
Základné potreby na upratovanie ponúkajú všetky maloobchodné reťazce so širším sortimentom, rovnako ako drogérie, ktoré majú pre ich distribúciu zásadný význam. „Ich ponuka je ale pomerne obmedzená, preto z pohľadu uplatnenia širšieho sortimentu hrajú významnú úlohu tiež hobby markety a špecializované predajne,“ hovorí Pavel Šiška, manažér marketingu spoločnosti Spojené kartáčovny.
Výrobcovia sa zhodujú v tom, že aj v tejto kategórii je čoraz dôležitejší vplyv internetových obchodov. Vďaka digitalizácii sú okamžite dostupné všetky informácie o nových produktoch, ktoré v prípade kvalitných výrobkov spolu s referenciami spotrebiteľov pomáhajú prekonávať počiatočné obavy a nedôveru k novinkám či novým prístupom k upratovaniu. „Ušetrený čas pri nákupe z pohodlia domova a pri možnosti vyberať si z viacerých produktov sú ďalšími dôvodmi, prečo je tento predajný kanál čoraz viac využívaný,“ myslí si Jiří Krechler, marketingový manažér Freudenberg Potreby pre domácnosť.
Čistenie kuchyne uľahčia šikovnejšie pomôcky
Na trh sa pomaly dostávajú ešte prepracovanejšie handričky a špongie, ktoré sú abrazívne, vynikajúco sajú a bez poškrabania odstránia i zaschnutú špinu, teda veľmi často ide o produkty z inovatívneho materiálu – mikrovlákien. V budúcnosti sa bude rozširovať aj portfólio ostatných klasicky obľúbených pomôcok. Spoločnosť Leifheit tak napríklad priniesla na slovenský trh čistič okien Window Cleaner, ktorým sa dajú vysávať a leštiť okná. Nezanecháva škvrny a dokonca ani zbytočné kvapky na parapetnej doske. Jeho popularita je vysoká práve vďaka tomu, že skutočne uľahčuje prácu. Nastupujúcim a už teraz žiadaným trendom sa stávajú aj obľúbené a bežné pomôcky, ktoré nevyžadujú použitie chemikálií.
Viac o téme si prečítate v časopise Tovar&Predaj 1 – 2/2017.