
Reklama tvorí v Európskej únii 4,6 percenta z celkového HDP a vytvára takmer šesť miliónov pracovných miest. Nezávislú štúdiu, z ktorej tieto závery vyplynuli, uskutočnila spoločnosť Deloitte s podporou Svetovej federácie zadávateľov reklamy (WFA).
Každé euro investované do reklamy vytvára sedem eur na hrubom domácom produkte (HDP). To znamená, že 92 miliárd eur vynaložených na reklamu v roku 2014 prispelo k HDP sumou 643 miliárd eur, čo predstavuje 4,6 percenta z celkového HDP Európskej únie.
„V širšom zmysle reklama prispieva k ekonomike vďaka tomu, že podporuje konkurencieschopnosť, poskytuje spotrebiteľom informácie o produktoch a službách a pomáha im v rozhodovaní pri nákupnom procese,“ hovorí výkonný riaditeľ Slovenského združenia pre značkové výrobky Ľubomír Tuchscher.
Reklamný priemysel vytvára v Európskej únii 5,8 miliónov pracovných miest. Toto číslo zodpovedá 2,6 % všetkých pracovných miest v EÚ.
„Reklama je kľúčovým motorom ekonomiky, ktorý podporuje hospodársku súťaž, inovácie v podnikaní a poskytuje značné výhody pre spoločnosť tým, že úplne alebo čiastočne financuje mediálne služby od správ až po zábavu. Ďalšie obmedzovanie reklamy môže mať významné ekonomické, sociálne aj kultúrne následky,“ varoval Stephan Loerke, výkonný riaditeľ WFA.
Európsky reklamný priemysel preto odmieta ďalšie obmedzovanie v oblasti reklamy. Obáva sa, že nové smernice týkajúce sa audiovizuálnych mediálnych služieb a elektronického súkromia môžu znamenať ďalšie obmedzenia, ktoré poškodia európsku digitálnu ekonomiku.