logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Viete, ako si uľahčiť proces stanovenia normy stratného v maloobchode? Tento proces býva pre...
  • Spoločnosť Mondelēz International vymenovala Colina O’Toola za nového marketingového...
  • Ak by chcel niekto definovať pojem železná zásoba potravín, stačilo by mu napísať tri slová....
  • V dnešnom dynamicky sa meniacom svete sa nákupné správanie spotrebiteľov a ich interakcie so...

Tovar&Predaj 11 – 12/2016: V alkohole osloví originalita

26. novembra 2016
Dáta 0
2926
Tovar&Predaj 11 – 12/2016: V alkohole osloví originalita

V kategórii alkoholu výrobcovia neustále inovujú svoje portfóliá. Zatiaľ čo starší spotrebitelia sú pri voľbe tradiční, mladí radi vyskúšajú aj novinky. Treba v nich však vyvolať záujem.

Keďže kategória liehovín a destilátov je progresívna a vysoko konkurenčná, producenti uvádzajú novinky, prípadne inovujú overené stálice. Sezónne prichádza na trh Jubilejná punč St. Nicholaus. Dá sa piť ako chladený neriedený nápoj alebo ako horúci miešaný drink. Punčovo-ovocnou vôňou a červenou farbou pripomína vianočný punč, ktorý si najčastejšie doprajeme na vianočných trhoch. Unikátnym produktom je aj „Czechoslovakia vodka.“ Česi a Slováci si ňou mohli pripiť na výročie vzniku 1. Československej republiky v októbri. Nová vodka v sebe spája kvalitu čistej tatranskej vody a jemného liehu z českého Kojetína. Vyrába sa v Kežmarku, v Tatranskej likérke, kde vzniká aj rokmi overený Tatratea. Zaujímavou novinkou nasledujúc trend zdravého životného štýlu je Hubert Grand Zerodosage bez pridaného expedičného likéru. Je vhodný aj pre tých, ktorí cukor nemôžu, alebo si naň musia dávať pozor.

Prečítajte si tiež
Zväz obchodu SR sa vyjadril k navrhovanému zvyšovaniu spotrebných daní z liehu a tabaku
Zväz obchodu SR

Nepodceňujte reklamu na sociálnych sieťach

Pretože propagácia tvrdého alkoholu má určité legislatívne reštrikcie, obchodníci musia brať do úvahy aj iné, modernejšie formy ako komunikovať značku. „V ideálnom svete by sme využili všetky formy komunikácie s cieľom dosiahnuť komplexnosť, takzvanú 360 stupňovú kampaň, a tým dosiahnuť maximálny zásah,“ myslí si Roman Pócs, generálny riaditeľ spoločnosti Imperator.

Prečítajte si tiež
Lidl predával školské vína
Lidl

Formu komunikácie ale najčastejšie volia podľa cieľovej skupiny, ktorú chcú osloviť a komunikačný mix sa líši od značky k značke. Výrobca alkoholických nápojov Gurlex podotýka, že na význame naberá aj on-line podpora cez rôzne druhy sociálnych sietí. „Naša spoločnosť praktizuje aj jedinečnú formu podpory, a tou je Nestville Open Fest v letnom období. Ide o akciu typu letného festivalu, ktorá sa koná každoročne v Nestville parku Hniezdne a návštevnosť rátame v tisícoch,“ hovorí Marek Forint, marketingový a obchodný manažér Gurlexu.

Správny merchandising pomáha predať

Ako v každej kategórii, aj tu je dôležitý správny výber produktov v portfóliu. „S jeho zložením by mali obchodníci pravidelne pracovať a vyhodnocovať parametre, aké jednotlivé výrobky vykazujú. Predajca by sa nemal báť zameniť neobrátkový alebo neziskový výrobok za iný,“ myslí si Marek Forint. Ďalším dôležitým faktorom je vystavenie produktu. „V tejto oblasti existujú celé štúdie ohľadne merchandisingu a spacemanagmentu predajne. Tovar by mal byť umiestnený tak, aby si zákazník dokázal rýchlo a prehľadne vybrať s dôrazom na to, aby nedochádzalo k vypredaniu. Toto totiž znamená finančnú stratu pre obchodníka, čo si nie všetci uvedomujú,“ upozorňuje maloobchodníkov.

Dlhodobý dopyt treba poctivo budovať

Tomáš Huba, obchodný riaditeľ spoločnosti Pernod Ricard Slovakia je presvedčený, že slovenský trh je veľmi špecifický aj pri prémiovom alkohole: „Myslím si, že tu je dôležité nenechať sa bezhlavo strhnúť vidinou okamžitého ‚zajtrajšieho‘ výsledku, ale pracovať so značkami tak, aby tu boli aj o ďalších sto rokov. Bez dobrého základu, distribúcie a rotácie v gastro sektore sa veľmi ťažko vybuduje dlhodobo udržateľný dopyt. My sa snažíme náš rast prostredníctvom promo akcií budovať rovnomerne vo všetkých predajných kanáloch, bez ohľadu na ich aktuálny vývoj a kondíciu,“ zdôrazňuje filozofiu firmy. Podľa Miloslava Popoviča, marketingového manažéra Hubert J.E. je aj sekundárne vystavenie významným spôsobom vystavenia. „V prípade uvádzania noviniek v rámci in-store komunikácie sa snažíme prinášať inovatívne spôsoby promo aktivít. Na podporu novinky Karpatské KB hruška umiestnime vo vybraných hypermarketoch rozprašovač arómy,“ vysvetľuje.

Vyhliadky do budúcnosti sú priaznivé

Napriek aktuálne horším číslam, výrobcovia veria, že ruka v ruke s rastom kúpyschopnosti obyvateľstva porastie aj celá kategória alkoholických nápojov. Trend naznačuje, že na odbyt naďalej pôjdu prémiové šumivé vína a tiež nealkoholický sekt. „Kategória tvrdého alkoholu je v objeme stagnujúca, ale z pohľadu hodnotového rastie a to znamená, že sa spotrebitelia začínajú viac orientovať na kvalitnejšie a drahšie značky. A to potvrdzuje aj náš predpoklad, že kategória bude aj naďalej v hodnote rásť. Očakávame, že do budúcna bude spotrebiteľ preferovať kvalitnejšie produkty s pridanou hodnotou,“ uzatvára Roman Pócs.

Kristína Raševová, kristina.rasevova@atoz.sk

Viac o kategórii alkoholu a vína nájdete v časopise Tovar&Predaj, číslo 11 – 12/2016 v rubrike CatScan.

 

Súvisiace články:

Zväz obchodu SRZväz obchodu SR sa vyjadril k navrhovanému zvyšovaniu spotrebných daní z liehu a tabaku LidlLidl predával školské vína

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Stratné v maloobchode – ako na to?

Viete, ako si uľahčiť proces stanovenia normy stratného v maloobchode? Tento proces býva pre daňovníkov často problematický, pretože majú iba veľmi obmedzené možnosti porovnať svoje straty s výškou obvyklou na trhu. V priestoroch obchodu môže dôjsť k zámene, strate, drobnej krádeži alebo úmyselnému či neúmyselnému poškodeniu tovaru. V tomto prípade daňová legislatíva oprávnene umožňuje za […]

Kongres OBALKO 11 pripraví český a slovenský obalový trh na blížiace sa cunami

Kongres OBALKO 11 pripraví český a slovenský obalový trh na blížiace sa cunami V polovici októbra zaplaví Čestlice, príznačne v Aquapalace Hoteli Prague, cunami. Stovky obalových profesionálov a profesionálok sem totiž zavítajú na kongres OBALKO 11, ktorý si tento rok určil hlavnú tému so sloganom „Obalové cunami je tu, ostaňte na vlne“. Čo sa tým myslí, objasnila Kateřina Osterrothová, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7.–⁠11. 10. 2023, veľtrh Anuga, Kolín nad Rýnom

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Obchod očami… Martina Grygaříka, obchodného riaditeľa Plzeňského Prazdroja Slovensko: Pivo aj nealko sa pijú hlavne v lete

26. septembra 2023

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera