logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program...
  • Snažíte sa, aby ste prilákali stále nových zákazníkov do svojej predajne a tým zvýšili svoje...
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...

Regionálne nákupné centrá: Menej návštevníkov, ale vyššie tržby

11. augusta 2016
Správy 0
2930
Regionálne nákupné centrá: Menej návštevníkov, ale vyššie tržby

Do regionálnych obchodných centier síce vlani prišlo o štyri percentá menej návštevníkov, ale zato v nich nechali viac peňazí. Obrat sa nákupným centrám medziročne zvýšil v prepočte na jedného zákazníka o trinásť percent.

V Indexe nákupných centier, ktorý pripravila realitno-poradenská spoločnsť CBRE Slovensko, sa hodnotilo desať regionálnych obchodných centier. Minulý rok do nich prišlo 31,7 milióna zákazníkov, čo bol medziročne pokles o štyri percentá. Zníženú návštevnosť pociťovali celý minulý rok. Platilo však, že najhorším obdobím boli letné mesiace, najlepším zasa predvianočné obdobie. „Nižšia návštevnosť tiež poukazuje na zmenu správania zákazníkov z impulzívneho na cielené. Lepšia dostupnosť informácií a možnosť porovnania cien produktov on-line znižujú frekvenciu a čas strávený v nákupných centrách,“ vysvetlil Peter Pohanka, ktorý v CBRE Slovensko riadi segment nehnuteľností v maloobchode.

Prečítajte si tiež
Maloobchodné tržby vo februári klesli, dôvodom sú zatvorené kamenné predajne

Za vyšším obratom stojí lepšia ekonomická situácia ľudí

Zatiaľ čo návštevnosť nákupným centrám klesala, tržby mali opačný trend a vzrástli o trinásť percent. V roku 2014 bol obrat na tisíc zákazníkov 5 690 eur, vlani to už bolo 6 470 eur. V prepočte na meter štvorcový prenajatej plochy ročne tvoril zisk 2 080 eur, čo je medziročný nárast o 2,4 percenta.

Prečítajte si tiež
Nákupné centrá na Slovensku oslávili dvadsiate výročie. Aká budúcnosť ich čaká?

Autori štúdie si to vysvetľujú lepšiacou sa ekonomickou situáciou v slovenských regiónoch. „Zvýšená ochota zákazníkov viac míňať je založená na pozitívnych trendoch v ekonomike, najmä na zvyšovaní miezd, poklese nezamestnanosti a tiež priaznivých úverových podmienkach,“ povedal Peter Pohanka.

Najziskovejšou kategóriou bol v nákupných centrách Komfort, do ktorého patria parfumérie, predajne šperkov, trafiky či kvetinárstva. Medziročne najviac rástli kategórie Bývanie (spotrebná elektronika, domáce spotrebiče, kuchyne) a Jedlo (reštaurácie, fast food, kaviarne). Polovicu celého obratu regionálnych centier tvorí Móda (oblečenie a obuv). Je to dané aj tým, že táto kategória zaberá viac ako polovicu celkového priestoru v nákupných centrách.

Budúcnosť je v reštauráciach či kaviarňach

Aká bude najbližšia budúcnosť nákupných centier? Experti sa zhodujú, že ak chcú uspieť, musia sa viac orientovať na ponuku jedla a nápojov. Prieskum CBRE vo svetových nákupných centrách ukázal, že až dve tretiny návštevníkov chodí okrem obchodov aj do reštaurácií či kaviarní. Predpovedá sa, že v priebehu najbližších rokov sa podiel reštauračných a občerstvovacích služieb zvýši v nákupných centrách zo súčasných asi piatich percent až na štvrtinu celkovej plochy.

Na foto: Atrium Optima Košice

 

Súvisiace články:

Maloobchodné tržby vo februári klesli, dôvodom sú zatvorené kamenné predajne Nákupné centrá na Slovensku oslávili dvadsiate výročie. Aká budúcnosť ich čaká? tržbyMarcové tržby maloobchodu sa medziročne zvýšili tržbyTržby obchodníkov vzrástli aj v máji o 7,8 %

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Czech & Slovak Sustainability Summit predstavuje kompletný konferenčný program

Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program prvého ročníka summitu, ktorý sa uskutoční 20. apríla 2023 v kongresovom centre WPP Campus v Prahe. V dopoludňajšom programe vystúpia špičkoví odborníci na udržateľnosť s inšpiratívnymi prezentáciami a panelovými diskusiami na rôzne témy súvisiace s udržateľnosťou a podnikaním. V popoludňajšom programe bude predstavených 12 […]
Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera