logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...
  • Väčšina maloobchodných reťazcov nebude už o dva roky predávať vajcia, ktoré zniesli sliepky...

Výdavky na kozmetiku dosiahli pol miliardy, darí sa voňavkám a vlasovým prípravkom

29. augusta 2016
Správy 0
1707
Výdavky na kozmetiku dosiahli pol miliardy, darí sa voňavkám a vlasovým prípravkom

Výdavky na kozmetiku za posledné tri roky narástli na Slovensku na vyše pol miliardy eur. Stoja za tým zvyšujúce sa nároky na osobnú hygienu najmä u mladých ľudí. Priemerný Slovák minulý rok minul 29 eur na produkty osobnej hygieny, 22 eur na starostlivosť o pleť, 18 eur na vlasovú starostlivosť, 16 eur na voňavky a 14 eur na dekoratívnu kozmetiku.

V minulom roku Slováci investovali do kozmetiky celkovo 530,9 milióna eur. To je o 24,6 miliónov viac ako v roku 2012. Ukazuje to prieskum, ktorý realizovalo celoeurópske združenie výrobcov kozmetických výrobkov Cosmetics Europe. „Správanie slovenských spotrebiteľov sa pri kozmetických produktoch neustále približuje európskym štandardom. Navyše dlhodobo zaznamenávame trend rastúcich výdavkov na kozmetické produkty,“ uviedol Ľubomír Tuchscher, výkonný riaditeľ Slovenského združenia pre značkové výrobky, ktoré je členom Cosmetics Europe.

Prečítajte si tiež
Označovanie rastlinných alternatív mliečnych výrobkov sa nebude sprísňovať

V uplynulom roku najväčší nárast zaznamenali produkty spadajúce do skupiny osobných vôní a starostlivosti o vlasy. Medziročné navýšenie výdavkov v týchto skupinách produktov bolo o 2,5 percenta. Celkové výdavky na kozmetiku medziročne vzrástli o približne 1,5 percenta.

kosmetik

Telesný zápach či mastné vlasy sú strašiakom tínedžerov

Starostlivosť o telo a výzor je v živote veľmi dôležitá pre 73 percent mladých ľudí. Potvrdil to veľký európsky prieskum Nemeckého združenia pre kozmetiku, toaletné potreby, parfumériu a čistiace prostriedky.

Väčšina mladých ľudí si pri odchode z domu okrem mobilného telefónu pribalí aj deodorant. Osobná hygiena je medzi dospievajúcimi tínedžermi citlivo vnímanou témou. Pre telesné prejavy spojené s pubertou, akými sú nadmerné potenia sa či zápach, sa cítia „trápne“ a môžu sa ľahko stať terčom posmeškov zo strany svojich rovesníkov. Telesnému zápachu sa na stupnici „trápnosti“ môžu podľa opýtaných vyrovnať už len mastné a neupravené vlasy.

„Až 85 percent respondentov tvrdí, že sa vďaka kozmetickým výrobkom cíti bezpečnejšie – získavajú záruku, že nebudú zapáchať ani mať prepotené oblečenie. 67 percent chce byť atraktívnejších pre opačné pohlavie a 64 percent sa chce vyhnúť zbytočnej negatívnej pozornosti,“ vysvetľuje výkonný riaditeľ Slovenského združenia pre značkové výrobky Ľubomír Tuchscher.

Upravené vlasy letia

Dokonale upravené vlasy sú pre 77 percent mladých ľudí ako ochranná prilba, ktorá im dodáva väčší pocit bezpečia. Až 61 percent opýtaných používa šampón na vlasy každý deň alebo niekoľkokrát za deň. Vyše 40 percent mladých ľudí používa každý deň aj prípravky pre úpravu vlasov. Paradoxne, chlapci s účesom experimentujú viac ako dievčatá.

„Prieskum ukázal, že zo stylingových prípravkov najčastejšie používajú gél alebo tužidlo na vlasy. Mladé dievčatá najradšej nosia dlhé, rozpustené a lesklé vlasy predstavujúce bezstarostnosť a ženskosť. Ich obľúbenou voľbou sú kondicionér či posilňujúce prostriedky,“ dodáva výkonný riaditeľ Slovenského združenia pre značkové výrobky.

Súvisiace články:

Označovanie rastlinných alternatív mliečnych výrobkov sa nebude sprísňovať

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera