logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program...
  • Snažíte sa, aby ste prilákali stále nových zákazníkov do svojej predajne a tým zvýšili svoje...
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...

Štúdia agentúry Nielsen: Novinka na trhu uspeje hlavne vďaka obalu

23. decembra 2016
Správy 0
2254
Štúdia agentúry Nielsen: Novinka na trhu uspeje hlavne vďaka obalu

Ani kvalita výrobku, ani prepracovaný marketing, ale hlavne obalový dizajn rozhoduje o úspechu noviniek uvedených na európský trh za posledné dva roky. Ve svojej štúdii Prielomové inovácie to tvrdí výskumná agentúra Nielsen, ktorá analyzovala 9 900 noviniek a vybrala z nich jedenásť víťazných produktov. Tieto výrobky mali predaje ve výške nejmenej 7,5 milióna eur v priebehu prvého roku po uvedení na trh a udrželi si minimálne deväťdesiat percent z tejto čiastky i v druhom roku.

Takmer šesťdesiat percent rozhodnutí o kúpe produktu sa deje na predajnej ploche, vzhľad výrobku hrá v tejto súvislosti podstatnú rolu. Dôležitosť obalu potvrdzujú aj zistenia Ústavu marketingu a obchodu z brnenskej Mendelovej univerzity. Prístroj, ktorý analyzoval pohyb očí a sledoval mozgovú aktivitu, ukázal, že spotrebitelia sústreďujú svoj záujem hlavne na produkty s pútavým dizajnom.

Prečítajte si tiež
Kongres Samoška: Pandémia zmenila nakupovanie a zvýšila tržby

„Dizajn obalu je čiernym koňom vo svete marketingu. Dostáva sa mu však málo pozornosti v porovnaní s inými marketingovými nástrojmi a jeho vplyv je výrazne podhodnotený,“ hovorí Ben Schubert z Nielsen Innovation Practice Europe a spoluautor reportu. „Základy marketingu, ktoré zdôrazňují, ako dôležité je vynikať na predajnej ploche, sú v pozadí, pretože marketéri sa sústreďujú na propagáciu v médiami presýtenom svete. Takmer šesťdesiat percent rozhodnutí o kúpi výrobku sa pritom deje priamo v predajni,“ prízvukuje.

Pivo Zhivoe má tvar plného poháru piva

Prečítajte si tiež
Prvá ochutnávka z programu jubilejného kongresu OBALKO 10

Podľa štúdie Prielomové inovácie je najvýraznejšou ukážkou dôležitosti obalového dizajnu pivo Zhivoe od spoločnosti Gold Mine Beer, prvé prémiové nepasterizované pivo v Rusku. Pretože nepasterizované pivo má obmedzenú trvanlivosť, ale čerstvejšiu chuť, jeho fľaša dostala tvar pripomínajúci čerstvo naliaty pohár piva. „To vytvorilo takmer fyzické spojenie v mysliach spotrebiteľov s osviežujúcou chuťou točeného piva priamo v bare,“ hovorí Schubert. „Balenie bolo tak odlišné od tradičných pivných fliaš, že budilo pozornosť v regáloch a maloobchodníci začali sami žiadať jeho zalistovanie,“ dodáva.

Whiskas láka na fotku mačky a žiarivé farby

Výrobca krmiva pre mačky Whiskas sa rozhodol pro nový smer v dizajn svojich výrobkov. „Náš nový obal je navrhnutý tak, aby pomohol majiteľom mačiek kúpiť to správné jedlo podľa veku ich zvieraťa,“ vysvetľuje Gina Head, senior brand manažérka v Mars Petcare. Na obale je viditeľnejšie označenie cieľovej vekovej skupiny, živšie farby, výraznejšie písmo, jasnejšia fotografia jedla a väčší obrázok mačky. „Môže to znieť banálne, ale v tej krátkej chvíli, kedy sa zákazníci rozhodují o kúpe jedla pro mačky, sú tieto veci skutočne rozhodujúce,“ hovorí Gina Head.

Air Wick Pure nezmáča nábytok či oblečenie

Testovanie osviežovača vzduchu Air Wick Pure (na hlavnej fotografii) ukázalo, že spotrebiteľom se páčila výhoda, která bola pôvodně len vedľajším efektom pri vývoji produktu: narozdiel od tradičných aerosolových osviežovačov vzduchu nezmáčal povrch nábytku či oblečenia. Preto bola pre Airwick vybraná fľaša s čistým dizajnom, aby zdôraznila, že aerosol sa okamžite rozptýli vo vzduchu bez usadzovania spreja. Vzhľad umožnil výrobcovi nastaviť cenu o dvadsať percent vyššiu, ako mala konkurencia.

Ovocné pyré môžu ovládať i deti

Ruský nápoj s ovocným pyré Fruto Nyanya Na Progulku použil kapslu s uzáverom navrhnutým tak, aby ho mohli použiť aj malé deti. Neskôr začala značka používať aj viečka, ktoré sa dajú skladať ako stavebnica. „Pretože deti z obalu zvládnu piť aj samotné, prispieva to k formovaniu základných kognitívnych funkcií, akými sú pozornosť či schopnosť učiť sa, ale i k rozvoju motorických schopností,“ hovorí Eleonora Chernetskaya, riaditeľka pre styk s verejnosťou v spoločnosti Progress.

AZ Complete mal úspech s čistou grafikou

Obalový design bol kľúčový aj pre taliansky produkt AZ Complete od spoločnosti Procter & Gamble. Výrobok dva v jednom kombinuje ústnu vodu a zubnú pastu. AZ mal v zálohe viac dizajnových možností a pri finálnom rozhodnutí sa spoľahol na spätnú väzbu od spotrebiteľov. Víťazný návrh mal veľmi čistú grafiku bielej, žiarivej zubnej pasty a ústnej vody, ktoré sa spolu špirálovito točí do tuby.

 

11 víťazov prielomových inovácií 2016:

SPOLOČNOSŤ PRODUKT OBLASŤ KRAJINA
Reckitt Benckiser Air Wick® Pure Starostlivosť o domácnost Francúzsko
Procter & Gamble AZ Complete Osobná hygiena Taliansko
The Coca-Cola® Company Finley Nápoje Francúzsko
Colgate® Colgate® Défi Zéro Carie Osobná hygiena Francúzsko
Eti Süt Burger Potraviny Turecko
Progress Fruto Nyanya Na Progulku Potraviny Rusko
Efes Rus Gold Mine Beer Zhivoe Nápoje Rusko
Melitta® Mein Café Nápoje Nemecko
pladis O’lala Sufle Potraviny Turecko
Mars® WHISKAS® Dry Cat Food Krmivo pre zvieratá Veľká Británia
Zott Zott Sahne Joghurt Mascarpone Duett Potraviny Nemecko

 

Štúdia Breakthrough Innovation Report 2016 je k dispozícii na adrese: http://innovation.nielsen.com/breakthrough2016EU

Súvisiace články:

Kongres Samoška: Pandémia zmenila nakupovanie a zvýšila tržby Prvá ochutnávka z programu jubilejného kongresu OBALKO 10 Jubilejné OBALKO: Takmer 500 profesionálov diskutovalo o súčasných hrozbách aj budúcnosti obalov

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Czech & Slovak Sustainability Summit predstavuje kompletný konferenčný program

Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program prvého ročníka summitu, ktorý sa uskutoční 20. apríla 2023 v kongresovom centre WPP Campus v Prahe. V dopoludňajšom programe vystúpia špičkoví odborníci na udržateľnosť s inšpiratívnymi prezentáciami a panelovými diskusiami na rôzne témy súvisiace s udržateľnosťou a podnikaním. V popoludňajšom programe bude predstavených 12 […]
Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera