logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nepotravinársky diskontný reťazec Action má na Slovensku už šesť predajní. Minulý týždeň...
  • Novootvorená predajňa Tesco v Levoči sa nachádza blízko historického centra a je súčasťou...
  • Po úspešnom otvorení štyroch nových ambassador obchodov, ktoré spĺňajú najvyšší štandard...
  • Coop Jednota Nové Zámky otvorila moderný zrekonštruovaný supermarket na Mierovej ulici v...

Nescafé: Slováci pijú kávu ráno, Česi aj neskôr

8. augusta 2016
Správy 0
2092
Nescafé: Slováci pijú kávu ráno, Česi aj neskôr

Len jeden z piatich ľudí nepije na Slovensku a v Česku kávu. Výskum, ktorý si nechala urobiť značka kávy Nescafé Classic, ukázal i to, že bývalí federálni bratia pijú zhodne najviac rozpustnú kávu. Až za ňou nasleduje klasický „turek“.

Na Slovensku prevažuje pitie rannej kávy, v Čechách je jej konzumácia okrem rána obľúbená aj popoludní. Slováci uviedli, že z celého dňa preferujú ranné či dopoludňajšie nakopnutie kávou, a to celých 80 percent, Čechov 64 percent.

Prečítajte si tiež
Jakub Berčík: Príjemná nákupná atmosféra ako konkurenčná výhoda

Najčastejšie sa pije rozpustná káva, ktorú uviedlo 63 percent Slovákov a 64 percent Čechov. Na druhom mieste je klasický zalievaný „turek“, ktorému holdujú predovšetkým starší ľudia, a to 40 percent u Slovákov a 30 percent u Čechov.

Usmievame sa v kaviarňach, v električke sa mračíme

Prečítajte si tiež
Jakub Berčík: Význam aroma marketingu v maloobchode

Kedy a akú kávu Slováci a Česi pijú však nebolo jediným, čo sa v prieskume agentúry Stem/Mark zisťovalo. Ľudia odpovedali aj na otázky, kde sa najviac usmievajú a smejú.

Zhruba tri štvrtiny Čechov aj Slovákov sa zhodujú, že im úsmev na tvári najviac vykúzli prostredie koncertu, kaviarne či reštaurácie. U Slovákov sú to aj športové podujatia, ktoré pre Čechov nie sú až takým dôvodom k úsmevu, prednosť dávajú divadlu. Len jedenásť percent odpovedajúcich sa usmieva na ulici, v električke či autobuse. V českých uliciach je to ešte o niečo horšie, podľa opýtaných sa na týchto miestach usmieva len osem percent ľudí.

Usmievať sa je pritom pre Slovákov o niečo dôležitejšie ako pre Čechov. Slováci zvíťazili pomerom 92 k 86 percentám. Z neobvyklého prieskumu je vidieť aj to, že oba národy sa považujú za viac usmievavé, ako ich sused. Len asi tri percentá ľudí v oboch krajinách odpovedali, že úsmev nie je vôbec dôležitý.

Na prieskume Káva a úsmev sa u nás zúčastnilo 506 a v Českej republike 501 respondentov vo veku od 15 do 59 rokov.

 

 

 

 

 

Súvisiace články:

Jakub Berčík: Príjemná nákupná atmosféra ako konkurenčná výhoda Jakub Berčík: Význam aroma marketingu v maloobchode Výrobcovia hodnotia uplynulý rok pozitívne veľkonočný nákupVeľkonočný nákup potravín bude stáť o 10 % viac ako vlani a na pumpách tankujeme o tretinu drahšie

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7. –⁠ 8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

Profily

Action

Petr Juliš, generálny riaditeľ Action pre Česko a Slovensko: Na Slovensku vidíme väčší priestor ako v Česku

1. apríla 2023
Kaufland

František Krenželák, centrálny nákupca mliečnych výrobkov, Kaufland: Cením si všetky podnety od zákazníkov a venujem sa im

1. apríla 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera