logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...

Supermarket budúcnosti v Miláne: Stačí mávnuť rukou a o potravine viete všetko

14. decembra 2016
Správy 0
2083
Supermarket budúcnosti v Miláne: Stačí mávnuť rukou a o potravine viete všetko

Vlajkový Supermarket budúcnosti, ktorý otvorili v oblasti Biococca v komplexe milánskej univerzity, má interaktívne pulty, kde pohyb ruky vedie k zobrazeniu podrobných informácií o výrobku na monitore. Počas návštevy obchodu môže zákazník sledovať veľkú informatívnu obrazovku, na ktorej sa ukazujú napríklad cenové ponuky, tipy na varenie alebo informácie zo sociálnych sietí.

Spoločnosť Accenture vytvorila v spolupráci s Coop Italia, najväčším talianskym reťazcom supermarketov, Supermarket budúcnosti. Koncept predstavili obe firmy minulý rok na veľtrhu Expo v Miláne. Teraz sa otvoril pre verejnosť a podľa jeho tvorcov v sebe spája fyzický svet s digitálnym.

Kľúčová má byť prehľadnosť ponuky, veľké množstvo jednoducho dosiahnuteľných informácií k ponúkanému tovaru a predovšetkým príjemná atmosféra. Interiér je koncipovaný tak, aby mal vstupujúci zákazník výhľad takmer na všetko, čo obchod ponúka. Jednotlivé potraviny sú vystavené v šikmých alebo vodorovných regáloch, nad ktorými visia ploché obrazovky. Na nich sa zobrazujú informácie o tovare.

Keď zákazník vezme do ruky konkrétny produkt, alebo naň iba ukáže, senzory v regáli to poznajú a na displejoch sa objavia rozšírené informácie o danom tovare. Od tých základných, ako sú zloženie, pôvod, alergény nebo kalorická hodnota, až po dopad na životné prostredie formou takzvanej uhlíkovej stopy. Nie je nutné lúštiť etikety, všetko je zobrazené na displeji.

Zákazníci tiež majú možnosť individualizovať svoje potreby  – prostredníctvom aplikácie môžu nahrať do profilu svoje preferencie, teda napríklad alergény, diétu nebo obľubu určitého typu vína. Aplikácia ich potom môže priestorom navigovať a ponúkať im tovar a zľavy na mieru.

„V nadväznosti na úspech Supermarketu budúcnosti na Expu v Miláne 2015 sme sa pustili do realizácie našej vízie,“ uviedol Marco Pedroni, prezident spoločnosti Coop Italia. „Digitálna expertíza spoločností Accenture a Avanade nám pomohla po novom definovať zážitok z nakupovania potravín, a to prostredníctvom digitálnych riešení, ktoré uspokojujú dopyt zákazníkov po informáciách, sú jednoduché a fungujú intuitívnym spôsobom,“ doplnil.

Aké sú najdôležitejší prvky Supermarketu budúcnosti?

Interaktívne pulty: Výrobky sú v supermarkete vystavené na veľkých interaktívnych stoloch, kde pohyb ruky vedie k zobrazeniu podrobných informácií o výrobku na monitore: vrátane jeho pôvodu, nutričných hodnôt, prítomnosti alergénov, pokynov na nakladanie s odpadom, súvisiacich výrobkov a akcií. To umožnili Microsoft Kinect senzory, ktoré využívajú detekciu polohy častí tela k interpretácii giest zákazníka.

Vertikálne regále: V novom obchode bolo tradičné usporiadanie regálov zmenené a prepojené s dotykovou aplikáciou, ktorá zákazníkom umožňuje orientovať sa v kategóriách tovaru, vyhľadávať v ponuke a filtrovať ju podľa zadaných údajov. Upozorňuje i na akcie, ale predovšetkým ponúka podrobné informácie o danom výrobku.

Vizualizácia dát v reálnom čase: Behom cesty obchodom môže zákazník sledovať veľkú informatívnu obrazovku, na ktorej sa zobrazujú napríklad cenové ponuky značky Coop, zvláštne denné ponuky, tipy na varenie či informácie zo sociálnych sietí ako posty na facebookovém účte spoločnosti Coop.

„Vďaka Supermarketu budúcnosti objavujeme spôsob, akým je fyzické a digitálne prostredie schopné sa prepojiť, aby vytvorilo pútavý a príťažlivý zážitok i z takej činnosti, ako je nakupovanie potravín,“ dodal Alberto Pozzi, výkonný riditeľ Accenture’s Retail Practice v Taliansku.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera