
Pepsi s cukrom si ako chutnejší kolový nápoj vybralo v teste nazvanom Súboj chutí 58 percent Slovákov. Do porovnávania, ktoré pripravila spoločnosť PepsiCo, sa cez leto zapojilo sedemtisíc ľudí, ktorí mali z neoznačených nápojov Pepsi a Coca-Cola vybrať ten, ktorý im chutí viac.
Podiel žien a mužov, ktorí dali prednosť Pepsi, bol takmer zhodný (ženy 58 percent, muži 59 percent). Najvyšší podiel účastníkov, ktorí si vybrali nápoj s obsahom cukru, bol vo vekovej kategórii 18 až 25 rokov (60 percent).
Slepý test kolových nápojov Súboj chutí, ktorý sa v USA organizuje už viac ako štyridsať rokov, sa na Slovensku podobne ako v susednom Česku uskutočnil po prvýkrát. Prebiehal vo všetkých slovenských krajoch na vybraných podujatiach alebo frekventovaných lokalitách. Najviac pritom Pepsi chutila ľuďom z Trnavského a Trenčianskeho kraja.
Spoločnosť PepsiCo sa rozhodla pridávať do nápoja Pepsi cukor. „Teraz sme sa vďaka slepému testu presvedčili, že ľudom nápoj s cukrom chutí viac,“ konštatoval Michal Šlechta, brand manažér značky Pepsi.
Slováci majú podobné chute ako Česi. U nich tiež zvíťazila Pepsi, získala si 60 percent ochutnávajúcich.