logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých čerpacích staniciach Dalioil. Táto...
  • Víťazi deviateho ročníka Programu podpory lokálnych komunít sú už známi. O tom, ktorých 26...
  • Obalový priemysel balancuje na tenkej hranici medzi čoraz prísnejšími reguláciami (PPWR), tlakom...
  • Človek varí večeru a zrazu zistí, že mu chýba cibuľa. Rýchlo na seba hodí kabát a uteká do...

Tovar&Predaj 9 – 10/2016: Kávovar na čaj či popcorn tea? Teplé nápoje sa menia na nepoznanie

25. septembra 2016
Dáta 0
3979
Tovar&Predaj 9 – 10/2016: Kávovar na čaj či popcorn tea? Teplé nápoje sa menia na nepoznanie

Hudba budúcnosti v kategórii čajov hrá symfóniu zdravia z prírody, spotrebitelia budú aj naďalej vyhľadávať funkčné čaje a bylinkové zmesi so zdravotnými benefitmi.

„Spotrebitelia sa neboja ani inovácií vo forme spájania rôznych druhov chutí zeleniny a ovocia alebo čajových hybridov v rámci segmentu, ako napríklad Popcorn Tea Choco Chai,“ myslí si Zuzana Žubor Kágerová, riaditeľka nákupu a predaja spoločnosti Klember. Trendom sú podľa nej aj nové Super Food ingrediencie ako moruša biela, čistec a kurkuma. Novinkou budú výrobky v tabletkovej forme, ktoré začínajú ponúkať farmaceutické spoločnosti vo forme čajových zmesí. K spotrebiteľom si hľadajú cestu čajové kapsule, použiteľné v domácich kávovaroch či špeciálne v Tea home-brewmachine. Napríklad Cafissimo Teatime Oriental Chai je čaj v kapsuliach, ktoré neobsahujú instantnú zmes, ale kvalitný bylinkový čaj a korenie. Jednoduchým stlačením gombíka získa konzument plnohodnotný biočaj.

Obchodníci by mali mať prehľad o situácii na trhu

Netreba zabúdať na to, že zákazníci majú obľúbené značky a overené chute, ku ktorým sa radi vracajú. Robert Bárta, obchodný manažér spoločnosti Teekanne, si myslí, že čaj má svoje miesto v obchodoch tradičného trhu, ale obchodníci s ním pracujú konzervatívne a nereagujú dostatočne pružne na situáciu na trhu. Slovenský zákazník je náročný, žiada svoj obľúbený produkt, a keď ho v sortimente nenájde, ide si ho kúpiť inde a obchodník tak prichádza o tržbu. „Preto je dôležité pracovať s portfóliom v predajni strategicky, orientovať sa na zákazníka, ale pritom si strážiť skladbu sortimentu, zásoby a pozorovať, čo je na trhu skutočne nové a úspešné, čo zákazníka priláka. Vďaka konkurencii rastie aj promočný podiel čajového segmentu, takže netreba zabúdať ani na relevantné akciové ponuky. „Stále však platí, že zákazník sa o nákupe rozhoduje priamo v mieste predaja, preto je dôležité pracovať s produktom, jeho vystavením, označením a použitím marketingových in store prostriedkov,“ dodáva Robert Bárta.

Čaj si objednávajú už aj cez internet

Spotrebitelia začali čaj nakupovať vo zvýšenej miere aj v diskontoch. „Ich podiel na obrate celej kategórie dlhodobo rastie na všetkých dôležitých trhoch v Európe, nielen na Slovensku,“ hovorí Robert Bárta. „Dlhodobo tiež sledujeme rast významu internetového predaja, či už ide o odnože kamenných obchodov alebo iba e-shopy,“ dodáva. Zákazníci majú menej času a tak viac využívajú internet aj na nakupovanie rýchloobrátkového tovaru. Vďaka hospodárskemu rastu a pozitívnemu naladeniu spotrebiteľov rastie aj spotreba čaju mimo domácnosti, či už na pracovisku alebo v gastronómii.

Kristína Raševová, kristina.rasevova@atoz.sk

Viac o kategórii teplých nápojov nájdete v časopise Tovar&Predaj 9 – 10/2016 v rubrike CatScan.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

15. – 19. 9. 2025, veľtrh Drinktec, Mníchov

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Michala Karcola, generálneho riaditeľa a konateľa XLSK Nábytok: Vybudovanie obchodného domu v Nitre je strategickým krokom

25. júna 2025

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok