
Kým za minulý rok Slováci kúpili v domácich e-shopoch tovar za približne 703 miliónov eur, tento rok by tržby mali narásť až o šestnásť percent. Odhaduje to internetový porovnávač cien Heureka.sk. Podľa jeho predpovede obrat vzrastie o 112 miliónov na 815 miliónov.
Najviac by mali tržby e-shopov, ktorých je dohromady 9 300, rásť spolu so začiatkom vianočných nákupov. „Pred Vianocami využívajú e-shopy k nákupu najčastejšie skúsení zákazníci, ktorí sú v nich zvyknutí nakupovať často. Online nakupovanie ďalej využívajú aj tí, pre ktorých nie je takéto nakupovanie bežnou záležitosťou, ale s nakupovaním cez e-shopy už určité skúsenosti majú. Každoročne sa, samozrejme, pridávajú aj tí, pre ktorých je práve nákup vianočného darčeku impulzom k prvému online nákupu,“ hovorí šéf Heureky Tomáš Braverman.
Slováci nakupujú online viac jedlo, kozmetiku i oblečenie
Nárast záujmu zaznamenala Heureka najmä v kategóriách jedlo a nápoje, kozmetika a zdravie, oblečenie a móda či dom a záhrada. Medziročne najviac vzrástol záujem práve o tovar dennej spotreby. Hoci tieto nákupny nemusia byť vo veľkých hodnotách, zákazník ich opakuje častejšie.
V mobilnom nakupovaní Čechov predbiehame
Kým u našich českých susedov využíva na online nakupovanie mobilný telefón 36 percent spotrebiteľov, na Slovensku je ich o sedem percent viac (43 percent). Zákazníci si tovar radi na mobiloch hľadajú, porovnávajú ho s inými produktami a čítajú si recenzie. Aj napriek tomu, že finálny nákup často dokončia prostredníctvom počítača, trend mobilného nakupovania rastie.