logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...
  • Väčšina maloobchodných reťazcov nebude už o dva roky predávať vajcia, ktoré zniesli sliepky...

Denisa Pernicová, marketingová riaditeľka Billy: Vnímam intenzívny boj o zákazníka

26. novembra 2016
Profily 0
4007
Denisa Pernicová, marketingová riaditeľka Billy: Vnímam intenzívny boj o zákazníka

Denisa Pernicová nie je v marketingu žiadnym nováčikom. Pred príchodom do reťazca Billa Slovensko pôsobila v spoločnostiach zvučných mien a podpísala sa napríklad aj pod úspešný rebranding značky piva Šariš. „Bola som presvedčená, že značka by sa mala vrátiť ku svojim koreňom na východ Slovenska. Chceli sme ju venovať ľuďom, ktorí ju majú radi a sú na ňu hrdí. Som rada, že táto komunikačná platforma funguje už sedem rokov,“ približuje svoje vtedajšie rozhodnutie súčasná marketingová riaditeľka Billa Slovensko Denisa Pernicová. Na niečom podobnom pracuje aj v prípade značky Billa.

Máte za sebou prvý rok v reťazci s rýchloobrátkovým sortimentom. Ako ho vnímate?

Prečítajte si tiež
Slovenská jahňacina má u spotrebiteľov úspech

Toto obdobie hodnotím veľmi pozitívne. Bol to náročný rok, lebo sa toho dosť udialo. Pracujem veľa, pretože tempo práce v retaili je naozaj vysoké. Treba rýchlo reagovať, byť veľmi dobre zorganizovaný. Človek si musí vedieť povedať, čo sú priority. Dostala som možnosť zostaviť si nový tím.

Podľa akých kritérií ste vyberali členov svojho tímu?

Prečítajte si tiež
Strategický marketing Rewe International vedie Zlata Ulrichová

Práca ma baví a chcela som, aby bavila aj ľudí okolo mňa. Mám dámsky tím a s výberom som veľmi spokojná. Sú to ženy, ktoré majú chuť pracovať, ísť ďalej. Spoločne chceme posunúť vpred komunikáciu a marketing v Bille, to je pre mňa veľmi dôležité.

Ktoré témy bolo podľa vás potrebné riešiť ako prvé?

Jedna z prvých úloh, ktorá predo mnou stála, sa týkala zmeny cenového vnímania. Billa bola dovtedy vnímaná ako prémiový obchodný reťazec, ktorý je exkluzívny, určený len pre istú cieľovú skupinu s nadštandardným príjmom. Videli sme, že tadiaľto cesta nevedie, a že je potrebné zákazníkom sa viac priblížiť. So zmenou cenového vnímania sme začali prostredníctvom kampane Clever. Pustili sme sa do porovnávacej reklamy.

Ak si dobre spomínam, išlo o pomerne inovatívny koncept. V spotoch sa na lavičke rozprávali smotany a mlieka.

Chceli sme si získať sympatie ľudí, preto sme zvolili cestu kresleného príbehu. Vlastne sme chceli povedať: „Príďte do Billy, lebo aj u nás sa dá nakúpiť za diskontné ceny“. Diskontné pritom neznamená lacné. Jednoducho kúpite kvalitný výrobok za výhodnú cenu.

Splnili rozhovory na lavičke vaše očakávania?

Kampaň mala ohlas. Dostali sme dobré referencie a spätnú väzbu. Ukázalo sa to aj na číslach. Ďalej sme pokračovali repoziciovaním značky. Chceli sme obchodný reťazec Billa viac otvoriť zákazníkom. Zdôrazniť, že sme rodinná značka, ktorá podporuje zdravé stravovanie a dokáže osloviť aj rodiny s menšími deťmi. Aj preto sme uviedli v máji novú kampaň s odkazom na plnyvozik.sk, kde ukazujeme, že Billa je otvorená rôznym vekovým skupinám zákazníkov. Hlavne sme však uviedli garanciu výhodnej ceny, ktorú sme komunikovali v našich predajniach, ale aj v televízii. Ide o štandardné predajné ceny, nie letákové. Ukazujeme zákazníkom, že aj v Bille nakúpia výhodne. Týmto smerom chceme ísť aj naďalej, ale pred nami je ešte dlhá cesta.

Spomenuli ste podporu zdravého stravovania, aké rady výrobkov v súčasnosti ponúkate?

Posilňujeme podporu privátnych značiek. Medzi ne patrí napríklad aj Clever, Billa či Naše bio, ktoré má certifikát bio pôvodu a zodpovedá kritériám ekologického poľnohospodárstva. Ďalej podporujeme lokálnu produkciu cez značku Slovenská farma. Tento rad je na trhu už približne štyri roky, ale nebol intenzívne komunikovaný. Chceme viac spolupracovať so slovenskými dodávateľmi a povzbudiť zákazníkov, aby si vyberali slovenské výrobky. Nedávnou novinkou v sortimente je značka Al-natura, ktorá predstavuje zákazníkom inovatívny prístup k životnému prostrediu.

Významnou súčasťou marketingu sú rôzne spotrebiteľské akcie a programy. Naposledy v Bille pristáli Loptoši. Podľa čoho sa rozhodujete o téme kampane?

Nie som veľkým zástancom licencovaných programov, pretože nie sú unikátne. Samozrejme, sú také, ktoré z nejakého dôvodu chceme. Napríklad v tomto roku sme robili Star Wars a záujem bol veľký. Je dôležité trafiť sa do produktu. Pri Star Wars sme mali trochu obavu, či téma nie je príliš orientovaná na chlapcov, ale výsledky nás pozitívne prekvapili. Pri nelicencovanom programe máte voľnejšie ruky a viete sa viac vyhrať s kreativitou. S agentúrou MARK4, ktorá je našou nadlinkovou strategickou agentúrou, sme vymysleli celý koncept a kreativitu. Verifikovaný dodávateľ nám na mieru pripravil Loptošov a neskôr sme si vytvorili aj ideu na Megaloptošov, o ktorých bol obrovský záujem.

Dokážete pri objednávke odhadnúť, aký bude dopyt po hračkách?

Odhad sme urobili na základe predchádzajúcich promo aktivít. Mali sme už za sebou Vitamanov 1 a Vitamanov 2. Poznali sme vývoj. Išlo síce o iné obdobie, ale čísla z predchádzajúcich akcií sú viac-menej smerodajné. Nemenili sme ani mechaniku zbierania bodov. Zákazníci sú už na ňu zvyknutí.

Konzultujete marketingové kampane aj so svojimi synčekmi?

Preberám to doma. Moji synovia majú radi Mimoňov. Loptoši sa na nich trochu podobajú, a preto boli nimi nadšení. Zároveň som chcela, aby Loptoši aspoň farebne pripomínali aj značku Billa. V mojom tíme majú skoro všetky kolegyne deti, takže sme ich testovali na viacerých stranách.

Okrem zbierania hračiek kampaň sprevádzajú aj ďalšie aktivity.

Vytvorili sme na webe mikrostránku s hrami a ukázalo sa, že sa chodia hrať rodičia aj deti. Čas strávený na stránke je v priemere desať minút, čo je naozaj nadštandardné. Aj v týchto hrách budujeme povedomie o zdravom stravovaní. Deti chytajú mrkvičky a tekvice a vyhýbajú sa hamburgerom a hranolčekom. O vitamínoch a zdravom stravovaní sa s čitateľmi bavíme taktiež v podporných komiksoch.

Viete už, aká kampaň zachváti zákazníkov najbližšie?

Určite budeme pokračovať v detských kampaniach. Tie fungujú. Niektoré budú licencované a minimálne jedna bude nelicencovaná. Chceme sa vrátiť aj k albumom, ale v inej forme. Najbližšiu akciu môžu zákazníci čakať na jar budúceho roka.

V súčasnosti sú veľmi populárne sociálne siete. Predpokladám, že spadajú do vašej kompetencie. Ako sa k nim staviate?

Sociálne siete sú veľmi dôležité, no ja sa s nimi až tak nekamarátim. Uprednostňujem konzervatívnejší spôsob stretávania sa. Som rada s ľuďmi osobne. Každopádne sociálne siete rešpektujem, lebo je to trend a taká je doba. V rámci Billy sme tento rok prerobili facebookový profil. Chceme pokračovať a ísť aj do instagramu, keďže v dnešnej dobe sa veľký dôraz kladie na obsah vo forme fotiek a videí.

Ako nazeráte na budúcnosť vývoja situácie v maloobchode?

Mám svoju predstavu. Vnímam intenzívny boj o zákazníka. Podľa pravidelných prezentácií spoločnosti GfK vidím, že sa všetko točí najmä okolo zliav. Zákazníci nakupujú hlavne v promo akciách. Na základe štatistík je Slovensko v rámci Európy v poradí treťou krajinou, kde sú zákazníci najcitlivejší na ceny. Na prvých dvoch miestach je Česká republika a Chorvátsko. Vnímam boj o zákazníka a veľký tlak na cenu, ktorý bude pokračovať. Zákazník síce šetrí, no peniaze nepresúva do potravín, ale do rekreácie, relaxu a športu.

Bude pokračovať trend zdravých výrobkov. Zdravé stravovanie je veľmi dôležité a už si to uvedomujú aj spotrebitelia. Ďalej vidím budúcnosť v digitalizácii. Myslím si, že v budúcnosti bude jediný kľúčový nástroj smartfón, cez ktorý budeme nakupovať. Budú sa rozširovať e-shopy a budeme musieť prejsť modernizáciou pokladní, kde sa bude všetko diať cez smartfóny.

Pred pár týždňami ste ohlásili spoluprácu s naším úspešným olympionikom, vodným slalomárom Matejom Beňušom.

S týmto nápadom prišla moja kolegyňa. Hneď som ho podporila. Ide o vzájomnú spoluprácu. Je to prototyp otca, ktorého rodina drží pokope. Stravuje sa zdravo a zároveň je úspešný. Hľadali sme prirodzené osobnosti a nekomerčnosť. Matej je našim zákazníkom a chodí do Billy pravidelne nakupovať. Chceme cez jeho prirodzenú osobnosť ukázať, že je potrebné, aby boli deti vedené k športu, k zdravému stravovaniu, a že podpora rodiny a súdržnosť je veľmi dôležitá. Spolu s ním podporujeme charitatívne projekty.

Je Billa aktívna aj v niektorých ďalších dobročinných projektoch?

Povedali sme si, že je načase zapojiť sa do spoločenskej zodpovednosti. Pred niekoľkými týždňami sme založili občianske združenie Billa ľuďom a pripravujeme veľmi pekný projekt s Úniou nevidiacich zameraný na deti. V rámci skupiny Rewe budeme pilotnou krajinou, ktorá sa do takéhoto projektu zapojí.

 Veronika Mišíková, veronika.misikova@atoz.cz

Rozhovor s Denisou Pernicovou nájdete aj v časopise Tovar&Predaj, číslo 11 – 12/2016.

 

Súvisiace články:

Slovenská jahňacina má u spotrebiteľov úspech Strategický marketing Rewe International vedie Zlata Ulrichová Privátne značky sa v kríze hlásia o slovo BillaBilla vstupuje do sveta e-commerce. Zákazníci začínajú na nákupy využívať aplikáciu Wolt

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera