logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kaufland v týchto dňoch venuje 100 000 eur trom vybraným organizáciám, ktoré pomáhajú...
  • Domáca maloobchodná sieť Coop Jednota pokračuje v podpore rozvoja slovenských miest a obcí....
  • Tesco sa v nezávislej ankete Najzamestnávateľ za rok 2022, ktorú každoročne vyhlasuje spoločnosť...
  • Nadácia Coop Jednota darovala Nemocnici s poliklinikou Brezno lekárske prístroje v hodnote 6 023...

Talianske chute na východe Slovenska

26. júla 2016
Profily 0
8249
Talianske chute na východe Slovenska

Nápad otvoriť štýlovú predajňu originálnych talianskych potravín v Košiciach bolo ako trafiť klinec po hlavičke. Časť prevádzky tvorí vínotéka ponúkajúca výhradne kvalitné vína spojená s príjemným posedením na dvore. Jozef Bodnár dokáže vtiahnuť  zákazníkov do sveta stredomorských chutí.

Predajňa Enoteca Centro leží na výbornom mieste – v jednej z uličiek, ktoré sú rovnobežné s neďalekou Hlavnou ulicou v Košiciach. Návštevníci tam ľahko zavítajú aj nechtiac, pri obyčajnom túlaní sa centrom mesta. Majiteľ Jozef Bodnár pritom hovorí, že k tomuto lukratívnemu priestoru sa dostal náhodou, pretože majiteľ objektu je, podobne ako on, milovníkom Toskánska. Jozef Bodnár tam istý čas navrhoval architektúru a túto malebnú časť Talianska si zamiloval. Neskôr si vytvoril osobitý vzťah aj k tamojším ľuďom a cez nich, prirodzene, aj k dobrému jedlu a vínu.

Prečítajte si tiež
Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu
Fajne potraviny

Bioprodukty nahradil poctivými výrobcami

Prvým krokom bol vznik internetového obchodu, na webe ponúkal talianske potraviny a rôzne druhy vín. Pred tromi rokmi sa rozhodol, že skúsi otvoriť aj kamennú predajňu. „V Taliansku jedlo a víno spolu úzko súvisia. Taliani majú veľmi zaujímavú a ľahkú gastronómiu, preto som od začiatku plánoval spojiť potravinovú zložku s vínom,“ vysvetľuje Jozef Bodnár.

Ešte počas pobytu v Toskánsku navštívil množstvo výrobcov aj domácich pestovateľov a najprv kalkuloval s tým, že sa zameria na bioprodukciu. Neskôr si radšej vybral cestu malých poctivých farmárov a vinárov. „Hľadal som malých až stredných dodávateľov. U mňa je všetko založené na osobných kontaktoch s ľuďmi,“ hovorí. Výsledkom ich niekoľkoročnej spolupráce bola aj produkcia slovensko-talianskeho vína A + A cuveé.

Predajňu potravín spojili so zážitkovou gastronómiou

bodnar

Jozef Bodnár vo svojom obchode.

 

„Do našej predajne chodia najmä ľudia, ktorí majú nefalšovaný vzťah k talianskej kuchyni,“ konštatuje Jozef Bodnár. Produkty, ktoré sú asi najobľúbenejšie, teda olivový olej, rôzne druhy olív, hotové pasty na cestoviny, ragú či rôzne druhy nakladanej zeleniny alebo cestoviny, tie sa už predávajú samé. K živým výrobkom patria syry a prosciutto, toskánska alebo parmská šunka, viacero špeciálnych salám.

„Veľmi často a radi robíme ochutnávky vín. Máme asi tristo stálych zákazníkov, ktorých vždy takýmto spôsobom informujeme o novinkách. Niektorí s nami chodia aj na vínne cesty priamo do Toskánska a práve títo klienti sa potom vracajú a kupujú si naše produkty. Pretože majú nákup spojený so zážitkom a vidia za tým celý príbeh.“ V predajni sa snažia o výber čo najkvalitnejších produktov, čo sa samozrejme odráža aj na cene. „S cenou, ktorú za podobné výrobky žiadajú medzinárodné reťazce sa to porovnať nedá, ale podľa našich skúseností zákazníci nemajú problém priplatiť si za kvalitu, ktorú u nás nájdu.“

Každú stredu pozývajú na Aperitivo!

Ako skúsený architekt si Jozef Bodnár spolu s majiteľom objektu a synom navrhol dizajn celej predajne. „Vyberali sme farby, ktoré evokujú Toskánsko, verím, že prevádzka získala nádych stredomoria, aj preto sme v interiéri aj exteriéri použili prevažne prírodné materiály,“ prezrádza majiteľ. S jedlom sa dá prepojiť nielen kultúra stolovania, ale aj rôzne akcie. Naposledy to bola vernisáž diel študentov zo Školy úžitkového výtvarníctva, ktorí priblížili návštevníkom talianske fresky a ozdobili nimi predajňu aj dvor.

„Veľmi sa nám osvedčili ochutnávky,“ hovorí Jozef Bodnár, „no nielen vín, ale práveže talianskych špecialít. Každú stredu ponúkame zadarmo vzorku z našich produktov, prichystáme stôl, na ktorom sú rôzne pochutiny, cestoviny pripravené s rôznymi koreninami a zákazníci, ktorí si zaplatia za nápoj, najčastejšie víno, si k nemu môžu pochutnať na talianskych delikatesách.“ Večery nazvali „Aperitivi“. Je to niečo, s čím sa v Taliansku stretnete úplne bežne. „Tento druh reklamy sa nám potom pozitívne odrazí na celkovom predaji. Aj počas bežného dňa si ľudia často objednajú najprv vínko, posedia si na dvore a potom po chvíli si vyberú aj niečo z potravín,“ dodáva Jozef Bodnár.

Tajomstvo úspechu

„Ak chcete v maloobchode niečo dosiahnuť, musíte byť vytrvalí,“ myslí si Jozef Bodnár. „Lebo úspech neprichádza hneď, no netreba sa vzdávať. Treba si ísť vytrvalo za svojím cieľom…,“ je presvedčený. Ďalšia vec, ktorá sa mu pri predaji potravín osvedčila, je kreativita a realistický pohľad na potreby ľudí. „V obchode sa nedá klamať, ani čo sa týka množstva či kvality tovaru, lebo takým spôsobom o zákazníka prídete. A vy si naopak potrebujete získať jeho dôveru,“ hovorí.

DSC_0032

Jozef Bodnár priznáva, že jeden z najväčších problémov po otvorení kamennej predajne bolo nájsť personál, s ktorým by bol spokojný. „Chceli sme zamestnať niekoho, koho by to úprimne zaujímalo, kto by bol ochotný sám si niečo naštudovať, vzdelávať sa v tejto problematike, a potom by vedel fundovane komunikovať so zákazníkmi,“ poznamenáva, „ale myslím, že nakoniec sme našli tých správnych ľudí, teraz som už spokojný,“ uzatvára s úsmevom.

Ďalšia vec, ktorá mu na začiatku znepríjemňovala podnikanie bola závisť okolia. Hovorí, že v porovnaní s Talianmi je to úplne iné. „Podľa mojej skúsenosti si v Toskánsku obchodníci pomáhajú, oveľa radšej spolupracujú, než by si mali závidieť a ohovárať sa. Nikto nerieši konkurenciu a nemajú problém odporučiť vám vhodných dodávateľov.“

 

O Jozefovi  Bodnárovi:

  • 58 rokov, ženatý
  • vyštudovaný architekt, ktorý mal k obchodu vždy blízko
  • dlhé roky vlastnil internetový veľkoobchod
  • miluje Toskánsko, dobré jedlo a pitie, cestovanie a výlety

 

O obchode:

Enoteca Centro – Predajňa talianskych potravín, vín a špecialít

Sídlo: Kováčska 10, Košice

Počet zamestnancov: 2 zamestnanci, 4 až 5 brigádnikov

Otváracie hodiny: pondelok až sobota od 10.00 do 23.00 hod., v nedeľu od 16.00 do 22.00 hod.

Predajná plocha: 70 m2

Vozidlá: Fiat Scudo, Škoda Fabia

Obľúbení dodávatelia z Talianska: Castelfeder (víno), Natura e Bonta (olivy, sušené paradajky), Poderi del Paradiso (víno a relax)

 

Jozefove bestsellery:

80 kg

sušených paradajok nakladaných v slnečnicovom oleji sa predá za mesiac. Zárukou kvality je špeciálny recept na nálev, ktorý sa už po stáročia dedí od starých mám v oblasti Puglia.

1

fľaša tuniaka v olivovom oleji zo Sicílie sa predá takmer každý deň. Vysoká miera obľúbenosti je záhadou aj pre majiteľa, no tuniak balený v sklenenej fľaši je jeden z najobľúbenejších produktov.

0,75 l

fľaše vína Brunello Di Montalcino je veľkou špecialitou. Červené víno z Toskánska je typické vyrovnanou, plnou chuťou a musí zrieť 5 rokov. Typ viniča Sangiovese Grosso sa pestuje len v oblasti Montalcino.

 

Vybavenie obchodu:

Chladiaca vitrína IGLOO

Elegantná sklenená chladiaca vitrína s posuvnými dverami je určená na čerstvé produkty. Jej objem predstavuje 1,2 m³.

Chladnička Liebherr

Praktický pomocník, chladnička na víno, pojme 120 fliaš.

Nárezový stroj Serie Lusso

Na krájanie vyberaných lahôdok v predajni Enoteca Centro používajú taliansky nárezový stroj Serie Lusso, model Dom Anno 5/2012.

 

Kristína Raševová, kristina.rasevova@atoz.sk

O predajni Jozefa Bodnára sa dočítate v rubrike Portrét obchodníka v časopise TaPmag (Tovar&Predaj) v čísle 7-8/2016.

 

 

Súvisiace články:

Fajne potravinyDávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera