logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Martin Polák, riaditeľ siete predajní 1. day: Tajomstvo úspechu je v servise pre zákazníka

28. júla 2016
Profily 0
4807
Martin Polák, riaditeľ siete predajní 1. day: Tajomstvo úspechu je v servise pre zákazníka

Martin Polák stojí na čele slovenskej siete predajní 1. day od roku 2011. Pod jeho taktovkou došlo k zásadným zmenám, z pultových predajní sa stali samoobsluhy. V prevádzkach 1. day sa kladie dôraz na pridanú hodnotu v podobe služieb a šírky sortimentu. Martin Polák to považuje za najväčší bonus pre zákazníka.

Spoločnosť 1. day prevádzkuje 60 špecializovaných predajní v Košickom, Prešovskom, Banskobystrickom a Bratislavskom kraji. Široký sortiment zahŕňa hlavne alkoholické a nealkoholické nápoje, kvalitné cukrovinky, tabakové výrobky, ale aj rôzne služby ako napríklad prípravu darčekových košov. Zákazníci pri pohľade do regálov neraz nakupujú impulzívne. „Prinášame pohodlný nákup a chceme byť k dispozícii sedem dní v týždni a 363 dní v roku,“ konštatuje Martin Polák.

Prečítajte si tiež
Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom
1. day

Ako vznikla myšlienka vytvoriť sieť predajní 1. day?

Nápad vznikol spontánne. Ľudia potrebovali nakúpiť rýchlo, niečo zaujímavé a kvalitné a za prijateľnú cenu. Z toho vznikol zámer vybudovať koncept predaja alkoholických a nealkoholických nápojov, cukroviniek a tabakových výrobkov s dôrazom na sortiment, ktorý nie je bežne dostupný. Na začiatku plán zahŕňal Prešovský a Košický kraj. V tom čase boli malé predajne so zameraním na široký sortiment dostupné len výnimočne. Začiatkom roku 2009 vzniklo prvých osem pultových predajní s peknými presklenými vitrínami.

Čo sa zmenilo vaším príchodom?

Po mojom príchode v roku 2011 sme zmenili koncept, pojali sme ho samoobslužne. Uľahčili sme zákazníkovi nákup tým, že sme mu otvorili cestu k tovaru. Vďaka tomu sa nám zväčšila možnosť prezentácie, keďže pultový predaj má svoje obmedzenia. Na druhej strane zákazník má väčšiu voľnosť pri výbere tovaru.

Rekonštrukcia predajní má nepochybne svoje výhody. Aká je podľa vás tá najväčšia?

Rekonštrukciou predajne vieme pre zákazníka zdokonaliť to, čo má rád a navyše priniesť nové trendy v prezentácii výrobkov a služieb. Ak to situácia vyžaduje, je možné radikálne zmeniť imidž, respektíve obsahovo zmeniť predajňu ako takú. Z môjho pohľadu rekonštrukcia v rozumných intervaloch a v optimálnom rozsahu má pozitívny prínos pre zákazníka. Takúto zmenu sme dosiahli práve transformáciou predajní na samoobslužný systém predaja. Veľkú výhodu vidím v priamom kontakte medzi zákazníkom a predajcom. Pult predstavoval istú bariéru, ktorú sme odstránili. Komunikácia tak môže prebiehať tvárou v tvár priamo pri tovare, o ktorý má zákazník záujem. Kupujúci tak vníma celú plochu predaja od podlahy až po strop.

Máte dobré skúsenosti s personálom? Je podľa vás nejaký rozdiel medzi východom a západom krajiny?

Skúsenosti s personálom sú rôzne, môžem však skonštatovať, že pozitíva prevyšujú. Ak k tomu pridáme správny tím, úspech je na dosah. Rozdiely medzi východom a západom krajiny kopírujú rozdielnosti odzrkadľujúce dopyt a ponuku vo všetkých smeroch. Tajomstvo úspechu spočíva v tom, koho postavíte za pult. Máme personál, ktorý je spolu s nami od začiatku budovania siete. Klobúk dole pred vernosťou niektorých zamestnancov. S takýmito ľuďmi sa spolupracuje veľmi dobre a sme im za to vďační.

Školíte svoj personál?

Personál je dôležitý pre každý typ kamennej predajne, no profesionálne zaškolený tím v kombinácii so stopercentnými službami je to, čo robí zákazníka spokojného a nás úspešných. Snažíme sa, aby každý náš predajca spĺňal tieto kritériá. Tomu podriaďujeme všetky procesy v spoločnosti, ktoré pravidelne zdokonaľujeme.

Predajne 1. day nie sú rozlohou veľké, no aj napriek tomu sa vám darí pritiahnuť zákazníkov.

Malé, ale zato ľahko dostupné so širokým sortimentom a s pridanou hodnotou vo forme kvalitných služieb. To je to, čím priťahujeme zákazníkov. Nákup, ktorý trvá päť minút, to je ďalší rozhodujúci faktor, pre ktorý nás zákazníci vyhľadávajú. Chceme, aby nás zákazníci vnímali prostredníctvom týchto kritérií, no nevyhneme sa ani cenovým porovnaniam. Preto cenovú politiku citlivo regulujeme v závislosti od vývoja cien na trhu.

Aké služby ponúkate?

Od dobíjania kreditu na mobil, platieb poštových poukážok a iných finančných služieb prispievame k zvyšovaniu komfortu zákazníka. Jednou zo služieb, ktoré majú svoju tradíciu, je vyskladanie darčekových košov. Keď spojíme fantáziu zákazníka so skúsenosťami personálu, darček k rôznym spoločenským udalostiam je na svete. Na prekvapenie zákazníka aj cena je veľakrát viac ako prijateľná, všetko záleží od náročnosti zákazníka, respektíve obdarovaného.

Okrem týchto služieb ponúkate napríklad aj kávu so sebou. Čo alkohol, môžu si ho zákazníci u vás naliať?

Áno, káva so sebou je ďalším faktorom, ktorý ovplyvňuje hlavne tých, ktorí majú stále menej času. Javí sa to ako ďalší fenomén predaja a budovania vzťahu so zákazníkom. Samoobslužný systém predaja s možnosťou naliať si pohárik? To necháme na zariadenia na to prispôsobené.

Aké máte plány do budúcnosti?

Vzhľadom na to, že naša spoločnosť je ešte mladá, no rýchlo sa rozvíjajúca, máme pred sebou veľmi náročné obdobie. Verím, že sa nám úspešne podarí skĺbiť dynamický rozvoj a zároveň udržať krok s modernizáciou trhu vo všetkých oblastiach. Som rád, že môžem byť súčasťou skvelého tímu a spolu s ním budovať na Slovensku značku kvality a pohodlného nákupu.

Posilňujete nejako vernosť svojich zákazníkov?

Tešíme sa z toho, že máme verných zákazníkov, zároveň aj držiteľov klubovej karty. Momentálne pripravujeme celkovú modernizáciu kartového systému. Veríme, že to znova prinesie pozitíva pre našich verných ale aj nových zákazníkov.

Obchodníci hovoria, že bez letákov sa nedá prežiť na slovenskom trhu. Máte aj vy letáky?

Máme ich každý mesiac. Inzerujeme prostredníctvom regionálnych novín, alebo priamou distribúciou do domácností. Zákazník zároveň má túto formu propagácie dostupnú priamo na predajni.

Chystáte sa otvárať ďalšie predajne?

Ako každý úspešný koncept, aj ten náš chceme naďalej rozvíjať a zlepšiť dostupnosť zákazníkom v ďalších lokalitách.

V ostatnom čase sa čoraz viac diskutuje o budúcnosti hyper a supermarketov na Slovensku. Vnímate aj vy rastúcu popularitu menších predajní?

Ja osobne pozitívne vnímam návrat malých špecializovaných predajní s vysokým komfortom služieb, kvality a sortimentu. Požiadavky zákazníka a vývoj trhu nás budú i naďalej ovplyvňovať, a preto je predčasné dnes povedať, nakoľko bude populárny náš typ obchodu. Verím, že svojou profesionalitou a vysokým štandardom prispejeme k zvyšovaniu popularity nakupovania v tomto segmente.

Je niečo čo vás prekvapilo v slovenskom maloobchode?

Veľakrát prehnaná orientácia na cenu na úkor kvality. To pokladám za dosť negatívne a škodlivé ako pre zákazníka tak aj pre samotný obchod. Je treba podotknúť, že pribúda počet zákazníkov vyhľadávajúcich kvalitu a služby za dostupné ceny.

 

A čo šikovný telefón?

Pre niekoho utrpenie, pre iného efektívny pracovný nástroj. Nech si už o najpoužívanejšom technologickom prostriedku myslíte čokoľvek, len máločo dokáže vystihnúť osobnosť jeho majiteľa viac než práve smartfón.

Používané aplikácie?

Využíva všetky dôležité aplikácie ako What’sUp, Booking, Hopin, správy, navigáciu, mapy, webový prehliadač, Youtube, bankové aplikácie.

Frekvencia využívania?
V noci sa snaží mobil nepoužívať, ale telefón používa denne.

Sociálne siete?
Používa facebook, twitter, instagram, najmä kvôli kontrole dvoch dcér.

Fotografovanie?
Fotí čokoľvek: deti, rodinu, psa, ale aj konkurenčné obchody.

Playlist a obľúbené skladby?
Obľubuje rock a heavy metal, kapely AC/DC, Faith No More, Russkaja.

Závislosť od mobilu?
Podľa jeho slov každý, kto používa mobil pri práci, je tak trochu závislý.

 

Veronika Mišíková, veronika.misikova@atoz.sk

Rozhovor nájdete aj v rubrike Stretnutie v časopise TaPmag (Tovar&Predaj) v čísle 7-8/2016.

Súvisiace články:

1. dayMartin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera