
Vernostné karty sa na Slovensku tešia veľkej obľube, v obchode ich využívajú tri štvrtiny spotrebiteľov. Z vrecka či kabelky ich najčastejšie vyťahujú ľudia vo veku 31 až 50 rokov, obyvatelia väčších miest a ľudia s vyšším vzdelaním či vyšším príjmom. Ženy ich používajú častejšie ako muži.
Tieto výsledky vyplývajú z prieskumu LifeStyle, ktorý agentúra TNS Slovakia realizovala minulý rok na reprezentatívnej vzorke viac ako 4 500 respondentov vo veku 15 až 65 rokov.
Medzi najobľúbenejšie karty patria karty obchodných reťazcov, v ktorých ľudia najčastejšie nakupujú. Viac ako polovica (57 %) Slovákov využíva kartu Club Card obchodného reťazca Tesco. S výrazným rozdielom nasledujú ďalšie vernostné karty. Štvrtina ľudí používa kartu Billa Club Card a DM Drogerie Markt (obe po 25 %) a pätina (20 %) kartu Coop Jednota. Obľúbené sú tiež karty Dr. Max (9 %), Shell Clubsmart (8 %), Dráčik – rozprávková karta (7 %), Slovnaft Bonus Club a Nay Elektrodom – extra karta (obe po 6 %).
Z tých ľudí, ktorí vlastnia vernostné karty, majú až dve tretiny (65 %) len zopár kariet, a tie zároveň aj pravidelne využívajú. Jedenásť percent vlastníkov vernostných kariet má veľké množstvo kariet, z nich má však len pár obľúbených. Skoro desatina ľudí vlastní veľké množstvo kariet a snaží sa ich používať viac menej všetky. No a nakoniec je tu skupina ľudí (15 %), ktorú väčšinou ani nenapadne vernostné karty použiť.
Foto: www.plasticcardscompany.com