Za akciové ceny nakupuje potraviny 54 percent Slovákov, polovica spotrebiteľov pritom pozorne sleduje letáky obchodných reťazcov. Tretina ľudí však nemá problém za kvalitné jedlo zaplatiť aj vyššiu sumu. Ukázal to výskum spoločnosti Nielsen Admosphere na vzorke päťsto respondentov z internetovej populácie staršej ako 15 rokov zo Slovenského národného panela.
Momentálny trend zdravého životného štýlu sa prejavuje aj v nákupoch potravín. Tretina Slovákov sa napríklad snaží konzumovať doporučenú dennú dávku ovocia a zeleniny, štvrtina užíva nevyhnutné vitamíny, minerály a ďalšie zdraviu prospešné látky vo forme potravinových doplnkov. Viac ako štvrtina ľudí vo výskume odpovedala, že sa považujú za zdravo sa stravujúcich.
Rôzne stravovacie obmedzenia sú medzi opýtanými pomerne málo obvyklé: alergiu na niektoré potraviny má šesť percent ľudí, vegetariánov sú v slovenskej internetovej populácii len dve percentá a vegánov jedno percento. K snahe obmedziť konzumáciu mäsa sa pritom hlási jedenásť percent ľudí.
V obciach do päťtisíc obyvateľov nakupuje v malých predajniach tretina ľudí
Malé predajne na nákup potravín využíva 22 percent ľudí, táto tendencia je výraznejšia u ľudí žijúcich v menších mestách. V obciach medzi tisíc a päťtisíc obyvateľov nakupuje prevažne v malých predajniach 31 percent respondentov, zatiaľ čo v mestách s počtom nad stotisíc obyvateľov je ich len 15 percent.
Výskum ďalej ukázal, že nové potraviny a ingrediencie pravidelne skúša pätina respondentov a 19 percent ľudí pravidelne nakupuje na trhoch s ovocím a zeleninou.