logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program...
  • Snažíte sa, aby ste prilákali stále nových zákazníkov do svojej predajne a tým zvýšili svoje...
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...

Nákupné tendencie: 54 percent Slovákov na jedle šetrí, tretina si za kvalitu priplatí

31. októbra 2016
Správy 0
2094
Nákupné tendencie: 54 percent Slovákov na jedle šetrí, tretina si za kvalitu priplatí

Za akciové ceny nakupuje potraviny 54 percent Slovákov, polovica spotrebiteľov pritom pozorne sleduje letáky obchodných reťazcov. Tretina ľudí však nemá problém za kvalitné jedlo zaplatiť aj vyššiu sumu. Ukázal to výskum spoločnosti Nielsen Admosphere na vzorke päťsto respondentov z internetovej populácie staršej ako 15 rokov zo Slovenského národného panela.

Momentálny trend zdravého životného štýlu sa prejavuje aj v nákupoch potravín. Tretina Slovákov sa napríklad snaží konzumovať doporučenú dennú dávku ovocia a zeleniny, štvrtina užíva nevyhnutné vitamíny, minerály a ďalšie zdraviu prospešné látky vo forme potravinových doplnkov. Viac ako štvrtina ľudí vo výskume odpovedala, že sa považujú za zdravo sa stravujúcich.

Prečítajte si tiež
Júlové tržby obchodníkov boli vyššie ako pred pandémiou

Rôzne stravovacie obmedzenia sú medzi opýtanými pomerne málo obvyklé: alergiu na niektoré potraviny má šesť percent ľudí, vegetariánov sú v slovenskej internetovej populácii len dve percentá a vegánov jedno percento. K snahe obmedziť konzumáciu mäsa sa pritom hlási jedenásť percent ľudí.

V obciach do päťtisíc obyvateľov nakupuje v malých predajniach tretina ľudí

Prečítajte si tiež
Slovenskí včelári ovládli svetovú včelársku súťaž Apimondia
včelári

Malé predajne na nákup potravín využíva 22 percent ľudí, táto tendencia je výraznejšia u ľudí žijúcich v menších mestách. V obciach medzi tisíc a päťtisíc obyvateľov nakupuje prevažne v malých predajniach 31 percent respondentov, zatiaľ čo v mestách s počtom nad stotisíc obyvateľov je ich len 15 percent.

Výskum ďalej ukázal, že nové potraviny a ingrediencie pravidelne skúša pätina respondentov a 19 percent ľudí pravidelne nakupuje na trhoch s ovocím a zeleninou.

Súvisiace články:

Júlové tržby obchodníkov boli vyššie ako pred pandémiou včeláriSlovenskí včelári ovládli svetovú včelársku súťaž Apimondia

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Czech & Slovak Sustainability Summit predstavuje kompletný konferenčný program

Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program prvého ročníka summitu, ktorý sa uskutoční 20. apríla 2023 v kongresovom centre WPP Campus v Prahe. V dopoludňajšom programe vystúpia špičkoví odborníci na udržateľnosť s inšpiratívnymi prezentáciami a panelovými diskusiami na rôzne témy súvisiace s udržateľnosťou a podnikaním. V popoludňajšom programe bude predstavených 12 […]
Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera