logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Celkom 73 percent mliečnych výrobkov a 87 percent čerstvého mäsa a mäsových výrobkov predávaných...
  • Na cenovkách svietia percentá, v exceloch marže a v marketingových reportoch CTR. Čoraz viac...
  • Prvý vajcomat na Slovensku začal fungovať v Obchodnom centre Nivy na Mlynských Nivách v...
  • Slovenský pivný trh je ovplyvnený kombináciou faktorov. Mení sa vkus spotrebiteľov, prebieha...

Silnejúci trend: Obchody by cez sviatky mali zostať zatvorené

7. novembra 2016
Správy 0
2297
Silnejúci trend: Obchody by cez sviatky mali zostať zatvorené

Zavrieť počas štátnych sviatkov a dňov pracovného pokoja veľké obchody navrhuje Zväz obchodu a cestovného ruchu Slovenskej republiky. V Česku už začal platiť zákon, ktorý zakazuje predaj počas ôsmich z celkovo trinástich sviatkov.

Na Slovensku sú všetky obchody povinne zatvorené len na Štedrý deň od dvanástej hodiny, ďalej na Prvý sviatok vianočný, Nový rok a Veľkonočnú nedeľu. To znamená, že z celkovo pätnástich sviatočných dní je jedenásť dní normálne otvorené.

„Väčšina členských štátov EÚ už prijala a dlhodobo v praxi uplatňuje zákonné obmedzenia počas dní pracovného pokoja. Ide najmä o štátne sviatky, počas ktorých by bola prevádzka obmedzená, aby i desaťtisíce zamestnancov v obchodných prevádzkach mali podobne ako ostatní občania podmienky pre oddych. V zhode s odbormi a mnohými ďalšími organizáciami zastávame názor, že podobný model by bolo vhodné uplatniť čím skôr aj na Slovensku,“ uviedol predseda zväzu Pavol Konštiak.

Zväz však navrhuje i výnimky zo zákona. Mali by sa týkať zväčša menších obchodov s čerstvými potravinami alebo predajní na letiskách, staniciach, benzínových čerpadlách, v nemocniciach, prípadne v turistických oblastiach. Výnimky majú aj v Česku, zatvorené musia mať veľké obchody nad 200 metrov štvorcových, malých predajní sa zákon netýka. Rovnako neplatí ani v obchodoch na letiskách či v blízkosti autobusových a železničných staníc.

Kvôli veľkému počtu voľných dní ekonomika prichádza o desiatky miliónov eur

Ďalším opatrením, ktoré zväz navrhuje, je zmenšiť počet dní, kedy sa nechodí do práce. „Podporujeme zámer Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky prehodnotiť počet štátnych sviatkov a dní pracovného pokoja tak, aby boli brané do úvahy aj záujmy podnikateľov a podnikateľského prostredia,“ povedal Pavol Konštiak.

Slovensko má podľa zväzu v rámci Európskej únie rekordný počet štátnych sviatkov a dní pracovného pokoja. Kým členské štáty únie majú priemerne dvanásť takýchto sviatkov, Slovensko má päť štátnych sviatkov a desať dní pracovného pokoja. V Nemecku je ich deväť, vo Veľkej Británii len sedem dní. Susedia Česko, Maďarsko, Rakúsko a Poľsko majú sviatkov zhodne po trinásť.

„Vysoký počet voľných dní stojí naše národné hospodárstvo desiatky miliónov eur. Znížením počtu dní pracovného pokoja alebo ich vhodnejšou distribúciou, napríklad presunom voľných dní pripadajúcich na stred týždňa na pondelky alebo piatky (tak je tomu v USA), by sa zabezpečil vyšší rast slovenského HDP, šetrilo by sa energiou a nákladmi podnikateľov,“ uzavrel Pavol Konštiak.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Ľuboš Mudrák, výkonný riaditeľ, Starý otec a Kukkonia Shop: Rebranding nám priniesol nárast tržieb a zákazníkov

5. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok