
Pre slovenských dodávateľov potravín je dôležitá hlavne spolupráca so zahraničnými maloobchodnými reťazcami, predovšetkým s Kauflandom, Tescom a Billou. Zistila to výskumná agentúra TNS Slovakia v prieskume, na ktorom sa zúčastnila dvadsiatka dodávateľov.
Do Kauflandu dodáva dvadsať percent respondentov, do Tesca sedemnásť a do Billy šesťnásť percent odpovedajúcich. Ďalšími v poradí sú slovenské obchody Coop Jednota (14 percent) a Terno (13 percent). Pokračujú Metro (12 percent), CBA (11 percent), Fresh (11 percent), Lidl (šesť percent) a Carrefour (päť percent). Kaufland, ktorý sa umiestnil na prvom mieste, je tiež vnímaný ako obchodník, ktorý dáva najviac priestoru slovenským výrobkom.
Prieskum realizovala agentúra TNS Slovakia prostredníctvom internetu, dotazovanie prebehlo v auguste minulého roku.