logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých viac ako 40 čerpacích staniciach...
  • Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue....
  • Od júna zabezpečuje správu a prenájom Obchodného centra Aupark v Bratislave realitno-poradenská...
  • Zvolenská mliekareň najnovšie priniesla na trh limitovanú letnú a zimnú edíciu. Zákazníci môžu...

Na detské oblečenie Slováci ročne minú do 300 eur. Kupujú ho hlavne v obchodných domoch a na internete

30. septembra 2016
Správy 0
3035
Na detské oblečenie Slováci ročne minú do 300 eur. Kupujú ho hlavne v obchodných domoch a na internete

Oblečenie pre deti nakupujú dve tretiny Slovákov a najobvyklejším miestom, kde si ho zaobstarávajú, sú obchodné domy. Obľúbené sú tiež on-line bazáre, ktoré využíva viac ako tretina ľudí. Na detské ošatenie najčastejšie minieme do 300 eur ročne. Rozhodujúci pri výbere tovaru je pritom pomer kvality a ceny. Ukázal to výskum spoločnosti Nielsen Admosphere a Slovenského národného panela, na ktorom sa zúčastnilo päť stoviek respondentov z internetovej populácie vo veku 18 až 64 rokov.

Drvivá väčšina opýtaných (87 percent) za nákupom oblečenia pre deti mieri do obchodných domov a ako druhú možnosť, hoci už s väčším odstupom, ľudia volia on-line obchody (49 percent). Na treťom mieste sú špecializované detské obchody (42 percent) a na štvrtom on-line bazáre, akými sú napríklad Modrykonik.sk, Mimibazar.sk a ďalšie. Tie už dnes využíva k nákupom viac ako tretina respondentov nakupujúcich detské oblečenie.

Väčšinu opýtaných pritom nákup šiat a obuvi pre deti baví – polovica odpovedala, že si tieto nákupy skôr užíva, pričom viac ako štvrtina si ho užíva veľmi.

Viac ako tretina ľudí minie na detské oblečenie do 300 eur ročne

Čiastka, ktorú ľudia bežne minú na ošatenie detí ročne, väčšinou nepresiahne tristo eur. O niečo viac než tretina respondentov (35 percent) si vybrala odpoveď „medzi 150 a 299 eur“ a zhruba rovnaký počet (32 percent) volil možnosť „menej než 150 eur“. Viac ako 300 eur minie pätina ľudí, viac ako 500 eur sedem percent a viac ako 700 eur päť percent odpovedajúcich.

Podľa čoho si spotrebitelia detské oblečenie vyberajú? Opýtaní najviac zmieňovali pomer kvality a ceny, ktorý je dôležitý pre tri štvrtiny z nich. Na druhom mieste má vplyv na výber kvalita materiálu (v 58 percentách prípadoch), ďalej kvalita spracovania (28 percent), preferencie a názor dieťaťa (27 percent) alebo kombinovateľnosť s inými vecami (23 percent).

Použité oblečenie najčastejšie darujeme známym

Zaujímavé výsledky priniesla tiež otázka, ako ľudia nakladajú s použitým či nepotrebným oblečením a obuvou pre deti: viac ako polovica opýtaných ho daruje rodine alebo známym. Ďaleko za touto možnosťou skončil variant daru charite a podobným inštitúciám (trinásť percent), takmer zhodný počet predáva toto oblečenie on-line (jedenásť percent) a osem percent ho vyhadzuje do špeciálnych kontajnerov. Rovnaký počet si ale šaty necháva.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok