
Vo finančnom roku 2016, ktorý skončil v auguste tohto roku, sa obrat IKEA Group vo svete vyšplhal na 34,2 miliárd eur, čo je oproti minulému roku nárast o 7,1 percenta. Čistý zisk dosiahol hodnotu 4,2 miliárd eur. Celkom 340 obchodných domov švédskeho nábytkárskeho reťazca, ktorý funguje v 28 krajinách, navštívilo 783 miliónov ľudí.
Najrýchlejšie rastúcim trhom je aj naďalej Čína. Piatimi najväčšími trhmi sú podľa výsledkov predaja Nemecko, Spojené štáty, Francúzsko, Veľká Británia a Švédsko. IKEA Group otvorila v uplynulom finančnom roku dvanásť nových obchodných domov a deväťnásť miest určených na objednanie a vyzdvihnutie tovaru. Pokračovali práce na otvorení prvých obchodných domov v Indii a Srbsku. Klub IKEA Family dosiahol dosiahol sto miliónov členov. IKEA mala v ponuke 9 500 výrobkov.
„Darí sa nám a čaká nás ešte vzrušujúca cesta, na ktorej sa zameriame na trvalý rast a efektívnosť našich postupov,“ uviedol k výsledkom Peter Agnefjäll, prezident a výkonný riaditeľ IKEA Group.
O desatinu vzrástol v poslednom finančnom roku obrat slovenskej pobočky. Celkovo dosiahol takmer 97,6 miliónov eur. Slovenský trh je podľa vyjadrenia spoločnosti jeden z najrýchlejšie rastúcich v rámci IKEA Group. Obchodný dom IKEA Bratislava navštívili celkovo tri milióny ľudí. Zlepšujúca sa ekonomická situácia sa mala odzrkadliť aj vo zvýšení priemernej ceny za nákup, ktorá narástla o šesť percent. Priemerná hodnota jedného nákupu bola 58,60 eur. Na budúci rok chce výrobca škandinávskeho nábytku na Slovensku spustiť internetový obchod. Viac o obchodných výsledkoch na Slovensku nájdete na tomto odkaze.