
Odborná časť 9. kongresu na podporu slovenského tradičného trhu Samoška začala vo štvrtok 6. októbra v západoslovenskej Trnave. Dvesto účastníkov privítal František Ťapuš, prvý viceprezident Zväzu obchodu a cestovného ruchu Slovenskej republiky.
Hoci sa slovenskí obchodníci podľa jeho slov snažia podporovať domácich výrobcov, trh stále čelí dodávkam lacnejších potravín z Európy či iných kontinentov. „Je treba vyriešiť dotácie pre prvovýrobcov, či zvýšiť domácu rastlinnú výrobu, ktorej stav je kritický,“ uviedol František Ťapuš (na obrázku).
Ako však podotkol, pozitívne je, že maloobchodné tržby na Slovensku po období stagnácie od minulého roku stúpajú. „Vývoj maloobchodného obratu spolu s hlavnými makroekonomickými ukazovateľmi, ako sú hrubý domáci produkt, zamestanosť či reálna mzda, dávajú signál, že obchodníci a ich dodávatelia môžu čakať síce náročný, ale dobrý záver roka. Dúfam, že sa to prejaví aj na spokojnosti spotrebiteľov,“ dodal na záver.
Večer 5. októbra sa účastníci kongresu Samoška zabávali na neformálnom večere, ktorého súčasťou bola aj ochutnávka produktov partnerov.
Kongres Samoška organizuje Atoz Retail, divízia spoločnosti Atoz Group (www.atoz.cz). Mediálnym partnerom je projekt TaP, do ktorého patrí časopis Tovar&Predaj, webový portál www.tovarapredaj.sk, profil na facebooku Tovar&Predaj a profil na twitteri Tovar&Predaj.