O desatinu vzrástol vo fiškálnom roku 2016 obrat spoločnosti IKEA Bratislava. Celkovo dosiahol takmer 97,6 miliónov eur. Na budúci rok chce výrobca škandinávskeho nábytku na Slovensku spustiť internetový obchod.
Slovenský trh je podľa vyjadrenia spoločnosti jeden z najrýchlejšie rastúcich v rámci IKEA Group. Obchodný dom IKEA Bratislava navštívili celkovo tri milióny ľudí. Zlepšujúca sa ekonomická situácia sa mala odzrkadliť aj vo zvýšení priemernej ceny za nákup, ktorá narástla o šesť percent. Priemerná hodnota jedného nákupu bola 58,60 eur.
IKEA Bratislava rozšírila uplynulý fiškálny rok (september 2015 – august 2016) sortiment o tritisíc nových produktov a priniesla špeciálne limitované kolekcie a spoluprácu so svetovo uznávanými dizajnérmi. Zamerala sa hlavne na jedlo, varenie a stolovanie. Tržby v kategórii kuchynské doplnky narástli o 32 percent.
Svietidlá sa predávajú už len LED
V poslednom fiškálnom roku IKEA tiež vymenila všetky ponúkané svietidlá za ekologickejšie LED. Okrem toho ponúka iba textílie z bavlny z udržateľných zdrojov a ryby a morské plody pochádzajúce zo šetrných chovov.
„Sledujeme trendy v oblasti bývania, pravidelne sa rozprávame s našimi zákazníkmi a navštevujeme domácnosti po celom svete, aby sme zistili, čo potrebujú. Následne spájame ich potreby s možnosťami našich dodávateľov, čím vznikajú nové riešenia,” vraví Marek Feltl, generálny riaditeľ IKEA pre Slovensko, Česko a Maďarsko.
Chystá sa spustenie internetového obchodu
Na začiatku budúceho roku chce IKEA spustiť na Slovensku internetový obchod. Česká IKEA otvorila e-shop už na začiatku jesene tohto roku, nestretol sa však s nadšenou odozvou. Vyčítalo sa mu, že nie je dobre pripravený, zákazníci mali problém sa na internete k službe dostať a predmetom kritiky boli aj vysoké ceny dopravy.
Do budúcna sa chystá aj otvorenie menšieho obchodného domu IKEA na východnom Slovensku, pravdepodobne v Košiciach. Termín však nie je stále známy, do dvoch rokov by to určite podľa vedenia spoločnosti byť ešte nemalo.