
Oblečenie pre deti nakupujú dve tretiny Slovákov a najobvyklejším miestom, kde si ho zaobstarávajú, sú obchodné domy. Obľúbené sú tiež on-line bazáre, ktoré využíva viac ako tretina ľudí. Na detské ošatenie najčastejšie minieme do 300 eur ročne. Rozhodujúci pri výbere tovaru je pritom pomer kvality a ceny. Ukázal to výskum spoločnosti Nielsen Admosphere a Slovenského národného panela, na ktorom sa zúčastnilo päť stoviek respondentov z internetovej populácie vo veku 18 až 64 rokov.
Drvivá väčšina opýtaných (87 percent) za nákupom oblečenia pre deti mieri do obchodných domov a ako druhú možnosť, hoci už s väčším odstupom, ľudia volia on-line obchody (49 percent). Na treťom mieste sú špecializované detské obchody (42 percent) a na štvrtom on-line bazáre, akými sú napríklad Modrykonik.sk, Mimibazar.sk a ďalšie. Tie už dnes využíva k nákupom viac ako tretina respondentov nakupujúcich detské oblečenie.
Väčšinu opýtaných pritom nákup šiat a obuvi pre deti baví – polovica odpovedala, že si tieto nákupy skôr užíva, pričom viac ako štvrtina si ho užíva veľmi.
Viac ako tretina ľudí minie na detské oblečenie do 300 eur ročne
Čiastka, ktorú ľudia bežne minú na ošatenie detí ročne, väčšinou nepresiahne tristo eur. O niečo viac než tretina respondentov (35 percent) si vybrala odpoveď „medzi 150 a 299 eur“ a zhruba rovnaký počet (32 percent) volil možnosť „menej než 150 eur“. Viac ako 300 eur minie pätina ľudí, viac ako 500 eur sedem percent a viac ako 700 eur päť percent odpovedajúcich.
Podľa čoho si spotrebitelia detské oblečenie vyberajú? Opýtaní najviac zmieňovali pomer kvality a ceny, ktorý je dôležitý pre tri štvrtiny z nich. Na druhom mieste má vplyv na výber kvalita materiálu (v 58 percentách prípadoch), ďalej kvalita spracovania (28 percent), preferencie a názor dieťaťa (27 percent) alebo kombinovateľnosť s inými vecami (23 percent).
Použité oblečenie najčastejšie darujeme známym
Zaujímavé výsledky priniesla tiež otázka, ako ľudia nakladajú s použitým či nepotrebným oblečením a obuvou pre deti: viac ako polovica opýtaných ho daruje rodine alebo známym. Ďaleko za touto možnosťou skončil variant daru charite a podobným inštitúciám (trinásť percent), takmer zhodný počet predáva toto oblečenie on-line (jedenásť percent) a osem percent ho vyhadzuje do špeciálnych kontajnerov. Rovnaký počet si ale šaty necháva.