logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...

Výdavky na kozmetiku dosiahli pol miliardy, darí sa voňavkám a vlasovým prípravkom

29. augusta 2016
Správy 0
1595
Výdavky na kozmetiku dosiahli pol miliardy, darí sa voňavkám a vlasovým prípravkom

Výdavky na kozmetiku za posledné tri roky narástli na Slovensku na vyše pol miliardy eur. Stoja za tým zvyšujúce sa nároky na osobnú hygienu najmä u mladých ľudí. Priemerný Slovák minulý rok minul 29 eur na produkty osobnej hygieny, 22 eur na starostlivosť o pleť, 18 eur na vlasovú starostlivosť, 16 eur na voňavky a 14 eur na dekoratívnu kozmetiku.

V minulom roku Slováci investovali do kozmetiky celkovo 530,9 milióna eur. To je o 24,6 miliónov viac ako v roku 2012. Ukazuje to prieskum, ktorý realizovalo celoeurópske združenie výrobcov kozmetických výrobkov Cosmetics Europe. „Správanie slovenských spotrebiteľov sa pri kozmetických produktoch neustále približuje európskym štandardom. Navyše dlhodobo zaznamenávame trend rastúcich výdavkov na kozmetické produkty,“ uviedol Ľubomír Tuchscher, výkonný riaditeľ Slovenského združenia pre značkové výrobky, ktoré je členom Cosmetics Europe.

V uplynulom roku najväčší nárast zaznamenali produkty spadajúce do skupiny osobných vôní a starostlivosti o vlasy. Medziročné navýšenie výdavkov v týchto skupinách produktov bolo o 2,5 percenta. Celkové výdavky na kozmetiku medziročne vzrástli o približne 1,5 percenta.

kosmetik

Telesný zápach či mastné vlasy sú strašiakom tínedžerov

Starostlivosť o telo a výzor je v živote veľmi dôležitá pre 73 percent mladých ľudí. Potvrdil to veľký európsky prieskum Nemeckého združenia pre kozmetiku, toaletné potreby, parfumériu a čistiace prostriedky.

Väčšina mladých ľudí si pri odchode z domu okrem mobilného telefónu pribalí aj deodorant. Osobná hygiena je medzi dospievajúcimi tínedžermi citlivo vnímanou témou. Pre telesné prejavy spojené s pubertou, akými sú nadmerné potenia sa či zápach, sa cítia „trápne“ a môžu sa ľahko stať terčom posmeškov zo strany svojich rovesníkov. Telesnému zápachu sa na stupnici „trápnosti“ môžu podľa opýtaných vyrovnať už len mastné a neupravené vlasy.

„Až 85 percent respondentov tvrdí, že sa vďaka kozmetickým výrobkom cíti bezpečnejšie – získavajú záruku, že nebudú zapáchať ani mať prepotené oblečenie. 67 percent chce byť atraktívnejších pre opačné pohlavie a 64 percent sa chce vyhnúť zbytočnej negatívnej pozornosti,“ vysvetľuje výkonný riaditeľ Slovenského združenia pre značkové výrobky Ľubomír Tuchscher.

Upravené vlasy letia

Dokonale upravené vlasy sú pre 77 percent mladých ľudí ako ochranná prilba, ktorá im dodáva väčší pocit bezpečia. Až 61 percent opýtaných používa šampón na vlasy každý deň alebo niekoľkokrát za deň. Vyše 40 percent mladých ľudí používa každý deň aj prípravky pre úpravu vlasov. Paradoxne, chlapci s účesom experimentujú viac ako dievčatá.

„Prieskum ukázal, že zo stylingových prípravkov najčastejšie používajú gél alebo tužidlo na vlasy. Mladé dievčatá najradšej nosia dlhé, rozpustené a lesklé vlasy predstavujúce bezstarostnosť a ženskosť. Ich obľúbenou voľbou sú kondicionér či posilňujúce prostriedky,“ dodáva výkonný riaditeľ Slovenského združenia pre značkové výrobky.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera