logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Celkom 73 percent mliečnych výrobkov a 87 percent čerstvého mäsa a mäsových výrobkov predávaných...
  • Na cenovkách svietia percentá, v exceloch marže a v marketingových reportoch CTR. Čoraz viac...
  • Prvý vajcomat na Slovensku začal fungovať v Obchodnom centre Nivy na Mlynských Nivách v...
  • Slovenský pivný trh je ovplyvnený kombináciou faktorov. Mení sa vkus spotrebiteľov, prebieha...

Mladí Slováci viac ako polovicu peňazí minú na zábavu a jedlo

26. augusta 2016
Správy 0
1778
Mladí Slováci viac ako polovicu peňazí minú na zábavu a jedlo

Mileniáli každý mesiac kartou zaplatia tovar a služby v priemere za 190 eur.  Za jedlo a zábavu dajú pritom viac ako polovicu svojho rozpočtu. Ukazuje to analýza UniCredit Bank z 20 tisíc platobných kariet vlastnených mladými Slovákmi a Čechmi vo veku 15 až 26 rokov.

Zďaleka najviac peňazí mladí Slováci minú na jedlo. Aj napriek tomu, že priemerná čiastka za túto položku je len 18 eur za platbu, celkovo tvoria výdavky za stravu štvrtinu mesačného rozpočtu priemerného mladého Slováka. Dominujú nákupy v supermarketoch. Keď mladí vyrazia za jedlom von, najčastejšie sa stretnú v niektorej z populárnych sietí fastfoodov. „Trend ale ukazuje posun od tradičných fastfoodov smerom ku kaviarenským sieťam alebo pri mladšej generácii predajniam typu Bubbletea,“ hovorí Zuzana Ďuďáková, hovorkyňa UniCredit Bank.

 Kino, šport a hry. Za zábavu minú 20 percent peňazí

Zábava tvorí až pätinu všetkých útrat platobnou kartou u ľudí narodených po roku 1990. Viac zaplatia už len za jedlo. Významnú položku v ich rozpočte tvorí predovšetkým kino, šport alebo hry. „A rozhodne nešetria. Za jeden nákup súvisiaci so zábavou sú schopní v priemere minúť až 26 eur,“ potvrdzuje aktuálne trendy vo finančnom správaní Slovákov do 26 rokov Zuzana Ďuďáková.

Bližší pohľad na výdavky ukazuje aj ďalšie trendy v generácii mileniálov. Bavia sa najčastejšie online pomocou smartfónu, televíziu už dávno vystriedali sociálne siete od Facebooku po Snapchat. „Keď už vyrazia von, tak do kina, na nákupy oblečenia alebo s kamarátmi do fastfoodov,“ vysvetľuje Ďuďáková.

Za jeden nákup oblečenia dajú 30 eur

Práve nákupy oblečenia sú po jedle a zábave treťou najčastejšou položkou, za ktorú mladí neváhajú zaplatiť pomerne vysoké peniaze. Priemerný nákup tričiek, nohavíc alebo topánok podľa najnovších trendov má u slovenskej mládeže hodnotu až 30 eur.

Na druhej strane rebríčka stoja v rozpočte mladých ľudí položky ako zdravie, knihy alebo výdavky na vybavenie domácnosti. Okrem kníh, za ktoré podľa údajov Štatistického úradu mladí Slováci nezaplatia ani tisícku ročne, ide o výdavky, o ktoré sa namiesto nich ešte často postará niekto iný, či už rodičia alebo štát.

Analýza UniCredit Bank sa uskutočnila na údajoch z viac než 20 300 platobných kariet klientov banky z radov mladých Slovákov a Čechov vo veku od 15 do 26 rokov.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Ľuboš Mudrák, výkonný riaditeľ, Starý otec a Kukkonia Shop: Rebranding nám priniesol nárast tržieb a zákazníkov

5. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok