
Domáca Kofola zvíťazila v marketingovom programe Dôveryhodné značky, v ktorom spotrebitelia vyberali značky, ktorým najviac veria, nad dvomi najsilnejšími svetovými značkami Coca-Colou a Pepsi. Napriek tomu, že lokálnych značiek vstupovalo do prieskumu výrazne menej (38 %) ako medzinárodných, víťazov v štyridsiatich kategóriách je viac lokálnych (53 %).
Spoločnosť Atoz Marketing Services na slávnostnom galavečere v priestoroch hotela Radisson Blu Carlton v Bratislave zverejnila výsledky nového marketingového programu, ktorý je spojený s doposiaľ najrozsiahlejším prieskumom zameraným na spotrebiteľskú dôveru v značky.
„Podľa zahraničných i tuzemských prieskumov je spotrebiteľská dôvera jednou z najdôležitejších hodnôt každej značky. Preto sme sa rozhodli otvoriť marketingový program, ktorý ocení značky, ku ktorým majú slovenskí spotrebitelia najväčšiu dôveru. Program Dôveryhodné značky má navyše jednoduchú a transparentnú metodológiu, kde výsledok závisí iba na názore spotrebiteľov,“ hovorí Katarína Bálintová, projektová manažérka programu.
Dvetisíc spotrebiteľov hodnotilo takmer štyristo značiek
Do rozsiahlej ankety, ktorú uskutočnila agentúra STEM/MARK, sa zapojilo dvetisíc respondentov. Reprezentatívna vzorka slovenských spotrebiteľov hodnotila v štyridsiatich kategóriách takmer štyristo značiek, ktoré boli zaradené do prieskumu prevažne na základe svojich predajov.
Napriek tomu, že lokálnych značiek vstupovalo do prieskumu výrazne menej (38 %) ako medzinárodných, víťazov je viac lokálnych (53 %). Mladí a ľudia z veľkomiest volili v priemere o jednu medzinárodnú značku viac. Ľudia nad 45 rokov naopak volili o jednu lokálnu značku viac.
Napríklad tuzemská Kofola porazila dve z najsilnejších svetových značiek Coca-Colu a Pepsi. Pri čistiacich prostriedkoch majú slovenskí spotrebitelia najvyššiu dôveru v tradičnú značku Savo, v ostatných drogistických kategóriách však stále vedú skôr zahraničné značky. V oblasti telovej a kúpeľovej kozmetiky aj vlasovej starostlivosti je najdôveryhodnejšia Nivea, v pracích prostriedkoch Ariel, v ústnej hygiene vedie Colgate.
Lidl je obchodník, ktorému ľudia najviac veria
V kategóriách obchodníkov zvíťazil Lidl Slovenská republika ako najdôveryhodnejší maloobchodný reťazec, dm drogerie medzi drogériami. V kategórií privátnych značiek zvíťazila značka K-Classic od Kaufland Slovenská republika.
Päť víťazov získalo vo svojej kategórii dokonca nad 50 percent hlasov, viac ako polovica spotrebiteľov teda z celej kategórie hodnotila ako najdôveryhodnejšiu iba jednu značku. Sú to Red Bull, Slovakia Chips, Lego, dm drogerie a Jar. Značka Jar v kategórií prípravkov na umývanie riadu získala ako jediná dokonca nad sedemdesiat percent hlasov, čo bolo najviac z celého prieskumu.
Spoločnosti, ktorých značky spotrebitelia zvolili ako najdôveryhodnejšie, majú možnosť po dobu jedného roka využívať logo Najdôveryhodnejšia značka pri propagácii, a to na obaloch alebo v marketingových kampaniach. Všetky víťazné značky sa budú navyše objavovať po dobu polroka v B2B kampani, ktorú pripravil organizátor programu.
Program Dôveryhodné značky oceňuje od roku 2015 najdôveryhodnejšie značky na trhu v Českej republike a od roku 2016 tiež na Slovensku.
Kto zvíťazil v jednotlivých kategóriách?
Kategória | Značka | Dodávateľ |
Alkohol | ST. NICOLAUS | ST. NICOLAUS – TRADE |
Balené vody | RAJEC | KOFOLA |
Banky | SLOVENSKÁ SPORITEĽŇA | SLOVENSKÁ SPORITEĽŇA |
Cukríky | JOJO | NESTLÉ SLOVENSKO |
Čaje | POPRADSKÝ ČAJ | BALIARNE OBCHODU POPRAD |
Čistiace prostriedky | SAVO | UNILEVER SLOVENSKO |
Čokoládové cukrovinky | MILKA | MONDELEZ SLOVAKIA |
Detská výživa | HAMI | NUTRICIA |
Drogérie | DM DROGERIE | DM DROGERIE MARKT |
Džúsy a ovocné nápoje | RELAX | MASPEX SLOVAKIA TRADE |
Energetické nápoje | RED BULL | RED BULL SLOVENSKO |
Hračky | LEGO | LEGO TRADING |
Jogurty | ZVOLENSKÝ JOGURT | SCHREIBER SLOVAKIA |
Káva | POPRADSKÁ KÁVA | BALIARNE OBCHODU POPRAD |
Korenie | VITANA | VITANA SLOVENSKO |
Kúpeľová a telová kozmetika | NIVEA | BEIERSDORF SLOVAKIA |
Malé spotrebiče | PHILIPS | PHILIPS SLOVAKIA |
Mäso a údeniny | MECOM | MECOM GROUP |
Mliečne dezerty a pudingy | PRIBINÁČEK | SAVENCIA FROMAGE & DAIRY SK |
Mobilné telefóny a tablety | SAMSUNG | SAMSUNG ELECTRONICS CZECH AND SLOVAK |
Osobné automobily | ŠKODA | ŠKODA AUTO SLOVENSKO |
Pet food | PEDIGREE | MARS SR |
Pivo | ZLATÝ BAŽANT | HEINEKEN SLOVENSKO |
Počítače | LENOVO | LENOVO (SLOVAKIA) |
Poisťovne | ALLIANZ – SLOVENSKÁ POISŤOVŇA | ALLIANZ – SLOVENSKÁ POISŤOVŇA |
Pracie prostriedky | ARIEL | PROCTER & GAMBLE |
Predajca potravín | LIDL | LIDL SLOVENSKÁ REPUBLIKA |
Prípravky na umývanie riadu | JAR | PROCTER & GAMBLE |
Privátne značky | K-CLASSIC | KAUFLAND SLOVENSKÁ REPUBLIKA |
Slané pochutiny | SLOVAKIA | INTERSNACK SLOVENSKO |
Sušienky a oblátky | SEDITA | I.D.C. HOLDING |
Syry | LIPTOV | SAVENCIA FROMAGE & DAIRY SK |
Sýtené nealko nápoje | KOFOLA | KOFOLA |
Tabakové výrobky | L&M | PHILIP MORRIS SLOVAKIA |
Telekomunikačné služby | O2 | O2 SLOVAKIA |
TV, audio, video | SAMSUNG | SAMSUNG ELECTRONICS CZECH AND SLOVAK |
Ústna hygiena | COLGATE | COLGATE-PALMOLIVE SLOVENSKO |
Veľké spotrebiče | WHIRLPOOL | WHIRLPOOL SLOVAKIA |
Víno | MATYŠÁK | VÍNO MATYŠÁK |
Vlasová kozmetika | NIVEA | BEIERSDORF SLOVAKIA |
Okrem dôveryhodných značiek sa oceňujú aj najlepšie novinky
Skupina Atoz Marketing, ktorá patrí pod Atoz Marketing Services, v roku 2001 odštartovala v Českej republike program Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka, ktorý oceňuje inovácie na českom trhu rýchloobrátkového tovaru a od roku 2012 tento program prišiel pod názvom Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka aj na Slovensko.
Atoz Marketing je súčasťou portfólia skupiny Atoz Group, ktorá sa špecializuje na komunikáciu a podporu predaja prostredníctvom svojich publikácií a odborných podujatí na Slovensku a v Českej republike v oblastiach retailu, logistiky, horeka segmentu, obalového priemyslu, farmácie a marketingu.
Podobne ako Atoz Marketing je súčasťou Atoz Group aj jej partnerská skupina Atoz Retail, ktorá na Slovensku od septembra 2011 vydáva časopis Tovar&Predaj, určený obchodníkom s rýchloobrátkovým tovarom a organizuje kongres Samoška, ktorého cieľom je podpora domáceho maloobchodného trhu.