logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • K cigaretám sa stále bez problémov dostanú nielen tínedžeri, ale aj deti. Nepýtajú si len...
  • Menej voľne pohodených cigaretových ohorkov, osveta o environmentálnych rizikách a správnom...
  • V predajniach BILLA si zákazníci môžu zakúpiť už aj sortiment SodaStream a vymeniť originálne...
  • Spoločnosť Terno real estate rozšírila v novembri svoju sieť o tri predajne v Bratislave, Senci...

Na detské oblečenie Slováci ročne minú do 300 eur. Kupujú ho hlavne v obchodných domoch a na internete

30. septembra 2016
Správy 0
2940
Na detské oblečenie Slováci ročne minú do 300 eur. Kupujú ho hlavne v obchodných domoch a na internete

Oblečenie pre deti nakupujú dve tretiny Slovákov a najobvyklejším miestom, kde si ho zaobstarávajú, sú obchodné domy. Obľúbené sú tiež on-line bazáre, ktoré využíva viac ako tretina ľudí. Na detské ošatenie najčastejšie minieme do 300 eur ročne. Rozhodujúci pri výbere tovaru je pritom pomer kvality a ceny. Ukázal to výskum spoločnosti Nielsen Admosphere a Slovenského národného panela, na ktorom sa zúčastnilo päť stoviek respondentov z internetovej populácie vo veku 18 až 64 rokov.

Drvivá väčšina opýtaných (87 percent) za nákupom oblečenia pre deti mieri do obchodných domov a ako druhú možnosť, hoci už s väčším odstupom, ľudia volia on-line obchody (49 percent). Na treťom mieste sú špecializované detské obchody (42 percent) a na štvrtom on-line bazáre, akými sú napríklad Modrykonik.sk, Mimibazar.sk a ďalšie. Tie už dnes využíva k nákupom viac ako tretina respondentov nakupujúcich detské oblečenie.

Väčšinu opýtaných pritom nákup šiat a obuvi pre deti baví – polovica odpovedala, že si tieto nákupy skôr užíva, pričom viac ako štvrtina si ho užíva veľmi.

Viac ako tretina ľudí minie na detské oblečenie do 300 eur ročne

Čiastka, ktorú ľudia bežne minú na ošatenie detí ročne, väčšinou nepresiahne tristo eur. O niečo viac než tretina respondentov (35 percent) si vybrala odpoveď „medzi 150 a 299 eur“ a zhruba rovnaký počet (32 percent) volil možnosť „menej než 150 eur“. Viac ako 300 eur minie pätina ľudí, viac ako 500 eur sedem percent a viac ako 700 eur päť percent odpovedajúcich.

Podľa čoho si spotrebitelia detské oblečenie vyberajú? Opýtaní najviac zmieňovali pomer kvality a ceny, ktorý je dôležitý pre tri štvrtiny z nich. Na druhom mieste má vplyv na výber kvalita materiálu (v 58 percentách prípadoch), ďalej kvalita spracovania (28 percent), preferencie a názor dieťaťa (27 percent) alebo kombinovateľnosť s inými vecami (23 percent).

Použité oblečenie najčastejšie darujeme známym

Zaujímavé výsledky priniesla tiež otázka, ako ľudia nakladajú s použitým či nepotrebným oblečením a obuvou pre deti: viac ako polovica opýtaných ho daruje rodine alebo známym. Ďaleko za touto možnosťou skončil variant daru charite a podobným inštitúciám (trinásť percent), takmer zhodný počet predáva toto oblečenie on-line (jedenásť percent) a osem percent ho vyhadzuje do špeciálnych kontajnerov. Rovnaký počet si ale šaty necháva.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Kontroly SOI odhalili vážny problém. Cigarety si kúpi každé tretie dieťa

K cigaretám sa stále bez problémov dostanú nielen tínedžeri, ale aj deti. Nepýtajú si len klasické cigarety, ale stále častejšie siahajú po e-cigaretách či nikotínových vrecúškach. Potvrdili to aj aktuálne kontroly Slovenskej obchodnej inšpekcie, ktoré v spolupráci s iniciatívou Na veku záleží prebiehali po celom Slovensku. Tie odhalili vážny problém. Cigarety či iné produkty určené na fajčenie si […]

Slovensko bez ohorkov? Tabakové spoločnosti vytvárajú systém, ktorý má znížiť negatívne vplyvy odpadu z ich výrobkov.

Menej voľne pohodených cigaretových ohorkov, osveta o environmentálnych rizikách a správnom nakladaní s týmto druhom odpadu, ale i podpora inovatívnych spôsobov jeho využitia. To sú ciele novovzniknutej spoločnosti SPAK-EKO, a.s., ktorá zastrešuje aktivity tabakových spoločností zamerané na znižovanie vplyvu odpadu z ich výrobkov na životné prostredie. Vytvorenie špecializovanej spoločnosti má pomôcť naplniť prísne požiadavky, ktoré prináša nová […]

Sodastream je opäť bližšie k zákazníkom, kúpiť sa dá už aj v predajniach Billa

V predajniach BILLA si zákazníci môžu zakúpiť už aj sortiment SodaStream a vymeniť originálne bombičky. Spoluprácou BILLA rozšírila svoje portfólio udržateľného tovaru, SodaStream dostupnosť svojich výrobkov a služieb. Od novembra pribudol k viac než 1000 autorizovaným predajcom SodaStream nový partner. V sieti potravín BILLA si zákazníci môžu spolu s bežným nákupom zakúpiť aj prístroj SodaStream, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

30. 11. 2023, galavečer Dôveryhodné značky, Bratislava

20. – 21. 3. 2024, kongres Samoška, Košice

Profily

Obchod očami

Obchod očami Štefana Mácsadiho, predsedu predstavenstva Coop Jednoty Nové Zámky: Bratislavský zákazník vyhľadáva akciový tovar menej

8. novembra 2023

Martin Krajčovič, predseda, Slovenská aliancia moderného obchodu: Obchodníci infláciu tlmili

19. októbra 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera