
Ročný obrat slovenskej pobočky medzinárodného reťazca dm drogerie markt narástol o 9,5 percenta a dosiahol výšku 185,5 milióna eur. V 137 obchodoch urobili Slováci celkovo 17,7 milióna nákupov, čo bol nárast o deväť percent oproti roku predtým.
Priemerný denný počet zákazníckych nákupov je 45 124 a priemerný mesačný počet nákupov takmer 1,48 milióna. Počet slovenských pobočiek dm sa v obchodnom roku 2015/2016 zvýšil na 137. Na ich modernizáciu a vybudovanie nových filiálok bola investovaná suma 5,54 milióna eur. Do konca tohto roku je naplánované rozšírenie siete predajní o dve prevádzky a do konca nasledujúceho obchodného roka (teda do 30. septembra 2017) by na Slovensku malo byť celkovo 144 filiálok dm. Ku koncu septembra mal koncern dm v dvanástich krajinách spolu 3 349 pobočiek. Najviac ich je v Nemecku, kde je spolu 1 825 pobočiek a v Rakúsku, ktoré má 390 pobočiek.
Dm drogerie modernizuje predajne
Pred dvoma rokmi dm začala meniť vzhľad svojich predajní. V minulom obchodnom roku v tom pokračovala a zrealizovala celkovo 15 refreshingov, teda kompletných prestavieb predajní, a štyri regenerácie, čo sú prestavby spojené so zväčsením plochy predajní. V budúcom obchodnom roku sa plánuje zrealizovať 20 refreshingov a tri regenerácie.
Od júna mobilná aplikácia dm Slovensko
V tomto obchodnom roku zaviedla dm drogerie pre svojich zákazníkov bezplatné pripojenie k internetu. Denne zaznamenáva 1 200 pripojení. Zákazníci sa tak priamo v obchode dostanú napríklad k aplikácii pre mobilné telefóny, ktorá bola spustená od júna s názvom dm Slovensko. Je určená pre dva najrozšírenejšie operačné systémy – iOS a Android.
K dnešnému dňu má novú dmApp stiahnutú spolu takmer jedenásťtisíc zákazníkov a celkovo dm aplikáciou disponuje v mobilnom zariadení viac ako 53 tisíc zákazníkov. Aplikácia umožňuje napríklad registrovať sa a prihlásiť do zákazníckeho programu dm active beauty svet plný výhod, ďalej môže vyhľadať najbližšiu predajňu alebo umožňuje pozrieť si zákaznícky časopis Journal s aktuálnou ponukou výrobkov.
Do vernostného programu sa zapojila polovica domácností
Do vernostného programu dm active beauty svet plný výhod bolo ku koncu septembra prihlásených 971 790 zákazníkov, to značí medziročný nárast 8,3 %. Podiel počtu prihlásených zákazníkov v programe k počtu všetkých domácností na Slovensku je 45,4 %. Súčasťou zákazníckeho programu je už viac ako štyri a pol roka aj program dm babybonus, aktuálne je doň prihlásených 84 647 matiek, medziročný nárast vyše 24 percent.
Dm drogerie bodovala vo Voľbe spotrebiteľov 2016
Dm drogerie markt získala v poslednom období viac ocenení. Vo štvrtom ročníku ankety Najzamestnávateľ 2015, ktorú vyhlasuje spoločnosť Profesia, sa stala víťazom kategórie obchod a celkovo sa umiestnila na piatom mieste v rebríčku top zamestnávateľov Slovenska. V súťaži MasterCard Obchodník roka 2015 sa už po tretí raz stala víťazom v kategórii Obchodník s drogériou a parfumériou.
Dva výrobky privátnej značky Balea, a to Balea čistiace micelárne obrúsky a Balea Totes Meer telový olejový peeling, boli ocenené v 5. ročníku marketingového programu Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka ako najlepšie novinky roku 2016, a to v dvoch kategóriách – telová kozmetika a pleťová kozmetika. Program sa zameriava na monitoring, ocenenie a podporu nových a inovovaných výrobkov alebo výrobkových radov uvedených na slovenský rýchloobrátkový trh počas predchádzajúceho takmer roka a pol.