logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Ak by chcel niekto definovať pojem železná zásoba potravín, stačilo by mu napísať tri slová....
  • V dnešnom dynamicky sa meniacom svete sa nákupné správanie spotrebiteľov a ich interakcie so...
  • V novej rubrike Obchod očami… bude Tovar&Predaj prinášať rozhovory so zástupcami...
  • Alza.sk nasadila na vybavovanie zákazníckych požiadaviek umelú inteligenciu menom Alzee. Tá...

Z fairtradových výrobkov sa najviac predáva káva, rastú aj čokolády

24. augusta 2016
Správy 0
2561
Z fairtradových výrobkov sa najviac predáva káva, rastú aj čokolády

Na Slovensku sa v rámci 58 značiek predáva viac ako 280 produktov so známkou Fairtrade, čo je spôsob obchodovania, ktorý zaručuje pracovníkom z rozvojových krajín spravodlivú odmenu za ich prácu.

„Najviac predávaným výrobkom je káva, jej predaje tvoria šesťdesiat percent celkových objemov výrobkov so známkou Fairtrade. V priebehu roku 2014 sa na Slovensku predalo celkom 33 ton certifikovanej fairtradovej kávy, v roku 2015 až 45 ton. Jedná sa o 35percentný nárast,“ uviedla Hana Chorváthová, riaditeľka spoločnosti Fairtrade Česko a Slovensko, ktorá sa zaoberá podporou predaja fairtradových produktov.

Prečítajte si tiež
Tovar&Predaj 9 – 10/2021: Zákazník zatúžil po domácej kaviarni

K najvýznamnejším zmenám na trhu patrilo minulý rok uvedenie nových značiek čokoládových výrobkov a príchod nových predajcov. U čokolády bol nárast z 2,3 tony predanej čokolády v roku 2014 na rekordných 21 ton v roku 2015.

Prvý raz sa minulý rok dostali na trh tiež výrobky s označením Fairtrade program pre kakao (Fairtrade cocoa programme), ktorý zjednodušuje spracovateľom podmienky pri výrobe čokolády a dáva družstvám farmárov nové obchodné príležitosti. Výrobky s týmto označením predstavovali v minulom roku až 60 percent celkového predaja čokolády. V nadväznosti na tento program prichádza v tomto roku Fairtrade program pre cukor (Fairtrade sugar programme).

Prečítajte si tiež
Kaufland od roka 2022 neumožní predaj živých kaprov

Medzi obľúbené fairtradové výrobky patrí i čaj, ktorý v minulom roku tvoril 3,7 percenta celkových predajov. Zvyšok predajov tvorí ostatné potraviny, kam patrí predovšetkým cukor a výrobky z neho (napríklad džemy či zmrzliny), bavlna a kozmetika. Ako fairtrade sa na Slovensko predávajú i kakao, trstinový cukor, džúsy, vína, orechy, ryža, korenie, čerstvé ovocie a ďalšie.

Fairtradové výrobky sa dostanú aj do supermarketov

Označenie fairtradových výrobkov.

Označenie fairtradových výrobkov.

 

Na slovenskom trhu sa v súčasnosti predáva 58 značiek, čo predstavuje celkom 289 produktov. Je medzi nimi napríklad Tchibo Slovensko s 13 kaviarňami a e-shopom, Marks and Spencer, Tesco Store a Kaufland Slovenská republika s privátnymi značkami.

Medzi novinky patrí v tomto roku spoločnosť OMV Slovensko s fairtradovou kávou ponúkanou v rámci konceptu Viva Café na čerpacích staniciach a spoločnosť Unilever Slovenská republika, ktorá do reťazcov Billa a Tesco Stores dodáva zmrzliny Ben&Jerry´s.

K dlhodobým predajcom patrí spoločnosť Miko Káva, ktorá dodáva kávu a čaje Puro. Na Slovensku je zatiaľ jediný certifikovaný spracovateľ – pražiareň kávy Ten Senses, ktorá zároveň predáva svoje výroby pod značkou Samay Coffee.

Lepší život pre pracovníkov v rozvojových krajinách

Pestovatelia a remeselníci z rozvojových krajín v rámci fair trade dostávajú za svoju prácu takú výkupnú cenu, ktorá zodpovedá nákladom na výrobu a zaručuje im dôstojný život. Medzi základné princípy fair trade patria férové obchodné podmienky, dodržovanie ľudských a pracovných práv, šetrnosť k životnému prostrediu a vyplácanie takzvaného fairtradového príplatku, ktorý družstvá farmárov investujú do projektov miestneho rozvoja. Fairtradový výrobok je možné rozpoznať podľa označenia ochrannou známkou FAIRTRADE® na obale.

Súvisiace články:

Tovar&Predaj 9 – 10/2021: Zákazník zatúžil po domácej kaviarni Kaufland od roka 2022 neumožní predaj živých kaprov

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7.–⁠11. 10. 2023, veľtrh Anuga, Kolín nad Rýnom

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Obchod očami… Martina Grygaříka, obchodného riaditeľa Plzeňského Prazdroja Slovensko: Pivo aj nealko sa pijú hlavne v lete

26. septembra 2023

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera