logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Tetra Pak: Predaje stopercentných džúsov porastú, hitom budú zeleninové

29. septembra 2016
Správy 0
1938
Tetra Pak: Predaje stopercentných džúsov porastú, hitom budú zeleninové

Stopercentných džúsov sa minulý rok v predajniach potravín a zmiešaného tovaru na Slovensku predalo podľa výskumnej agentúry Nielsen dvadsať miliónov litrov v celkovej hodnote 26 miliónov eur. Spoločnosť Tetra Pak predpovedá celosvetový nárast ich predaja. Prispieť k tomu majú aj zeleninové, čisto prírodné a špeciálne stopercentné džúsy.

Tieto závery vyplývajú z globálnej výskumnej štúdie 100 % Juice Index, ktorú svetový výrobca obalov Tetra Pak pripravil okrem iného i na základe rozhovorov so 7 000 spotrebiteľmi zo siedmich krajín. Vďaka rastu na niektorých rozvíjajúcich sa trhoch a zpomaľovaniu poklesu na zavedených trhoch je dnes situácia stabilizovaná. Tetra Pak očakáva, že v roku 2018 sa trh ako celok vráti k rastu.

Prečítajte si tiež
Kongres Samoška: Pandémia zmenila nakupovanie a zvýšila tržby

Výrobci okrem tradičných pomarančových či jablkových džúsov prichádzajú s novými druhmi ovocia, napríklad brusinka či mango. Trendom sú i zeleninové, čisto prírodné a špeciálne stopercentné džúsy.

Zeleninové džúsy:

Zmesi, ktoré obsahujú zeleninu a ovocie, majú nižší obsah cukru a vyšší zdravotný prínos. V súčasnosti sú celosvetovo štvrtým najobľúbenejším druhom stopercentných džúsov. Počet produktov so zeleninovým podielom, ktoré sú novouvádzané na trh, bol v roku 2015 trojnásobný v porovnaní s rokom 2012.

Čisto prírodné džúsy:

Za posledných šesť rokov narástol tržný podiel prírodných džúsov (nevyrobených z koncentrátu) na úkor džúsov z koncentrátu z 25 percent v roku 2009 na takmer 30 percent v roku 2015. Počet nových čisto prírodných produktov rástol v rokoch 2012 až 2015 priemerným ročným tempom 25 procent.

Špeciálne stopercentné džúsy:

Viac než 60 percent spotrebiteľov na celom svete má záujem o produkty s dokázanými zdravotnými benefitmi. Okrem pridávania zeleniny do zmesí výrobci stále častejšie ponúkajú džúsy obohatené o vitamíny. V roku 2015 predstavovali obohatené produkty so zdravotným prínosom celkom dve tretiny všetkých nových výrobkov z tejto kategórie.

Denne pije stopercentné džúsy 40 percent ľudí

Consumer with TGA 1000 Lf, grandma pouring from a TGA 1000 Lf, category design, Fruit Mix, consumption occasion, grandma in the park, Tetra Gemina Aseptic, Shaped to perform

Stopercentné džúsy sú podľa výskumnej štúdie bežnou súčasťou stravy spotrebiteľa. Denne ich pije 40 percent ľudí na svete. Spotrebitelia ďalej uvádzajú, že sú ochotní zaplatiť aj vyššiu cenu za džúsy, ktoré spájajú so zdravou výživou. Rast majú tiahnuť hore produkty, ktoré spĺňajú zdravotné požiadavky a dajú sa piť mimo domov, čo sú trendy zvlášť viditeľné v generácii mileniálov.

Podľa štatistík spoločnosti Nielsen tvorila v roku 2015 spotreba džúsov, ovocných štiav a nesýtených ovocných nápojov v obchodoch s potravinami a zmiešaným tovarom na Slovensku 56,8 miliónov litrov v hodnote 57 miliónov eur.

Súvisiace články:

Kongres Samoška: Pandémia zmenila nakupovanie a zvýšila tržby

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera