logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Tovar&Predaj 9 – 10/2016: Kávovar na čaj či popcorn tea? Teplé nápoje sa menia na nepoznanie

25. septembra 2016
Dáta 0
3817
Tovar&Predaj 9 – 10/2016: Kávovar na čaj či popcorn tea? Teplé nápoje sa menia na nepoznanie

Hudba budúcnosti v kategórii čajov hrá symfóniu zdravia z prírody, spotrebitelia budú aj naďalej vyhľadávať funkčné čaje a bylinkové zmesi so zdravotnými benefitmi.

„Spotrebitelia sa neboja ani inovácií vo forme spájania rôznych druhov chutí zeleniny a ovocia alebo čajových hybridov v rámci segmentu, ako napríklad Popcorn Tea Choco Chai,“ myslí si Zuzana Žubor Kágerová, riaditeľka nákupu a predaja spoločnosti Klember. Trendom sú podľa nej aj nové Super Food ingrediencie ako moruša biela, čistec a kurkuma. Novinkou budú výrobky v tabletkovej forme, ktoré začínajú ponúkať farmaceutické spoločnosti vo forme čajových zmesí. K spotrebiteľom si hľadajú cestu čajové kapsule, použiteľné v domácich kávovaroch či špeciálne v Tea home-brewmachine. Napríklad Cafissimo Teatime Oriental Chai je čaj v kapsuliach, ktoré neobsahujú instantnú zmes, ale kvalitný bylinkový čaj a korenie. Jednoduchým stlačením gombíka získa konzument plnohodnotný biočaj.

Prečítajte si tiež
Tovar&Predaj 9 – 10/2021: Zákazník zatúžil po domácej kaviarni

Obchodníci by mali mať prehľad o situácii na trhu

Netreba zabúdať na to, že zákazníci majú obľúbené značky a overené chute, ku ktorým sa radi vracajú. Robert Bárta, obchodný manažér spoločnosti Teekanne, si myslí, že čaj má svoje miesto v obchodoch tradičného trhu, ale obchodníci s ním pracujú konzervatívne a nereagujú dostatočne pružne na situáciu na trhu. Slovenský zákazník je náročný, žiada svoj obľúbený produkt, a keď ho v sortimente nenájde, ide si ho kúpiť inde a obchodník tak prichádza o tržbu. „Preto je dôležité pracovať s portfóliom v predajni strategicky, orientovať sa na zákazníka, ale pritom si strážiť skladbu sortimentu, zásoby a pozorovať, čo je na trhu skutočne nové a úspešné, čo zákazníka priláka. Vďaka konkurencii rastie aj promočný podiel čajového segmentu, takže netreba zabúdať ani na relevantné akciové ponuky. „Stále však platí, že zákazník sa o nákupe rozhoduje priamo v mieste predaja, preto je dôležité pracovať s produktom, jeho vystavením, označením a použitím marketingových in store prostriedkov,“ dodáva Robert Bárta.

Čaj si objednávajú už aj cez internet

Spotrebitelia začali čaj nakupovať vo zvýšenej miere aj v diskontoch. „Ich podiel na obrate celej kategórie dlhodobo rastie na všetkých dôležitých trhoch v Európe, nielen na Slovensku,“ hovorí Robert Bárta. „Dlhodobo tiež sledujeme rast významu internetového predaja, či už ide o odnože kamenných obchodov alebo iba e-shopy,“ dodáva. Zákazníci majú menej času a tak viac využívajú internet aj na nakupovanie rýchloobrátkového tovaru. Vďaka hospodárskemu rastu a pozitívnemu naladeniu spotrebiteľov rastie aj spotreba čaju mimo domácnosti, či už na pracovisku alebo v gastronómii.

Kristína Raševová, kristina.rasevova@atoz.sk

Viac o kategórii teplých nápojov nájdete v časopise Tovar&Predaj 9 – 10/2016 v rubrike CatScan.

Súvisiace články:

Tovar&Predaj 9 – 10/2021: Zákazník zatúžil po domácej kaviarni

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera