logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Väčšina maloobchodných reťazcov nebude už o dva roky predávať vajcia, ktoré zniesli sliepky...
  • Nové nastavenie marketingu detských produktov v praxi znamená, že v letákoch, inzerátoch,...
  • Februárová inflácia zrýchlila a po tretíkrát sa medziročne dostala na rekordných 15,4 %....
  • Aké sú negatívne trendy, ktoré ovplyvnili retail? Ako prvé asi každého napadne pandémia...

Tovar&Predaj 7 – 8/2016: Populárne sú zmrzliny s väčším podielom ovocia

26. júla 2016
Dáta 0
2754
Tovar&Predaj 7 – 8/2016: Populárne sú zmrzliny s väčším podielom ovocia

Ľadová pochúťka sa v lete predáva takmer sama, ale netreba zabúdať na správne vystavenie a usporiadanie výrobkov.

Distribučné kanály tejto kategórie sa príliš nemenia. Podiel medzinárodných reťazcov a lokálnych sietí stále rastie na úkor nezávislého trhu. Výrobcovia sa pritom zhodujú v tom, že na tradičnom trhu je najdôležitejšie podporiť predaj priamo v obchode. „Netreba zabúdať na to, že nákup zmrzliny je predovšetkým impulzívnym aktom, takže úspešný predajca by sa mal sústrediť na maximálnu podporu priamo v mieste predaja, napríklad pomocou reklamného stojanu, vyveseného cenníka, viditeľne umiestnenej mrazničky a podobne,“ radí Zuzana Travencová, špecialistka pre výživu, zdravie a vyvážený životný štýl spoločnosti Nestlé Slovensko. Pritom záleží aj na prehľadnom umiestnení produktov v mrazničkách a správnom a zrozumiteľnom označení cenoviek. „Najmä v prípade akcií je vhodné cenu označiť priamo na mraziacom boxe, to spotrebiteľov najviac ovplyvní,“ myslí si Hana Peabody, obchodná manažérka spoločnosti J.A.D. Food.

Prečítajte si tiež
Tovar&Predaj 1 – 2/2021: Sviatky budú bohatšie ako vlani

Nepodceňujte dobrú vizibilitu a usporiadanosť

„Každý obchodník by mal požadovať od svojho dodávateľa zmrzlinových výrobkov pomocný reklamný materiál, ktorý mu zabezpečí podporu predaja. Dodávateľ okrem toho dokáže zvýšiť aj vizibilitu celej prevádzky, napríklad potlačou výkladu, vonkajšími „A“ banermi, výstrčkami, zástavkami a podobne. Celková vizibilita predávaného sortimentu je veľmi dôležitá aj pre zákazníka, aby sa vedel dobre orientovať v ponúkaných výrobkoch, lebo neraz sa stáva, že produkty nie sú v mraziacich boxoch správne usporiadené a zákazník si nevie vybrať a priradiť výrobku správnu cenu,“ potvrdzujú nedostatky vládnuce na zmrzlinovom trhu aj skúsenosti Petra Hložku, vedúceho nákupného oddelenia spoločnosti Bidvest Slovakia. Tiež apeluje na vhodné vystavenie mraziaceho zariadenia. „U najväčších obchodníkov sú tieto mraziace boxy umiestnené priamo v pokladničných zónach,“ vysvetľuje.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Viete, čo od vás očakávajú zákazníci?

Populárne sú zmrzliny s väčším podielom ovocia

Aj do budúcnosti môžeme očakávať rastúci trend zmrzlín vyrábaných z kvalitných surovín, s vysokým podielom ovocia a zrejme aj smotany, pričom ani v tejto kategórií nemôžeme vylúčiť posun k zdravším a menej kalorickým produktom. Napokon, aj zmrzliny, ktoré sa na trhu už osvedčili podčiarkujú tento smer. Ide o nearomatizované nanuky či drene, pri ktorých rozhoduje kvalita surovín. Príkladom môže byť v Česku stále veľmi populárny nanuk Mrož od výrobcu Prima. Zatiaľ čo v zahraničí majú prednosť ľahšie točené zmrzliny, český a slovenský trh len pomaly upúšťa od klasiky akou sú čokoláda, vanilka a jahoda. No keďže v kategórii zmrzlín sa fantázii nekladú žiadne medze, pokiaľ ide o nové príchute, spotrebitelia sa časom osmelia a začnú ich objavovať.

Frekvencia konzumácie malého balenia zmrzliny a zmrzliny na drievku (v % obyvateľov, ktorí udávajú, že ju za posledných 12 mesiacov konzumovali):

2x týždenne a viac     3,5

1x týždenne    7,3

2 – 3x mesačne           13,7

1x mesačne a menej často      21,7

Neuvedené     0,8

Ani raz            53

Zdroj: Median SK, MML-TGI, 4.+1./2016

Kristína Raševová, kristina.rasevova@atoz.sk

Ďalšie dáta k téme zmrzlina nájdete aj v rubrike CatScan v časopise Tovar&Predaj v čísle 7 – 8/2016.

Súvisiace články:

Tovar&Predaj 1 – 2/2021: Sviatky budú bohatšie ako vlani Katarína Droppová: Viete, čo od vás očakávajú zákazníci? Tovar&Predaj 5 – 6/2021: Pandémia nafúkla objemy

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera