logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

Supermarket budúcnosti v Miláne: Stačí mávnuť rukou a o potravine viete všetko

14. decembra 2016
Správy 0
2395
Supermarket budúcnosti v Miláne: Stačí mávnuť rukou a o potravine viete všetko

Vlajkový Supermarket budúcnosti, ktorý otvorili v oblasti Biococca v komplexe milánskej univerzity, má interaktívne pulty, kde pohyb ruky vedie k zobrazeniu podrobných informácií o výrobku na monitore. Počas návštevy obchodu môže zákazník sledovať veľkú informatívnu obrazovku, na ktorej sa ukazujú napríklad cenové ponuky, tipy na varenie alebo informácie zo sociálnych sietí.

Spoločnosť Accenture vytvorila v spolupráci s Coop Italia, najväčším talianskym reťazcom supermarketov, Supermarket budúcnosti. Koncept predstavili obe firmy minulý rok na veľtrhu Expo v Miláne. Teraz sa otvoril pre verejnosť a podľa jeho tvorcov v sebe spája fyzický svet s digitálnym.

Prečítajte si tiež
Coop otvoril v Ústí nad Orlicí automatizovanú predajňu
Coop

Kľúčová má byť prehľadnosť ponuky, veľké množstvo jednoducho dosiahnuteľných informácií k ponúkanému tovaru a predovšetkým príjemná atmosféra. Interiér je koncipovaný tak, aby mal vstupujúci zákazník výhľad takmer na všetko, čo obchod ponúka. Jednotlivé potraviny sú vystavené v šikmých alebo vodorovných regáloch, nad ktorými visia ploché obrazovky. Na nich sa zobrazujú informácie o tovare.

Keď zákazník vezme do ruky konkrétny produkt, alebo naň iba ukáže, senzory v regáli to poznajú a na displejoch sa objavia rozšírené informácie o danom tovare. Od tých základných, ako sú zloženie, pôvod, alergény nebo kalorická hodnota, až po dopad na životné prostredie formou takzvanej uhlíkovej stopy. Nie je nutné lúštiť etikety, všetko je zobrazené na displeji.

Zákazníci tiež majú možnosť individualizovať svoje potreby  – prostredníctvom aplikácie môžu nahrať do profilu svoje preferencie, teda napríklad alergény, diétu nebo obľubu určitého typu vína. Aplikácia ich potom môže priestorom navigovať a ponúkať im tovar a zľavy na mieru.

„V nadväznosti na úspech Supermarketu budúcnosti na Expu v Miláne 2015 sme sa pustili do realizácie našej vízie,“ uviedol Marco Pedroni, prezident spoločnosti Coop Italia. „Digitálna expertíza spoločností Accenture a Avanade nám pomohla po novom definovať zážitok z nakupovania potravín, a to prostredníctvom digitálnych riešení, ktoré uspokojujú dopyt zákazníkov po informáciách, sú jednoduché a fungujú intuitívnym spôsobom,“ doplnil.

Aké sú najdôležitejší prvky Supermarketu budúcnosti?

Interaktívne pulty: Výrobky sú v supermarkete vystavené na veľkých interaktívnych stoloch, kde pohyb ruky vedie k zobrazeniu podrobných informácií o výrobku na monitore: vrátane jeho pôvodu, nutričných hodnôt, prítomnosti alergénov, pokynov na nakladanie s odpadom, súvisiacich výrobkov a akcií. To umožnili Microsoft Kinect senzory, ktoré využívajú detekciu polohy častí tela k interpretácii giest zákazníka.

Vertikálne regále: V novom obchode bolo tradičné usporiadanie regálov zmenené a prepojené s dotykovou aplikáciou, ktorá zákazníkom umožňuje orientovať sa v kategóriách tovaru, vyhľadávať v ponuke a filtrovať ju podľa zadaných údajov. Upozorňuje i na akcie, ale predovšetkým ponúka podrobné informácie o danom výrobku.

Vizualizácia dát v reálnom čase: Behom cesty obchodom môže zákazník sledovať veľkú informatívnu obrazovku, na ktorej sa zobrazujú napríklad cenové ponuky značky Coop, zvláštne denné ponuky, tipy na varenie či informácie zo sociálnych sietí ako posty na facebookovém účte spoločnosti Coop.

„Vďaka Supermarketu budúcnosti objavujeme spôsob, akým je fyzické a digitálne prostredie schopné sa prepojiť, aby vytvorilo pútavý a príťažlivý zážitok i z takej činnosti, ako je nakupovanie potravín,“ dodal Alberto Pozzi, výkonný riditeľ Accenture’s Retail Practice v Taliansku.

Súvisiace články:

CoopCoop otvoril v Ústí nad Orlicí automatizovanú predajňu

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera