logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Tovar&Predaj 9 – 10/2016: Špeciálne potraviny už hľadajú aj slovenskí zákazníci

25. septembra 2016
Dáta 0
2716
Tovar&Predaj 9 – 10/2016: Špeciálne potraviny už hľadajú aj slovenskí zákazníci

Zahraničný trend špeciálnych a funkčných potravín dorazil aj na Slovensko. Ich výrobe sa venuje čoraz viac domácich spoločností a obchodníci pre ne vyhradzujú čoraz viac miesta v regáloch.

Max Sport sa ako líder v oblasti funkčných potravín na Slovensku zúčastnil vo februári tohto roka ako jediný slovenský zástupca na prestížnom potravinárskom veľtrhu Gulfood v Dubaji. V konkurencii takmer päťtisíc vystavovateľov z celého sveta získal ocenenie v jednej z 18 hodnotených kategórií. Nový produkt organických proteínových cestovín ohodnotili ako inovatívny a telu prospešný výrobok. Max Sport ho uviedol na trh koncom minulého roka a výnimočnosť ich cestovín spočíva v tom, že sú bezlepkové, bio a so 42 % podielom rastlinných proteínov. Sú prvým produktom svojho druhu na trhu vyrobeným iba zo strukovín a vody. Pritom dokážu fungovať ako plnohodnotná náhrada klasických cestovín.

Prečítajte si tiež
Jaroslav Fotul odchádza po 22 rokoch zo spoločnosti Labaš

Širší sortiment smeruje na export

Keďže konzumentov v radoch celiatikov, alergikov aj ľudí s intoleranciami pribúda, rozširuje sa aj ponuka špeciálnych potravín. „Z našich výsledkov predaja môžeme vidieť, že momentálne je najvyšší záujem o produkty, ktoré sa vyznačujú týmito charakteristikami: sú bezlepkové, patria medzi alternatívy pre vegetariánov a majú anglický prívlastok clean label. To znamená, že obsahujú čisté ingrediencie na prírodnej báze,“ vysvetľuje Róbert Palka, obchodný riaditeľ spoločnosti Max Sport. V zahraničí je trend zdravej výživy ešte oveľa populárnejší. „Exportné trhy sú v tomto segmente rozvinuté a saturovanejšie,“ myslí si Kamil Varhánek, produktový manažér kategórie Müsli spoločnosti Emco. Aj Max Sport plánuje pokračovať v expanzii na zahraničné trhy. „Chceme sa sústrediť na doladenie celého nášho portfólia na čisto bezlepkové a stať sa značkou, na ktorú môžu byť Slováci hrdí,“ hovorí konateľ spoločnosti Martin Poledna.

Prečítajte si tiež
Sieť potravín Fresh Plus spúšťa zálohovanie

Tradičný trh je ústretový

„Niekedy sa stane, že dopyt po špeciálnom produkte príde dokonca zo strany obchodníkov,“ hovorí zo skúsenosti Iveta Štefánová, riaditeľka marketingu spoločnosti Ryba Košice. Napríklad v sieti Supermarketov Fresh, kde sú tieto výrobky najrozšírenejšie a aj ponuka je dostatočne široká, majú na to vytvorené zvláštne oddelenie, viditeľne vyznačené pre lepšiu orientáciu zákazníkov. Maloobchodníci by sa mali zamerať na taký druh týchto výrobkov, akú majú skladbu svojich zákazníkov a aký je dopyt. „Najrýchlejšia a najlacnejšia cesta ako zabezpečiť odbyt týchto výrobkov je správna viditeľnosť a komunikácia v mieste predaja. Umiestnenie výrobkov na regáli závisí od toho, či ide o celý rad špeciálnych produktov, alebo iba o jeden produkt ako rozšírenie tradičného radu a značky,“ myslí si Iveta Štefánová. V druhom prípade si ľahšie získa dôveru zákazníka, ak má pozíciu pri svojom „materskom“ produkte a značke.

Viditeľné označenie vzbudzuje dôveru

V spoločnosti Ryba Košice si všimli narastajúci trend spotreby v prospech kvalitnejších výrobkov. „Štandardne kvalitné a tradičné výrobky rastú miernejšie, o triedu kvalitnejšie, exkluzívne a špeciálne výrobky zaznamenávajú výraznejší rast,“ poznamenáva Iveta Štefánová. Pri podpore predaja funguje viditeľné označenie na výrobku, ako aj jeho ľahko čitateľné zloženie, lebo práve toto evokuje v zákazníkoch vieru, že ide o zdravé výrobky, a že nič neskrývajú v popise malými písmenkami. Róbert Palka je presvedčený, že podpora funkčných potravín sa v zásade nelíši od podpory iných FMCG produktov: „Primárne sa venujeme štandardnej retailovej komunikácii, zvykneme realizovať aj podporné in-store promo akcie, aby sme sa dostali k ešte širšej báze spotrebiteľov.“ Pozitívne hodnotí aj ochutnávky, najmä na získanie spätnej väzby.

Prívlastok BIO pomáha aj marketérom

Táto kategória má jednoznačne všetky predpoklady na to, aby rástla z hľadiska množstva spotrebiteľov, cez rozširovanie portfólia potravín označených prívlastkom „funkčné“ alebo špeciálne. Tieto výrobky sa už snaží mať v portfóliu každý výrobca. Iveta Štefánová si myslí, že často je to dobrá téma pre pracovníkov marketingu a aktuálne je už každý druhý výrobok „bio alebo natural“. „Môže to ovplyvniť dôveru u zákazníka, lebo sa stratí rozdiel medzi bežným a zdravším výrobkom, čomu nasvedčujú aj niektoré súčasné názory našich zákazníkov. Sami majú problém uveriť niektorým výrobkom, či spĺňajú kritériá ‚zdravého‘ produktu,“ vysvetľuje. Stále však ostáva významný podiel zákazníkov, ktorí cieľavedome vyhľadávajú práve tieto produkty a tento trend bude určite pokračovať aj v budúcnosti.

Kristína Raševová, kristina.rasevova@atoz.sk

Viac k téme funkčných potravín nájdete v časopise Tovar&Predaj 9 – 10/2016 v rubrike CatScan.

 

 

 

Súvisiace články:

Jaroslav Fotul odchádza po 22 rokoch zo spoločnosti Labaš Sieť potravín Fresh Plus spúšťa zálohovanie Výťažok z predaja produktu Ruské vajce poputuje na humanitárnu pomoc Ukrajine Ryba KošiceSlovenskí výrobcovia Tauris a Ryba Košice odchádzajú z Kauflandu

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera