Tradične najobľúbenejšou časťou kongresu Samoška sú príbehy úspešných obchodníkov. Účastníkom akcie sa predstavili majitelia zmrzlinárne, predajne farmárskych produktov a koloniálu spojeného s kaviarňou a barom.
Bratislavská zmrzlináreň Koun je úspešná napriek tomu, že podľa majiteľky Barbary Szalaiovej neinvestovali ani cent do reklamy, iba umiestňujú fotografie zmrzliny na sociálne siete facebook a instagram. „Robíme veci trochu naopak, ale funguje nám to. Na začiatku sme pritom vôbec nevedeli, do čoho ideme, ale robili sme veci s nadšením,“ povedala. Gelatéria ponúka okrem tradičných i menej obvyklé príchute zmrzliny, napríklad zeleninové či bylinkové. V hlavnom meste je dnes zmrzlináreň Koun obľúbené miesto stretávania sa, zákazníkom s deťmi vychádzajú v ústrety napríklad aj možnosťou prebaľovacieho pultu.
Jozef Bardík si v Piešťanoch otvoril Colonial Café, kaviareň spojenú s predajňou koloniálom a barom. „Po ôsmich rokoch v zahraničí nám s manželkou v Piešťanoch chýbalo podobné miesto,“ vysvetlil svoju motiváciu. Spojenie kaviarne, v ktorej sa ponúka výberová káva, s obchodom sa ukázalo ako dobrá voľba. „Zákazníci, ktorí prídu na kávu, si u nás veľmi často aj nakúpia tovar do domácnosti,“ je spokojný Jozef Bardík.
Dôkazom, že špecializovaná predajňa farmárskych produktov sa môže presadiť aj v malom meste, je predajňa Farmársky rínek v Pezinku, ktorý má 25 tisíc obyvateľov. „Ponúkame hlavne slovenské výrobky. Zákazníci majú najradšej slovenské mliečne a syrové výrobky,“ uviedol majiteľ obchodu Michal Gloznek. Podnikateľ si pritom pochvaľuje konkurenciu, ktorú obchodníci obvykle v obľube príliš nemajú. „Je to pre nás pohonný materiál. Konkurencia núti stále sa zlepšovať a zveľaďovať svoju prevádzku,“ uzavrel Michal Gloznek.