Povianočné výpredaje, ktoré potrvajú v kamenných predajniach a e-shopoch ešte niekoľko dní, ponúkajú tovar v priemere o dvadsať percent lacnejšie. „Nie vždy sú však zľavy také výhodné, ako obchodník uvádza na svojich stránkach či letákoch. Pred kúpou zľavneného tovaru odporúčame skontrolovať jeho reálnu cenu na internete,“ uviedol šéf porovnávača cien Heureka.sk Tomáš Braverman.
Najvyššiu priemernú zľavu na internete Heureka zistila v kategórii oblečenia a módy, spotrebitelia ušetria 23 percent. Najviac zľavnené sú v tomto segmente obuv či lyžiarske oblečenie. V úzkom závese sa drží kategória filmy, knihy a hry s výškou zliav 22 percent, ďalej jedlo a nápoje (20 percent) a kozmetika a zdravie (19 percent). „Najviac zľavnených produktov ponúkajú hneď viaceré kategórie, a to oblečenie a móda, šport, dom a záhrada či kategória elektroniky,“ povedal Tomáš Braverman.
Najnižšiu priemernú zľavu zaznamenala naopak Heureka v segmente sexuálnych a erotických pomôckok (11 percent), hobby (14 percent) či bielej techniky (15 percent).
Slováci nakupovali v e-shopoch v roku 2016 viac jedla a kozmetiky
Počas minulého roka mali Slováci podľa Heureky celkovo utratiť v e-shopoch rekordných 815 miliónov eur. Oproti roku 2015 by tak malo ísť až o nárast 16 percent. Porovnávač zaznamenal nárast záujmu o tovar najmä v kategórii jedlo a nápoje. Zákazníci sa už totiž naučili prostredníctvom e-shopov nakupovať aj čerstvé a trvanlivé potraviny. Nárast bol aj v kategóriách kozmetika a zdravie, oblečenie a móda či dom a záhrada.