logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Viac ako tretina Slovákov plánuje nakupovať väčšinu vianočných darčekov online. Takéto nákupy sú...
  • Spoločnosť Geis otestovala v bežnej prevádzke na rozvozových trasách v oblasti moravského...
  • Jan Semotán preberá vedenie celej retailovej siete Sportisimo, ktorá zahŕňa takmer 240 predajní...
  • Portál miestopredaja.sk v spolupráci so spoločnosťou ppm factum vyhlásil víťaza súťaže P.O.P....

Tovar&Predaj 11 – 12/2016: V alkohole osloví originalita

26. novembra 2016
Dáta 0
3128
Tovar&Predaj 11 – 12/2016: V alkohole osloví originalita

V kategórii alkoholu výrobcovia neustále inovujú svoje portfóliá. Zatiaľ čo starší spotrebitelia sú pri voľbe tradiční, mladí radi vyskúšajú aj novinky. Treba v nich však vyvolať záujem.

Keďže kategória liehovín a destilátov je progresívna a vysoko konkurenčná, producenti uvádzajú novinky, prípadne inovujú overené stálice. Sezónne prichádza na trh Jubilejná punč St. Nicholaus. Dá sa piť ako chladený neriedený nápoj alebo ako horúci miešaný drink. Punčovo-ovocnou vôňou a červenou farbou pripomína vianočný punč, ktorý si najčastejšie doprajeme na vianočných trhoch. Unikátnym produktom je aj „Czechoslovakia vodka.“ Česi a Slováci si ňou mohli pripiť na výročie vzniku 1. Československej republiky v októbri. Nová vodka v sebe spája kvalitu čistej tatranskej vody a jemného liehu z českého Kojetína. Vyrába sa v Kežmarku, v Tatranskej likérke, kde vzniká aj rokmi overený Tatratea. Zaujímavou novinkou nasledujúc trend zdravého životného štýlu je Hubert Grand Zerodosage bez pridaného expedičného likéru. Je vhodný aj pre tých, ktorí cukor nemôžu, alebo si naň musia dávať pozor.

Nepodceňujte reklamu na sociálnych sieťach

Pretože propagácia tvrdého alkoholu má určité legislatívne reštrikcie, obchodníci musia brať do úvahy aj iné, modernejšie formy ako komunikovať značku. „V ideálnom svete by sme využili všetky formy komunikácie s cieľom dosiahnuť komplexnosť, takzvanú 360 stupňovú kampaň, a tým dosiahnuť maximálny zásah,“ myslí si Roman Pócs, generálny riaditeľ spoločnosti Imperator.

Formu komunikácie ale najčastejšie volia podľa cieľovej skupiny, ktorú chcú osloviť a komunikačný mix sa líši od značky k značke. Výrobca alkoholických nápojov Gurlex podotýka, že na význame naberá aj on-line podpora cez rôzne druhy sociálnych sietí. „Naša spoločnosť praktizuje aj jedinečnú formu podpory, a tou je Nestville Open Fest v letnom období. Ide o akciu typu letného festivalu, ktorá sa koná každoročne v Nestville parku Hniezdne a návštevnosť rátame v tisícoch,“ hovorí Marek Forint, marketingový a obchodný manažér Gurlexu.

Správny merchandising pomáha predať

Ako v každej kategórii, aj tu je dôležitý správny výber produktov v portfóliu. „S jeho zložením by mali obchodníci pravidelne pracovať a vyhodnocovať parametre, aké jednotlivé výrobky vykazujú. Predajca by sa nemal báť zameniť neobrátkový alebo neziskový výrobok za iný,“ myslí si Marek Forint. Ďalším dôležitým faktorom je vystavenie produktu. „V tejto oblasti existujú celé štúdie ohľadne merchandisingu a spacemanagmentu predajne. Tovar by mal byť umiestnený tak, aby si zákazník dokázal rýchlo a prehľadne vybrať s dôrazom na to, aby nedochádzalo k vypredaniu. Toto totiž znamená finančnú stratu pre obchodníka, čo si nie všetci uvedomujú,“ upozorňuje maloobchodníkov.

Dlhodobý dopyt treba poctivo budovať

Tomáš Huba, obchodný riaditeľ spoločnosti Pernod Ricard Slovakia je presvedčený, že slovenský trh je veľmi špecifický aj pri prémiovom alkohole: „Myslím si, že tu je dôležité nenechať sa bezhlavo strhnúť vidinou okamžitého ‚zajtrajšieho‘ výsledku, ale pracovať so značkami tak, aby tu boli aj o ďalších sto rokov. Bez dobrého základu, distribúcie a rotácie v gastro sektore sa veľmi ťažko vybuduje dlhodobo udržateľný dopyt. My sa snažíme náš rast prostredníctvom promo akcií budovať rovnomerne vo všetkých predajných kanáloch, bez ohľadu na ich aktuálny vývoj a kondíciu,“ zdôrazňuje filozofiu firmy. Podľa Miloslava Popoviča, marketingového manažéra Hubert J.E. je aj sekundárne vystavenie významným spôsobom vystavenia. „V prípade uvádzania noviniek v rámci in-store komunikácie sa snažíme prinášať inovatívne spôsoby promo aktivít. Na podporu novinky Karpatské KB hruška umiestnime vo vybraných hypermarketoch rozprašovač arómy,“ vysvetľuje.

Vyhliadky do budúcnosti sú priaznivé

Napriek aktuálne horším číslam, výrobcovia veria, že ruka v ruke s rastom kúpyschopnosti obyvateľstva porastie aj celá kategória alkoholických nápojov. Trend naznačuje, že na odbyt naďalej pôjdu prémiové šumivé vína a tiež nealkoholický sekt. „Kategória tvrdého alkoholu je v objeme stagnujúca, ale z pohľadu hodnotového rastie a to znamená, že sa spotrebitelia začínajú viac orientovať na kvalitnejšie a drahšie značky. A to potvrdzuje aj náš predpoklad, že kategória bude aj naďalej v hodnote rásť. Očakávame, že do budúcna bude spotrebiteľ preferovať kvalitnejšie produkty s pridanou hodnotou,“ uzatvára Roman Pócs.

Kristína Raševová, kristina.rasevova@atoz.sk

Viac o kategórii alkoholu a vína nájdete v časopise Tovar&Predaj, číslo 11 – 12/2016 v rubrike CatScan.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Nepremeškajte októbrové VEEVobranie. Máte možnosť vyhrať víkend vo vinici

Potulky po vinohradoch už neodmysliteľne patria k jeseni. Október v znamení skvelých výhier, ale taktiež ako príležitosť zamyslieť sa, kde končí elektroodpad. Zapojte sa aj vy a užite si bezdymové VEEVobranie. Tentoraz nebudeme zbierať hrozno, aj keď vinice neminieme. V rámci októbra sa dospelí užívatelia bezdymových zariadení VEEV môžu zapojiť do zaujímavej aktivity s názvom […]

ZYN ponúka slobodu v užívaní, komfort a alternatívu

Pohodlný zážitok bez dymu? Nikotínové vrecúška ZYN s novou príchuťou Spearmint a novými variantami Black Cherry a Cool Mint ponúkajú diskrétnosť, viac slobody užívania a sú bez zápachu. Nechýba ani rozšírené portfólio rady Mini Dry. Vrecúška ZYN si postupne nachádzajú cestu u dospelých užívateľov menej rizikových bezdymových alternatív už aj na Slovensku. Nezanechávajú cigaretový zápach, […]

Personalizácia v logistike e-commerce – prípadová štúdia FM Logistic a Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Tri novinky VEEV ONE: od sviežich tónov až po klasiku

Za sviežou chuťou leta s podtónom ovocia vám nemusí byť smutno! Dospelí užívatelia sa potešia novinkám, ktoré prináša bezdymové zariadenie VEEV ONE. A sú rovno tri! Zmestí sa vám do vrecka, upúta dizajnom, cena je nízka a navyše oproti jednorazovým e-cigaretám sa dá opakovane používať. Hovoríme o bezdymovom zariadení v elegantnom prevedení VEEV ONE. Toto […]

Kapsuly sú späť: Novinky v rade Levia Pearl prinášajú zážitok z prekvapenia

Koniec leta nemusí byť vôbec nuda, naopak! Prebúdza zvedavosť, ale taktiež predstavuje zážitok z nových chutí! A tie sú tentoraz v znamení lesných plodov, exotického ovocia a mentolu. Stačí si vybrať podľa seba. IQOS prichádza s ďalšou novinkou – nikotínové náplne bez obsahu tabaku LEVIA sa rozšírili o ďalšie dve príchute Forest Pearl a Summer Pearl. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

27. – 28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16. – 25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

Profily

Obchod očami Ľubice Gubovej, country manažérky Visa: Podnikatelia, ktorí neberú karty, prichádzajú až o tretinu zákazníkov

6. novembra 2025

Sean Culey: Nový maloobchodný svet bude vítať ľudí aj ich AI agenty

22. októbra 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera a majte každý týždeň vo svojej e-mailovej schránke prehľad o aktuálnom dianí v retaile.



© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok