logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

Denisa Pernicová, marketingová riaditeľka Billy: Vnímam intenzívny boj o zákazníka

26. novembra 2016
Profily 0
4225
Denisa Pernicová, marketingová riaditeľka Billy: Vnímam intenzívny boj o zákazníka

Denisa Pernicová nie je v marketingu žiadnym nováčikom. Pred príchodom do reťazca Billa Slovensko pôsobila v spoločnostiach zvučných mien a podpísala sa napríklad aj pod úspešný rebranding značky piva Šariš. „Bola som presvedčená, že značka by sa mala vrátiť ku svojim koreňom na východ Slovenska. Chceli sme ju venovať ľuďom, ktorí ju majú radi a sú na ňu hrdí. Som rada, že táto komunikačná platforma funguje už sedem rokov,“ približuje svoje vtedajšie rozhodnutie súčasná marketingová riaditeľka Billa Slovensko Denisa Pernicová. Na niečom podobnom pracuje aj v prípade značky Billa.

Máte za sebou prvý rok v reťazci s rýchloobrátkovým sortimentom. Ako ho vnímate?

Prečítajte si tiež
Billa vstupuje do sveta e-commerce. Zákazníci začínajú na nákupy využívať aplikáciu Wolt
Billa

Toto obdobie hodnotím veľmi pozitívne. Bol to náročný rok, lebo sa toho dosť udialo. Pracujem veľa, pretože tempo práce v retaili je naozaj vysoké. Treba rýchlo reagovať, byť veľmi dobre zorganizovaný. Človek si musí vedieť povedať, čo sú priority. Dostala som možnosť zostaviť si nový tím.

Podľa akých kritérií ste vyberali členov svojho tímu?

Práca ma baví a chcela som, aby bavila aj ľudí okolo mňa. Mám dámsky tím a s výberom som veľmi spokojná. Sú to ženy, ktoré majú chuť pracovať, ísť ďalej. Spoločne chceme posunúť vpred komunikáciu a marketing v Bille, to je pre mňa veľmi dôležité.

Ktoré témy bolo podľa vás potrebné riešiť ako prvé?

Jedna z prvých úloh, ktorá predo mnou stála, sa týkala zmeny cenového vnímania. Billa bola dovtedy vnímaná ako prémiový obchodný reťazec, ktorý je exkluzívny, určený len pre istú cieľovú skupinu s nadštandardným príjmom. Videli sme, že tadiaľto cesta nevedie, a že je potrebné zákazníkom sa viac priblížiť. So zmenou cenového vnímania sme začali prostredníctvom kampane Clever. Pustili sme sa do porovnávacej reklamy.

Ak si dobre spomínam, išlo o pomerne inovatívny koncept. V spotoch sa na lavičke rozprávali smotany a mlieka.

Chceli sme si získať sympatie ľudí, preto sme zvolili cestu kresleného príbehu. Vlastne sme chceli povedať: „Príďte do Billy, lebo aj u nás sa dá nakúpiť za diskontné ceny“. Diskontné pritom neznamená lacné. Jednoducho kúpite kvalitný výrobok za výhodnú cenu.

Splnili rozhovory na lavičke vaše očakávania?

Kampaň mala ohlas. Dostali sme dobré referencie a spätnú väzbu. Ukázalo sa to aj na číslach. Ďalej sme pokračovali repoziciovaním značky. Chceli sme obchodný reťazec Billa viac otvoriť zákazníkom. Zdôrazniť, že sme rodinná značka, ktorá podporuje zdravé stravovanie a dokáže osloviť aj rodiny s menšími deťmi. Aj preto sme uviedli v máji novú kampaň s odkazom na plnyvozik.sk, kde ukazujeme, že Billa je otvorená rôznym vekovým skupinám zákazníkov. Hlavne sme však uviedli garanciu výhodnej ceny, ktorú sme komunikovali v našich predajniach, ale aj v televízii. Ide o štandardné predajné ceny, nie letákové. Ukazujeme zákazníkom, že aj v Bille nakúpia výhodne. Týmto smerom chceme ísť aj naďalej, ale pred nami je ešte dlhá cesta.

Spomenuli ste podporu zdravého stravovania, aké rady výrobkov v súčasnosti ponúkate?

Posilňujeme podporu privátnych značiek. Medzi ne patrí napríklad aj Clever, Billa či Naše bio, ktoré má certifikát bio pôvodu a zodpovedá kritériám ekologického poľnohospodárstva. Ďalej podporujeme lokálnu produkciu cez značku Slovenská farma. Tento rad je na trhu už približne štyri roky, ale nebol intenzívne komunikovaný. Chceme viac spolupracovať so slovenskými dodávateľmi a povzbudiť zákazníkov, aby si vyberali slovenské výrobky. Nedávnou novinkou v sortimente je značka Al-natura, ktorá predstavuje zákazníkom inovatívny prístup k životnému prostrediu.

Významnou súčasťou marketingu sú rôzne spotrebiteľské akcie a programy. Naposledy v Bille pristáli Loptoši. Podľa čoho sa rozhodujete o téme kampane?

Nie som veľkým zástancom licencovaných programov, pretože nie sú unikátne. Samozrejme, sú také, ktoré z nejakého dôvodu chceme. Napríklad v tomto roku sme robili Star Wars a záujem bol veľký. Je dôležité trafiť sa do produktu. Pri Star Wars sme mali trochu obavu, či téma nie je príliš orientovaná na chlapcov, ale výsledky nás pozitívne prekvapili. Pri nelicencovanom programe máte voľnejšie ruky a viete sa viac vyhrať s kreativitou. S agentúrou MARK4, ktorá je našou nadlinkovou strategickou agentúrou, sme vymysleli celý koncept a kreativitu. Verifikovaný dodávateľ nám na mieru pripravil Loptošov a neskôr sme si vytvorili aj ideu na Megaloptošov, o ktorých bol obrovský záujem.

Dokážete pri objednávke odhadnúť, aký bude dopyt po hračkách?

Odhad sme urobili na základe predchádzajúcich promo aktivít. Mali sme už za sebou Vitamanov 1 a Vitamanov 2. Poznali sme vývoj. Išlo síce o iné obdobie, ale čísla z predchádzajúcich akcií sú viac-menej smerodajné. Nemenili sme ani mechaniku zbierania bodov. Zákazníci sú už na ňu zvyknutí.

Konzultujete marketingové kampane aj so svojimi synčekmi?

Preberám to doma. Moji synovia majú radi Mimoňov. Loptoši sa na nich trochu podobajú, a preto boli nimi nadšení. Zároveň som chcela, aby Loptoši aspoň farebne pripomínali aj značku Billa. V mojom tíme majú skoro všetky kolegyne deti, takže sme ich testovali na viacerých stranách.

Okrem zbierania hračiek kampaň sprevádzajú aj ďalšie aktivity.

Vytvorili sme na webe mikrostránku s hrami a ukázalo sa, že sa chodia hrať rodičia aj deti. Čas strávený na stránke je v priemere desať minút, čo je naozaj nadštandardné. Aj v týchto hrách budujeme povedomie o zdravom stravovaní. Deti chytajú mrkvičky a tekvice a vyhýbajú sa hamburgerom a hranolčekom. O vitamínoch a zdravom stravovaní sa s čitateľmi bavíme taktiež v podporných komiksoch.

Viete už, aká kampaň zachváti zákazníkov najbližšie?

Určite budeme pokračovať v detských kampaniach. Tie fungujú. Niektoré budú licencované a minimálne jedna bude nelicencovaná. Chceme sa vrátiť aj k albumom, ale v inej forme. Najbližšiu akciu môžu zákazníci čakať na jar budúceho roka.

V súčasnosti sú veľmi populárne sociálne siete. Predpokladám, že spadajú do vašej kompetencie. Ako sa k nim staviate?

Sociálne siete sú veľmi dôležité, no ja sa s nimi až tak nekamarátim. Uprednostňujem konzervatívnejší spôsob stretávania sa. Som rada s ľuďmi osobne. Každopádne sociálne siete rešpektujem, lebo je to trend a taká je doba. V rámci Billy sme tento rok prerobili facebookový profil. Chceme pokračovať a ísť aj do instagramu, keďže v dnešnej dobe sa veľký dôraz kladie na obsah vo forme fotiek a videí.

Ako nazeráte na budúcnosť vývoja situácie v maloobchode?

Mám svoju predstavu. Vnímam intenzívny boj o zákazníka. Podľa pravidelných prezentácií spoločnosti GfK vidím, že sa všetko točí najmä okolo zliav. Zákazníci nakupujú hlavne v promo akciách. Na základe štatistík je Slovensko v rámci Európy v poradí treťou krajinou, kde sú zákazníci najcitlivejší na ceny. Na prvých dvoch miestach je Česká republika a Chorvátsko. Vnímam boj o zákazníka a veľký tlak na cenu, ktorý bude pokračovať. Zákazník síce šetrí, no peniaze nepresúva do potravín, ale do rekreácie, relaxu a športu.

Bude pokračovať trend zdravých výrobkov. Zdravé stravovanie je veľmi dôležité a už si to uvedomujú aj spotrebitelia. Ďalej vidím budúcnosť v digitalizácii. Myslím si, že v budúcnosti bude jediný kľúčový nástroj smartfón, cez ktorý budeme nakupovať. Budú sa rozširovať e-shopy a budeme musieť prejsť modernizáciou pokladní, kde sa bude všetko diať cez smartfóny.

Pred pár týždňami ste ohlásili spoluprácu s naším úspešným olympionikom, vodným slalomárom Matejom Beňušom.

S týmto nápadom prišla moja kolegyňa. Hneď som ho podporila. Ide o vzájomnú spoluprácu. Je to prototyp otca, ktorého rodina drží pokope. Stravuje sa zdravo a zároveň je úspešný. Hľadali sme prirodzené osobnosti a nekomerčnosť. Matej je našim zákazníkom a chodí do Billy pravidelne nakupovať. Chceme cez jeho prirodzenú osobnosť ukázať, že je potrebné, aby boli deti vedené k športu, k zdravému stravovaniu, a že podpora rodiny a súdržnosť je veľmi dôležitá. Spolu s ním podporujeme charitatívne projekty.

Je Billa aktívna aj v niektorých ďalších dobročinných projektoch?

Povedali sme si, že je načase zapojiť sa do spoločenskej zodpovednosti. Pred niekoľkými týždňami sme založili občianske združenie Billa ľuďom a pripravujeme veľmi pekný projekt s Úniou nevidiacich zameraný na deti. V rámci skupiny Rewe budeme pilotnou krajinou, ktorá sa do takéhoto projektu zapojí.

 Veronika Mišíková, veronika.misikova@atoz.cz

Rozhovor s Denisou Pernicovou nájdete aj v časopise Tovar&Predaj, číslo 11 – 12/2016.

 

Súvisiace články:

BillaBilla vstupuje do sveta e-commerce. Zákazníci začínajú na nákupy využívať aplikáciu Wolt

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera