logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Packeta prekonala hranicu tisíc Z-Boxov a stala sa tak najdostupnejšou službou na vyzdvihovanie...
  • Nové vydanie časopisu TaPmag vyšlo v náklade 10 500 výtlačkov, pričom 9000 kusov poputovalo do...
  • Vedeli ste, že až 87 % fanúšikov po zhliadnutí zaujímavého príspevku ich obľúbeného influencera...
  • Presne 231 projektov na zlepšenie života ako nové lavičky, parky, včelie úle či preliezky...

V Česku začína platiť zákaz predaja počas niektorých sviatkov. Vzťahuje sa na veľké predajne

27. októbra 2016
Správy 0
19107
V Česku začína platiť zákaz predaja počas niektorých sviatkov. Vzťahuje sa na veľké predajne

Veľké obchody nad dvesto metrov štvorcových musia zajtra v susednom Česku zavrieť. Dôvodom je zákon o predajnej dobe v maloobchode a veľkoobchode, ktorý zakazuje predaj počas niektorých sviatkov. Až 65 percent Čechov si pritom podľa prieskumu spoločnosti Incoma Czech myslí, že štát nemá čo obchodníkom určovať, kedy majú mať otvorené. Zajtrajší Deň vzniku samostatného československého štátu je prvý, ktorého sa nová zákonná norma týka. České obmedzenie predaja je podstatne rozsiahlejšie ako slovenské. U nás sa vzťahuje na štyri sviatky z pätnástich, v Česku na osem z trinástich.

Českým obchodníkom sa zákaz predaja nepozdáva, odhadujú, že kvôli nemu prídu asi o štyri miliardy českých korún, čo je v prepočte takmer 150 miliónov eur. Niektoré obchody sa preto snažia využiť nejasnosti v zákone. Malooobchodný reťazec Albert napríklad oznámil, že päť jeho supermarketov, ktoré sa nachádzajú vo vestibule pražského metra, bude mať zajtra napriek zákonnému obmedzeniu otvorené. Odvolával sa pritom na to, že zákon umožňuje výnimku, ak sa obchod nachádza v blízkosti železničnej stanice. Podľa Albertu je aj metro železnica.

Ozvala sa však Česká obchodná inšpekcia, ktorá takýto výklad neuznáva. Ak obchody Albert zajtra skutočne otvoria, spor by mohol skončiť pred súdom. Za nedodržiavanie zákona pritom hrozí pokuta milión českých korún (asi 37 tisíc eur), v prípadne opakovaného porušovania až päť miliónov (približne 185 tisíc eur).

Najväčší český internetový obchod Alza.cz zajtra plánuje otvoriť svoje kamenné výdajne tovaru. Tvrdí, že ide len o miesta, kde si zákazníci berú tovar, ktorý si už predtým objednali prostredníctvom internetu. Ani s tým obchodná inšpekcia nesúhlasí. „Pojem predaj je potrebné chápať tak, že zahŕňa nielen samotné objednanie tovaru zákazníkom, ale i jeho výdaj,“ tlmočil stanovisko právnikov hovorca inšpekcie Jiří Fröhlich.

Inšpekcia tiež upozornila, že nebude tolerovať účelové zmenšenie predajnej plochy tak, aby mala menej ako 200 metrov.

Proti zákonu sa chystá sťažnosť na Ústavný súd

Česká Hospodárska komora a Zväz obchodu a cestovného ruchu chcú proti zákonu podať sťažnosť na Ústavný súd. V súčasnosti zháňajú podpisy sedemnástich českých senátorov, ktoré sú k tomu potrebné.  „Zákon nastavuje pre jednotlivé subjekty na rovnakom trhu odlišné pravidlá fungovania, čo odporuje princípom férovej hospodárskej súťaže,“ nepáči sa Pavlovi Čmelíkovi, zástupcovi obchodu s hračkami Hamleys. Tento obchod sa napriek zákazu zajtra rozhodol otvoriť. Návštevníci však nebudú nakupovať, ale len si hračky pozerať, či využívať atrakcie, ktoré obchod ponúka.

V Česku musia predajne zavrieť na 7,5 dňa, u nás len na 3,5

h_mat2519

Zákaz predaja sa v Česku vzťahuje na osem sviatkov: 28. október, Štedrý deň (po dvanástej hodine), oba sviatky vianočné, 1. január, Veľkonočný pondelok, 8. máj (Deň víťazstva nad fašizmom) a 28. september (Deň českej štátnosti). Predaj počas ďalších piatich českých sviatkov je povolený.

Na Slovensku dnes musia mať obchody zatvorené na Štedrý deň po dvanástej hodine, na Prvý sviatok vianočný, Nový rok a Veľkonočnú nedeľu. Ostatných jedenástich sviatkov sa regulácia nijako nedotýka. U nás však musia v určené dni povinne zavrieť všetky obchody, zatiaľ čo v Česku to platí len pre veľké predajne.

Podobne ako v Česku aj u nás existujú výnimky zo zákona. Povolený je u nás maloobchodný predaj na letiskách, v prístavoch, ostatných zariadeniach verejnej hromadnej dopravy a nemocniciach. Rovnako môžu mať otvorené lekárne, predajne cestovných lístkov, predajne suvenýrov a malí živnostníci.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

TrackSys

Ako efektívne používať TrackSys v logistike?

Pred rokom prišla spoločnosť M2C s jedinečným riešením pre efektívnu kontrolu hotovostných transakcií. Jan Čulík, projektový manažér centra vzdialeného dohľadu spoločnosti M2C, je presvedčený, že software TrackSys by mohol byť i jedným zo spôsobov, ako zefektívniť proces vyskladňovania tovaru: „Máme nástroj, vďaka ktorému môžeme získať také dáta, na základe ktorých môžeme procesy zefektívniť.“  Ako aplikovať […]
Môjobchod

Sieť potravín Môjobchod získala 2. miesto v počte predajní

Otvorenie ambassador predajne v Maduniciach. 10 rokov od svojho založenia dosiahla maloobchodná sieť potravín Môjobchod  významný míľnik. Otvorením 737. predajne si značka zabezpečila 2. miesto v počte franšíz na slovenskom trhu. K úspechu sa dopracovala najmä snahou dostať sa k svojim zákazníkom čo najbližšie, ponúkať kvalitný sortiment a vytvoriť príjemnejší priestor na nákup. Značka Môjobchod odštartovala […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

12. – 16. 9. 2022, Drinktec 2022, Mníchov

5. – 6. 10. 2022, Kongres Samoška, Košice

13. – 14. 10. 2022, Kongres Obalko, Praha

Profily

Hans Faltys, spolumajiteľ siete Starý Otec: Cena a kvalita súvisia menej, než si ľudia myslia

12. augusta 2022
Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera