
V mäsiarstve zdokonalili pultový predaj, čo im prinieslo zvýšenie tržieb od desať do pätnásť percent a zníženie mzdových nákladov od desať do tridsať percent.
V predajniach mäsiarstva Orbán klesali tržby, príčinou bol aj veľmi neefektívny systém pultového predaja, kedy zákazníkom tovar vážili na jednom mieste, ale zaplatiť ho museli na druhom. Tvorili sa dlhé rady, čo naviac odrádzalo ďalších zákazníkov z ulice, ktorí radšej do prevádzky ani nevstúpili.
„Pristúpili sme preto k zmenám, kedy v malých prevádzkach mäsiarstva na jednom mieste zákazníkovi tovar zvážia a automaticky ho aj naúčtujú, nemusí teda platiť inde. Čas venovaný jednému zákazníkovi tak pri vážení klesol až o dvadsať percent,“ popísal Rastislav Grešner (na obrázku), produktový manažér spoločnosti RM tes, ktorá nový systém pultového predaja navrhla. Vo veľkých predajniach mäsiarstva zaviedli klasický samoobslužný predaj, kedy si zákazníci sami vkladajú tovar do košíkov a potom zaplatia pri pokladni.
Váhový a pokladničný systém je zároveň v prevádzkach spojený s kamerovým systémom, ktorý umožňuje kontrolovať prácu zamestnancov a tiež sledovať zákazníkov, aby nedochádzalo napríklad ku krádežiam. Novinkou bolo aj zavedenie reklamy na zákazníckych displejoch. V budúcnosti sa plánuje aj cielená reklama na základe informácíí z vernostnej karty zákazníka.
Posledným bodom programu na kongrese Samoška v Trnave bola tombola, v ktorej mohli účastníci akcie vyhrať hodnotné ceny. Ďalší, už 10. kongres Samoška sa uskutoční 22. až 23. marca budúceho roku v Košiciach.