logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...

Kongres Samoška: Ako dostať do obchodov farmárske produkty

6. októbra 2016
Správy 0
2459
Kongres Samoška: Ako dostať do obchodov farmárske produkty

Hoci sú dnes lokálne farmárske výrobky veľkým hitom, nie je tak jednoduché dostať ich k zákazníkovi. Ako to zlepšiť, o tom na kongrese Samoška debatovali účastníci panelovej diskusie.

Farmárske produkty vyhľadávajú hlavne rodiny s malými ďetmi, mladí ľudia do tridsať rokov a tá časť strednej a staršej generácie, ktorá si môže drahšie výrobky dovoliť. „Záujem spotrebiteľov je veľký, ale v bežných obchodoch je ponuka slabá. Pritom by stačilo vytvoriť špeciálne boxy alebo kútik, kde by sa mohli tieto produkty predávať,“ apeloval smerom k obchodníkom Ľubomír Drahovský, analytik spoločnosti T.E.R.N.O. „Napríklad v Rakúsku majú farmárske výrobky veľkú tradíciu a nájdete ich bežne aj vo veľkých obchodných sieťach, nielen v malých prevádzkach,“ uviedol príklad.

„Obchodníci by mali celkovo viac dbať na kvalitu a pozerať sa na to, ako sa produkty vyrábajú a z čoho sú zložené. Chápem tlak na cenu, ale napriek tomu je dôležité vychovávať zákazníka, aby uprednostňoval lokálne a kvalitné potraviny,“ konštatoval Marek Čepko, majiteľ Farmy pod Vtáčnikom.

Diskutujúci sa zhodli, že lokálne poľnohospodárske produkty by sa nemali predávať za prehnanú cenu, aj keď s vyššími čiastkami na účtenke zákazníci dopredu väčšinou rátajú. Náklady na výrobu sú totiž väčšie ako u konvenčných potravín. „Farmár by však nemal mať pocit, že sa jeho produkt predáva príliš draho a ak by bol lacnejší, mohlo by si ho kúpiť viac ľudí,“ uviedol Ľubomír Drahovský.

Vzťahy medzi obchodníkmi a farmármi je treba zlepšiť

Vzťahy medzi obchodníkmi a farmármi sú často zložité, a to je jeden z dôvodov, prečo je ponuka lokálnych produktov stále malá. „Vzťahy by mali byť založené na bežnej obchodnej etike. Farmár čaká, že dostane včas a správne zaplatené. Ja zasa čakám, že včas a v dohodnutej kvalite dostanem tovar, ktorý som si objednala. Nemôže sa stávať, že farmár povie: Mali sme veľa objednávok, dodali sme tovar niekde inde,“ konštatovala Jana Palenčárová, majiteľka Bistra a obchodu Ozajstné jedlo, čo je prvá slovenská frančízová predajňa českej siete obchodov s lokálnymi produktami Sklizeno. „Farmári sú dobrí v tom, čo vyrábajú, ale mnoho z nich nevie komunikovať, nezdvihnú telefón, nedajú vedieť,“ dodala.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Anna Balková (vľavo) z Majera za Vrchom: „Obchodník by mal rešpektovať sezónnosť farmárskej produkcie.“

 

Na druhej strane by obchodníci mali rešpektovať, že farmárske produkty sa vyznačujú sezónnosťou. „Obchodníci väčšinou potrebujú mať pravidelné dodávky, ale keď je možné zvieratá dojiť len od marca apríla do novembra, v januári syr dodať nevieme,“ povedala Anna Balková, majiteľka farmy Majer za Vrchom. Ako dodala, zákazníci by mali vedieť, že paradajka kúpená v zime v supermarkete nemôže byť taká dobrá ako tá, ktorú si kúpia v lete priamo od farmára.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera