
Český a slovenský predajca elektroniky Datart ohlasuje úspešný rok, rástol rýchlejšie ako slovenský trh s elektrickými spotrebičmi. V poslednom finančnom roku jeho zisk dosiahol viac ako jeden milión eur a tržby necelých 190 miliónov eur. Medziročne tržby vzrástli o takmer jedenásť percent a zisk sa dokonca strojnásobil.
„Našou stratégiou nie je rozširovať sortiment alebo expandovať do ďalších krajín. Sústredíme sa na Českú a Slovenskú republiku, na predaj elektrických spotrebičov a s ním súvisiace sprievodné služby, ako je napríklad naša vlastná doprava. Robíme to, čo poznáme a vieme, pretože v tom vidíme priestor pre zlepšenie a rast trhového podielu,“ hovorí David Loyer, finančný riaditeľ Datartu.
Za úspechom Datartu stojí podľa vyjadrenia spoločnosti aj prepojenie kamenných predajní s e-shopom. Firme rastie návštevnosť oboch predajných kanálov, pričom platí, že internetový obchod rastie rýchlejšie ako klasický predaj v kamenných obchodoch.
V tomto roku firma plánuje pokračovať v premene existujúcich predajní a otvorí tri nové obchody, z ktorých jeden bude na Slovensku. Cieľom takzvanej „humanizácie“ je, aby sa zákazník v predajni cítil príjemne, s náležitou starostlivosťou. Vzhľad zmenia aj obidva e-shopy.
Datart je na trhu 25 rokov, v Českej republike a na Slovensku prevádzkuje spolu viac ako štyri desiatky kamenných predajní a e-shopy s elektronikou. Spoločnosť vlastnia českí akcionári. Svoje podnikanie stavia aj na servise pre zákazníkov, ako sú napríklad vynesenie tovaru až do bytu a odborná inštalácia, ekologická likvidácia starých spotrebičov, výmena pokazeného výrobku alebo odber na predajniach do 60 minút od objednania.