
Slováci minuli vlani na on-line nakupovanie podľa odhadu internetového porovnávača cien Heureka.sk asi 703 miliónov eur, rok predtým bolo približne 611 miliónov. Z tohto rastúceho koláča si chcú v poslednej dobe okrem elektroniky či oblečenia čo najviac odkrojiť aj čerstvé a trvanlivé potraviny.
Podľa rebríčka Heureky k najobľúbenejším produktom v kategórii jedla a nápojov patrí značkový alkohol, kapsulová alebo zrnková káva či prírodné sladidlá. „S trendom nákupu čerstvých potravín on-line sme začali na Heureke sledovať taktiež vyšší záujem o trvanlivé produkty. Napríklad v kategóriách cereálie, oriešky a semienka či kuchynské oleje došlo až k dvojnásobnému medziročnému nárastu,“ hovorí Tomáš Braverman, šéf Heureky.
„Kategória jedla je však na Slovensku ešte stále v rozbehu, na trh sa snaží preniknúť množstvo nových subjektov, ktoré vylaďujú chyby a zisťujú, ako sa najlepšie prispôsobiť slovenským zákazníkom,“ popisuje situáciu Tomáš Braverman. Nákup potravín cez internet je podľa jeho vyjadrenia silný najmä v susednom Česku.
Novým trendom sa stáva on-line nakupovanie prostredníctvom mobilných telefónov, ktoré podľa Heureky uprednostňuje 35 percent Slovákov. Dobre pripravená je však na to len tretina internetových obchodov. V súčasnosti je na Slovensku viac ako desať tisíc e-shopov.