logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Packeta zahájila spoluprácu s obchodnými reťazcami Tesco a Lidl. V prvej fáze spolupráce...
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...

Potraviny po dátume minimálnej trvanlivosti je možné darovať charite

2. januára 2017
Správy 0
2045
Potraviny po dátume minimálnej trvanlivosti je možné darovať charite

Obchody môžu darovať potraviny po uplynutí dátumu minimálnej trvanlivosti na charitatívne účely. Umožňuje to novela zákona o potravinách, ktorá nadobudla účinnosť 1. januára tohto roku. Pripravilo ju Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka, ktoré predpokladá, že sa tak zníži plytvanie s potravinami.

„Upravuje sa možnosť použitia potravín po uplynutí dátumu minimálnej trvanlivosti v rámci celosvetového trendu na znižovanie strát potravín a odpadu z potravín,“ priblížil agrorezort svoj zámer. Podľa zákona je možné potraviny poskytnúť len zadarmo a v prípade, že naozaj poslúžia sociálnym či humanitárnym cieľom. Podmienkou tiež bude ich bezpečnosť, nesmú teda ohrozovať zdravie spotrebiteľa.

Len predminulý rok obchodné reťazce združené v Slovenskej aliancii moderného obchodu zlikividovali takmer 15 tisíc ton potravín v hodnote 12,5 milióna eur. Išlo pritom prevažne o trvanlivé produkty ako múka, cestoviny, cukrovinky či nápoje, ktoré boli zdravotne nezávadné. V porovnaní napríklad s Českou republikou ide o takmer dvojnásobok. Maďarsko, ktoré má raz toľko obyvateľov, prodkutuje porovnateľný objem objem odpadu. V týchto krajinách sa potraviny po uplynutí dátumu minimálnej trvanlivosti môžu za stanovených podmienok ďalej darovať aj predávať.

Ďalšie zmeny, ktoré prináša novela zákona o potravinách

Novela ďalej umožňuje, aby výrobcovia potravín, ktorí zamestnávajú najviac 15 osôb, nemuseli poskytovať informácie o výživovej hodnote výrobkov. Nevzťahovala by sa na nich ani povinnosť uvádzať pri nebalených potravinách informáciu o alergénoch v potravinách.

Kvôli Európskej únii sa z normy vypustil paragraf, podľa ktorého museli obchodníci povinne zverejňovať, koľko z predaných potravín tvoria slovenské výrobky. Európske orgány však toto opatrenie napadli s tým, že poškodzuje výrobcov z iných krajín a porušuje voľný pohyb tovaru. Vláda preto musela novinku, ktorá mala podporiť predaj slovenských produktov, zrušiť.

Novelou sa ďalej ukladá povinnosť právnickým i fyzickým osobám – podnikateľom, ktorí vykonávajú analýzu potravín, nahlásiť Štátnej veterinárnej a potravinovej správe zistenie, že skúmaná potravina je zdraviu škodlivá.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

13. – 14. 10. 2022, Kongres Obalko, Praha

15. – 19. 10. 2022, Veľtrh SIAL Paris, Paríž

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera