva detekčné prvky,“ hovorí o prioritách zadávateľov. „Tu si treba uvedomiť, že v súčasnej situácii je šetrenie nevyhnutné. Lacnejší a menej nápadný systém však ochráni vašu predajňu rovnako spoľahlivo ako drahý a prepracovaný.“ Juraj Macko ale upozorňuje, že ak obchodník nechráni svoj tovar vôbec, v konečnom dôsledku sa takto plánované úspory rozplynú v stratách na tovare.

V budúcnosti budú systémy ešte sofistikovanejšie

Dnes si môžu zákazníci aj z prostredia maloobchodu vyberať spomedzi množstva produktov, ktoré sú na trhu a poskytnú im k bezpečnosti zaujímavú pridanú hodnotu. V rámci kamerových bezpečnostných systémov môžu využívať analytické funkcie (ak to systém umožňuje), ako je počítanie osôb, sledovanie pohybu osoby v priestore, vytvárať tzv. tepelné mapy pohybu zákazníkov v predajni, sledovanie počtu osôb stojacich v rade pred pokladňou a pod. „Takéto funkcie je možné využiť na vytvorenie prehľadu o správaní sa zákazníkov v obchode, o návštevnosti v rôznych časoch dňa, ale aj obdobiach v rámci mesiaca či roka,“ myslí si Tomáš Mezei. „Na základe týchto informácií je možné napríklad prispôsobovať rozmiestnenie predajne, alebo počet personálu na predajnej ploche a pri pokladniach, a tak zefektívňovať predaj.“ V budúcnosti budú systémy opäť o niečo sofistikovanejšie a budú schopné poskytovať ďalšie podrobnejšie informácie s vyššou mierou spoľahlivosti. Dokážu napríklad rozoznávať pohlavie zákazníka, na základe čoho sa v prepojení s inými systémami môže automaticky spustiť reklama smerovaná priamo na mužov alebo ženy.

Viac o téme si prečítate v časopise Tovar&Predaj 1 – 2/2017.

Súvisiace články:

Po štyroch mesiacoch sa otvoria obchody. Ako bude vyzerať nakupovanie na Slovensku?

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera