logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...

Tovar&Predaj 1 – 2/2017: Nízka cena bezpečnostného systému je často na úkor kvality

2. februára 2017
Dáta 0
1659
Tovar&Predaj 1 – 2/2017: Nízka cena bezpečnostného systému je často na úkor kvality

V mnohých prípadoch sa stáva, a vtedy je obchodník nemilo prekvapený, že bezpečnostný systém je nainštalovaný a navonok spĺňa to, čo sa od neho očakáva (napríklad majiteľ vidí obraz a môže sa vzdialene pripojiť), no problém väčšinou nastane, až keď dôjde k reálnemu incidentu.

„Obraz z kamier sa môže zdať dostatočný, ale málokto má možnosť neustáleho sledovania obrazu z kamier a až pri spätnom vyhľadávaní sa objavia nedostatky,“ objasňuje Tomáš Mezei, marketingový manažér spoločnosti Canex. Z jeho skúseností je obraz nepoužiteľný, vyhľadávanie v zázname zdĺhavé, v extrémnych prípadoch systém nie je schopný spracovávať všetky dáta a nastanú napr. výpadky, nehovoriac o prípadoch, kedy je systém nastavený na záznam len v prípade detegovania pohybu, prípadne inej analytickej funkcie a záznam vôbec neexistuje: „To znamená, že aj keď je nízka cena zariadenia atraktívna, môže ísť o kompromis, kedy zníženie ceny je na úkor kvality, čo môže zásadným spôsobom obmedziť vlastnosti a využitie kamerového systému pri ochrane.“

Zabezpečovacie systémy sú dostupnejšie

„Ak sa už niekto rozhodne otvoriť si predajňu, tak systém na ochranu tovaru určite nie je jedinou, ba ani najvyššou položkou,“ myslí si Juraj Macko, produktový manažér spoločnosti Slovak Alarms. Každý vychádza zo svojich možností, ale pri dnešných cenách sú tieto systémy naozaj dostupné pre všetkých prevádzkovateľov predajní. „Ak je zákazník predsa nútený znižovať náklady, väčšinou siahne po klasickom dizajne a systéme na menšiu šírku prechodu bez počítadla, resp. možnosti vzdialenej údržby a efektívnejšie využíva detekčné prvky,“ hovorí o prioritách zadávateľov. „Tu si treba uvedomiť, že v súčasnej situácii je šetrenie nevyhnutné. Lacnejší a menej nápadný systém však ochráni vašu predajňu rovnako spoľahlivo ako drahý a prepracovaný.“ Juraj Macko ale upozorňuje, že ak obchodník nechráni svoj tovar vôbec, v konečnom dôsledku sa takto plánované úspory rozplynú v stratách na tovare.

V budúcnosti budú systémy ešte sofistikovanejšie

Dnes si môžu zákazníci aj z prostredia maloobchodu vyberať spomedzi množstva produktov, ktoré sú na trhu a poskytnú im k bezpečnosti zaujímavú pridanú hodnotu. V rámci kamerových bezpečnostných systémov môžu využívať analytické funkcie (ak to systém umožňuje), ako je počítanie osôb, sledovanie pohybu osoby v priestore, vytvárať tzv. tepelné mapy pohybu zákazníkov v predajni, sledovanie počtu osôb stojacich v rade pred pokladňou a pod. „Takéto funkcie je možné využiť na vytvorenie prehľadu o správaní sa zákazníkov v obchode, o návštevnosti v rôznych časoch dňa, ale aj obdobiach v rámci mesiaca či roka,“ myslí si Tomáš Mezei. „Na základe týchto informácií je možné napríklad prispôsobovať rozmiestnenie predajne, alebo počet personálu na predajnej ploche a pri pokladniach, a tak zefektívňovať predaj.“ V budúcnosti budú systémy opäť o niečo sofistikovanejšie a budú schopné poskytovať ďalšie podrobnejšie informácie s vyššou mierou spoľahlivosti. Dokážu napríklad rozoznávať pohlavie zákazníka, na základe čoho sa v prepojení s inými systémami môže automaticky spustiť reklama smerovaná priamo na mužov alebo ženy.

Viac o téme si prečítate v časopise Tovar&Predaj 1 – 2/2017.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera