Moderné technológie menia spôsob, ako a kedy ľudia nakupujú. Zatiaľ čo staršia generácia má vianočné darčeky vybraté často v predstihu, mladí ľudia nakupujú darčeky tesne pred Vianocami, čo súvisí aj s aplikáciami v smartfónoch. Tento trend potvrdzuje portál Zľavomat.sk.
„Správanie zákazníkov sa v posledných dvoch rokoch zmenilo. Kým ešte v roku 2013 sme zaznamenali najväčšie predaje na Zľavomate 14. decembra, vlani predaje kulminovali až 23. decembra. Zmena správania podľa nás súvisí s výrazným napredovaním moderných technológií. Tie menia životný štýl najmä mladých ľudí, ktorí ich využívajú na každodenné uľahčenie života. V súčasnosti až polovica návštevníkov Zľavomatu prichádza na portál cez mobilný prehliadač, aplikáciu či tablet,“ povedal Štefan Miho, marketingový manažér Zľavomatu.sk.
Aktuálne predaje na Zľavomate.sk ukazujú, že hitom tohtoročných Vianoc budú znovu zimné a kúpeľné pobyty podobne ako vlani, keď ich predaj pred Vianocami medziročne vzrástol o 48 percent. „Tisíce Slovákov si nájdu pod vianočným stromčekom voucher na dovolenku prevažne v najžiadanejších kútoch Slovenska – v Nízkych a Vysokých Tatrách, na Liptove, Orave, v Banskej Štiavnici a v zahraničných lokalitách, ako je Praha a Zakopané,“ doplnil Štefan Miho. Zákazníci Zľavomatu okrem tradičných pobytov majú záujem aj o iné formy oddychu, napríklad masáže, wellnessy či zábavu (vstupenky na koncerty, divadlá alebo na adrenalínové zážitky).
Tento rok môžu zákazníci Zľavomatu prvýkrát sledovať priamo na portáli, aké darčeky sú najžiadanejšie podľa pohlavia zákazníka, ceny darčeka či lokality. Portál v novej darčekovej sekcií vyberá najpredávanejšie ponuky, ktoré zákazníci kupujú ako darčeky.