logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Ak by chcel niekto definovať pojem železná zásoba potravín, stačilo by mu napísať tri slová....
  • V dnešnom dynamicky sa meniacom svete sa nákupné správanie spotrebiteľov a ich interakcie so...
  • V novej rubrike Obchod očami… bude Tovar&Predaj prinášať rozhovory so zástupcami...
  • Alza.sk nasadila na vybavovanie zákazníckych požiadaviek umelú inteligenciu menom Alzee. Tá...

Dôveryhodné značky 2016: Slovenskí spotrebitelia veria tuzemskej tradícii

1. decembra 2016
Správy 0
2608
Dôveryhodné značky 2016: Slovenskí spotrebitelia veria tuzemskej tradícii

Domáca Kofola zvíťazila v marketingovom programe Dôveryhodné značky, v ktorom spotrebitelia vyberali značky, ktorým najviac veria, nad dvomi najsilnejšími svetovými značkami Coca-Colou a Pepsi. Napriek tomu, že lokálnych značiek vstupovalo do prieskumu výrazne menej (38 %) ako medzinárodných, víťazov v štyridsiatich kategóriách je viac lokálnych (53 %).

Spoločnosť Atoz Marketing Services na slávnostnom galavečere v priestoroch hotela Radisson Blu Carlton v Bratislave zverejnila výsledky nového marketingového programu, ktorý je spojený s doposiaľ najrozsiahlejším prieskumom zameraným na spotrebiteľskú dôveru v značky.

Prečítajte si tiež
Slováci rozhodli o Najdôveryhodnejších značkách roka 2021

d800_0213

„Podľa zahraničných i tuzemských prieskumov je spotrebiteľská dôvera jednou z najdôležitejších hodnôt každej značky. Preto sme sa rozhodli otvoriť marketingový program, ktorý ocení značky, ku ktorým majú slovenskí spotrebitelia najväčšiu dôveru. Program Dôveryhodné značky má navyše jednoduchú a transparentnú metodológiu, kde výsledok závisí iba na názore spotrebiteľov,“ hovorí Katarína Bálintová, projektová manažérka programu.

Dvetisíc spotrebiteľov hodnotilo takmer štyristo značiek

d800_0027

Do rozsiahlej ankety, ktorú uskutočnila agentúra STEM/MARK, sa zapojilo dvetisíc respondentov. Reprezentatívna vzorka slovenských spotrebiteľov hodnotila v štyridsiatich kategóriách takmer štyristo značiek, ktoré boli zaradené do prieskumu prevažne na základe svojich predajov.

Napriek tomu, že lokálnych značiek vstupovalo do prieskumu výrazne menej (38 %) ako medzinárodných, víťazov je viac lokálnych (53 %). Mladí a ľudia z veľkomiest volili v priemere o jednu medzinárodnú značku viac. Ľudia nad 45 rokov naopak volili o jednu lokálnu značku viac.

Napríklad tuzemská Kofola porazila dve z najsilnejších svetových značiek Coca-Colu a Pepsi. Pri čistiacich prostriedkoch majú slovenskí spotrebitelia najvyššiu dôveru v tradičnú značku Savo, v ostatných drogistických kategóriách však stále vedú skôr zahraničné značky. V oblasti telovej a kúpeľovej kozmetiky aj vlasovej starostlivosti je najdôveryhodnejšia Nivea, v pracích prostriedkoch Ariel, v ústnej hygiene vedie Colgate.

Lidl je obchodník, ktorému ľudia najviac veria

d800_0018

V kategóriách obchodníkov zvíťazil Lidl Slovenská republika ako najdôveryhodnejší maloobchodný reťazec, dm drogerie medzi drogériami. V kategórií privátnych značiek zvíťazila značka K-Classic od Kaufland Slovenská republika.

Päť víťazov získalo vo svojej kategórii dokonca nad 50 percent hlasov, viac ako polovica spotrebiteľov teda z celej kategórie hodnotila ako najdôveryhodnejšiu iba jednu značku. Sú to Red Bull, Slovakia Chips, Lego, dm drogerie a Jar. Značka Jar v kategórií prípravkov na umývanie riadu získala ako jediná dokonca nad sedemdesiat percent hlasov, čo bolo najviac z celého prieskumu.

Spoločnosti, ktorých značky spotrebitelia zvolili ako najdôveryhodnejšie, majú možnosť po dobu jedného roka využívať logo Najdôveryhodnejšia značka pri propagácii, a to na obaloch alebo v marketingových kampaniach. Všetky víťazné značky sa budú navyše objavovať po dobu polroka v B2B kampani, ktorú pripravil organizátor programu.

Program Dôveryhodné značky oceňuje od roku 2015 najdôveryhodnejšie značky na trhu v Českej republike a od roku 2016 tiež na Slovensku.

 

Kto zvíťazil v jednotlivých kategóriách?

Kategória Značka Dodávateľ
Alkohol ST. NICOLAUS ST. NICOLAUS – TRADE
Balené vody RAJEC KOFOLA
Banky SLOVENSKÁ SPORITEĽŇA SLOVENSKÁ SPORITEĽŇA
Cukríky JOJO NESTLÉ SLOVENSKO
Čaje POPRADSKÝ ČAJ BALIARNE OBCHODU POPRAD
Čistiace prostriedky SAVO UNILEVER SLOVENSKO
Čokoládové cukrovinky MILKA MONDELEZ SLOVAKIA
Detská výživa HAMI NUTRICIA
Drogérie DM DROGERIE DM DROGERIE MARKT
Džúsy a ovocné nápoje RELAX MASPEX SLOVAKIA TRADE
Energetické nápoje RED BULL RED BULL SLOVENSKO
Hračky LEGO LEGO TRADING
Jogurty ZVOLENSKÝ JOGURT SCHREIBER SLOVAKIA
Káva POPRADSKÁ KÁVA BALIARNE OBCHODU POPRAD
Korenie VITANA VITANA SLOVENSKO
Kúpeľová a telová kozmetika NIVEA BEIERSDORF SLOVAKIA
Malé spotrebiče PHILIPS PHILIPS SLOVAKIA
Mäso a údeniny MECOM MECOM GROUP
Mliečne dezerty a pudingy PRIBINÁČEK SAVENCIA FROMAGE & DAIRY SK
Mobilné telefóny a tablety SAMSUNG SAMSUNG ELECTRONICS CZECH AND SLOVAK
Osobné automobily ŠKODA ŠKODA AUTO SLOVENSKO
Pet food PEDIGREE MARS SR
Pivo ZLATÝ BAŽANT HEINEKEN SLOVENSKO
Počítače LENOVO LENOVO (SLOVAKIA)
Poisťovne ALLIANZ – SLOVENSKÁ POISŤOVŇA ALLIANZ – SLOVENSKÁ POISŤOVŇA
Pracie prostriedky ARIEL PROCTER & GAMBLE
Predajca potravín LIDL LIDL SLOVENSKÁ REPUBLIKA
Prípravky na umývanie riadu JAR PROCTER & GAMBLE
Privátne značky K-CLASSIC KAUFLAND SLOVENSKÁ REPUBLIKA
Slané pochutiny SLOVAKIA INTERSNACK SLOVENSKO
Sušienky a oblátky SEDITA I.D.C. HOLDING
Syry LIPTOV SAVENCIA FROMAGE & DAIRY SK
Sýtené nealko nápoje KOFOLA KOFOLA
Tabakové výrobky L&M PHILIP MORRIS SLOVAKIA
Telekomunikačné služby O2 O2 SLOVAKIA
TV, audio, video SAMSUNG SAMSUNG ELECTRONICS CZECH AND SLOVAK
Ústna hygiena COLGATE COLGATE-PALMOLIVE SLOVENSKO
Veľké spotrebiče WHIRLPOOL WHIRLPOOL SLOVAKIA
Víno MATYŠÁK VÍNO MATYŠÁK
Vlasová kozmetika NIVEA BEIERSDORF SLOVAKIA

 

Okrem dôveryhodných značiek sa oceňujú aj najlepšie novinky

Skupina Atoz Marketing, ktorá patrí pod Atoz Marketing Services, v roku 2001 odštartovala v Českej republike program Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka, ktorý oceňuje inovácie na českom trhu rýchloobrátkového tovaru a od roku 2012 tento program prišiel pod názvom Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka aj na Slovensko.

Atoz Marketing je súčasťou portfólia skupiny Atoz Group, ktorá sa špecializuje na komunikáciu a podporu predaja prostredníctvom svojich publikácií a odborných podujatí na Slovensku a v Českej republike v oblastiach retailu, logistiky, horeka segmentu, obalového priemyslu, farmácie a marketingu.

Podobne ako Atoz Marketing je súčasťou Atoz Group aj jej partnerská skupina Atoz Retail, ktorá na Slovensku od septembra 2011 vydáva časopis Tovar&Predaj, určený obchodníkom s rýchloobrátkovým tovarom a organizuje kongres Samoška, ktorého cieľom je podpora domáceho maloobchodného trhu.

 

Súvisiace články:

Slováci rozhodli o Najdôveryhodnejších značkách roka 2021

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7.–⁠11. 10. 2023, veľtrh Anuga, Kolín nad Rýnom

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Obchod očami… Martina Grygaříka, obchodného riaditeľa Plzeňského Prazdroja Slovensko: Pivo aj nealko sa pijú hlavne v lete

26. septembra 2023

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera