logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Kongres Samoška: Ako dostať do obchodov farmárske produkty

6. októbra 2016
Správy 0
2619
Kongres Samoška: Ako dostať do obchodov farmárske produkty

Hoci sú dnes lokálne farmárske výrobky veľkým hitom, nie je tak jednoduché dostať ich k zákazníkovi. Ako to zlepšiť, o tom na kongrese Samoška debatovali účastníci panelovej diskusie.

Farmárske produkty vyhľadávajú hlavne rodiny s malými ďetmi, mladí ľudia do tridsať rokov a tá časť strednej a staršej generácie, ktorá si môže drahšie výrobky dovoliť. „Záujem spotrebiteľov je veľký, ale v bežných obchodoch je ponuka slabá. Pritom by stačilo vytvoriť špeciálne boxy alebo kútik, kde by sa mohli tieto produkty predávať,“ apeloval smerom k obchodníkom Ľubomír Drahovský, analytik spoločnosti T.E.R.N.O. „Napríklad v Rakúsku majú farmárske výrobky veľkú tradíciu a nájdete ich bežne aj vo veľkých obchodných sieťach, nielen v malých prevádzkach,“ uviedol príklad.

Prečítajte si tiež
Reťazec Farmfoods otvoril novú predajňu

„Obchodníci by mali celkovo viac dbať na kvalitu a pozerať sa na to, ako sa produkty vyrábajú a z čoho sú zložené. Chápem tlak na cenu, ale napriek tomu je dôležité vychovávať zákazníka, aby uprednostňoval lokálne a kvalitné potraviny,“ konštatoval Marek Čepko, majiteľ Farmy pod Vtáčnikom.

Diskutujúci sa zhodli, že lokálne poľnohospodárske produkty by sa nemali predávať za prehnanú cenu, aj keď s vyššími čiastkami na účtenke zákazníci dopredu väčšinou rátajú. Náklady na výrobu sú totiž väčšie ako u konvenčných potravín. „Farmár by však nemal mať pocit, že sa jeho produkt predáva príliš draho a ak by bol lacnejší, mohlo by si ho kúpiť viac ľudí,“ uviedol Ľubomír Drahovský.

Prečítajte si tiež
Obalko 9 preskúma tri dimenzie obalov

Vzťahy medzi obchodníkmi a farmármi je treba zlepšiť

Vzťahy medzi obchodníkmi a farmármi sú často zložité, a to je jeden z dôvodov, prečo je ponuka lokálnych produktov stále malá. „Vzťahy by mali byť založené na bežnej obchodnej etike. Farmár čaká, že dostane včas a správne zaplatené. Ja zasa čakám, že včas a v dohodnutej kvalite dostanem tovar, ktorý som si objednala. Nemôže sa stávať, že farmár povie: Mali sme veľa objednávok, dodali sme tovar niekde inde,“ konštatovala Jana Palenčárová, majiteľka Bistra a obchodu Ozajstné jedlo, čo je prvá slovenská frančízová predajňa českej siete obchodov s lokálnymi produktami Sklizeno. „Farmári sú dobrí v tom, čo vyrábajú, ale mnoho z nich nevie komunikovať, nezdvihnú telefón, nedajú vedieť,“ dodala.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Anna Balková (vľavo) z Majera za Vrchom: „Obchodník by mal rešpektovať sezónnosť farmárskej produkcie.“

 

Na druhej strane by obchodníci mali rešpektovať, že farmárske produkty sa vyznačujú sezónnosťou. „Obchodníci väčšinou potrebujú mať pravidelné dodávky, ale keď je možné zvieratá dojiť len od marca apríla do novembra, v januári syr dodať nevieme,“ povedala Anna Balková, majiteľka farmy Majer za Vrchom. Ako dodala, zákazníci by mali vedieť, že paradajka kúpená v zime v supermarkete nemôže byť taká dobrá ako tá, ktorú si kúpia v lete priamo od farmára.

Súvisiace články:

Reťazec Farmfoods otvoril novú predajňu Obalko 9 preskúma tri dimenzie obalov Jubilejný kongres OBALKO 10 zverejnil kompletný konferenčný program

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera