logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...
  • Väčšina maloobchodných reťazcov nebude už o dva roky predávať vajcia, ktoré zniesli sliepky...

Ladislav Špaček na Samoške: Úspech v podnikaní stojí na komunikácii so zákazníkom

6. októbra 2016
Správy 0
2125
Ladislav Špaček na Samoške: Úspech v podnikaní stojí na komunikácii so zákazníkom

Program na kongrese Samoška pokračoval vystúpením známeho českého lektora komunikácie a etikety Ladislava Špačka. „Pre úspech v podnikaní nie je rozhodujúca kvalitu tovaru, ktorý ponúkate, ale komunikácia so zákazníkom a dojem, ktorý vytvoríte,“ povedal účastníkom kongresu.

Komunikácia vytvára pevnú väzbu so zákazníkom, ktorý sa potom bude do obchodu neustále vracať. „Zákazník by mal byť pre každého obchodníka kráľom, ktorého je treba postaviť na piedestál. Je to zdroj istoty, prosperity a perspektívy do budúcnosti,“ prízvukoval.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Viete, čo od vás očakávajú zákazníci?

„Pre úspech je zo šestdesiatich percent podstatné tvorenie kontaktov. Z tridsiatich percent je to dojem, ktorý dokážete vzbudiť a len z desiatich percent je dôležité to, aký ste odborník, alebo aký tovar máte v obchode,“ vysvetlil. Ponuka v obchodoch sa totiž líši iba málo. Zákazník si vyberie predajňu podľa toho, či je personál príjemný a ako ovláda pravidlá slušného správania. „Až sedemdesiat percent zákazníkov opúšťa obchodníka kvôli nedostatku záujmu, a to nie je chyba produktu či služby, ale nedostatok v komunikácii,“ podotkol Ladislav Špaček (na fotografiách), autor obľúbených kníh o etikete.

„Často sa zastavujem na jednej pražskej čerpacej stanici, rozhodne tam však nechodím kvôli kvalite benzínu, ale kvôli neuveriteľne komunikatívnemu predavačovi. Zaujíma sa, či nie som hladný a hneď mi ponúka čerstvé, voňavé bagety, ktoré podľa jeho slov práve priviezli. A je jasné, že si jednu kúpim,“ uviedol príklad.

Prečítajte si tiež
Obalko 9 preskúma tri dimenzie obalov

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dajte zákazníkovi pocit, že je dôležitý

Obchod by mal dbať na svoju dobrú povesť, ktorá sa skladá z mnohých detailov: predavač by mal pozdraviť ako prvý, usmiať sa na zákazníka a osloviť ho, nehrať sa s mobilom a nikomu netelefonovať, byť slušne oblečený, zaujímať sa o návštevníka obchodu, pochváliť ho a skúsiť sa vcítiť do jeho potrieb.

Zákazník tak získa dojem, že je v obchode vítaný a pre predavača dôležitý. „O dobré meno sa musíte snažiť neustále, pretože ho môžete veľmi rýchlo stratiť,“ zdôraznil Ladislav Špaček. „Zákazník nikdy nesmie odísť z obchodu nespokojný, pretože potom šíri zlé meno podniku vo svojom okolí. A vy nemáte nič dôležitejšieho, ako je dobrá povesť,“ dodal.

 

 

Súvisiace články:

Katarína Droppová: Viete, čo od vás očakávajú zákazníci? Obalko 9 preskúma tri dimenzie obalov Jubilejný kongres OBALKO 10 zverejnil kompletný konferenčný program Jubilejný SLOVLOG detailne preskúma vplyv vyšších nákladov v logistike

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera