logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....

Zvýši marketingový fond predaj slovenských výrobkov? Diskutuje sa o jeho zriadení

23. augusta 2016
Správy 0
2003
Zvýši marketingový fond predaj slovenských výrobkov? Diskutuje sa o jeho zriadení

Na Slovensku sa znova otvorila debata o založení marketingového fondu, ktorý by propagoval slovenské potraviny. Ich podiel je v obchodoch necelých 40 percent, zatiaľ čo napríklad v Rakúsku až 85 percent.

„Ak máme zvýšiť percento podielu slovenských výrobkov v obchodoch, ktorý podľa minuloročného prieskumu Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory predstavuje 39,9 percenta, musíme neodkladne a jednoznačne vytvoriť marketingový fond na propagáciu slovenských potravín,“ uviedla hovorkyňa komory Jana Holéciová. Komora prišla s návrhom na jeho vytvorenie už v minulom volebnom období, ale pre nezhody v oblasti financovania s bývalým vedením Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka sa ho nepodarilo vytvoriť.

Predseda komory Milan Semančík zdôrazňuje, že komora bude požadovať spolufinancovanie štátom. „Trváme na finančnej spoluúčastni štátu, ktorá by mala byť minimálne vo výške financií vložených zo strany povinných prispievateľov do marketingového fondu,“ uviedol Milan Semančík.

Okolité krajiny Slovensko podľa komory valcujú lacnými dovozovými výrobkami, krajiny západnej Európy si pritom svoje produkty chránia. „Nie je ničím nezvyčajným, keď štáty západnej Európy vykazujú 70 až 80percentný a Rakúsko dokonca až 85percentný podiel domácich výrobkov v obchodoch. Slovensko stojí na chvoste európskeho rebríčka,“ upozornila Jana Holéciová.

Od roku 1993 sa nepretržite zvyšuje pasívne saldo zahraničného obchodu s agropotravinárskymi výrobkami. To znamená, že hodnota vývozu je nižšia ako hodnota dovozu. V minulom roku dokonca padol rekord – Slovensko dosiahlo historicky najvyššie pasívne saldo na úrovni -1,096 miliárd eur. Ako upozorňuje poľnohospodárska a potravinárska komora, približne zo 60 percent dovážame aj tie výrobky, ktoré si Slovensko vedelo vyrobiť v minulosti samo.

Jörg Kaltenecker z rakúskej agentúry AMA-Marketing uviedol, že aj tamojší poľnohospodári sa obávali lacných produktov z väčších európskych krajín a zo sveta. „Rakúšania sa však rozhodli viac si ochrániť vlastný trh prostredníctvom silnej marketingovej podpory domácich potravín,“ predstavil rakúsky recept.

Z marketingového fondu by sa financovali aktivity, ako sú mediálne výstupy, propagácia v médiách, školenia či vzdelávanie, a to smerom k spotrebiteľovi, aby sa prostredníctvom masívnejšej reklamy dozvedel viac o slovenských potravinách. „Práve konečný spotrebiteľ, nie obchod, by mal totiž rozhodovať o tom, čo si v obchode kúpime,“ uzavrela Jana Holéciová.

Foto: Pravda

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera