logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

Tovar&Predaj 7 – 8/2016: Aké sú chyby vernostných programov?

26. júla 2016
Dáta 0
2004
Tovar&Predaj 7 – 8/2016: Aké sú chyby vernostných programov?

Vernostné programy obchodníci síce ponúkajú, no nie vždy ide o koncept, ktorý zákazník vníma pozitívne. S akými chybami sa v praxi odborníci stretávajú najčastejšie?

Barbora Půrok, konateľka, Greg Hamm promotions

„Netransparentnosť, skryté, neúplné či zavádzajúce informácie. Nie každý zákazník má čas a chuť študovať, čo sa pod vernostným programom naozaj skrýva. Jasná a zrejmá informácia je najlepšia, z dlhodobého hľadiska najúčinnejšia a prinesie obchodníkovi očakávaný zisk.“

Peter Krišťák, zakladajúci partner, Pricewise

„Príliš kopírujú svoju konkurenciu a príliš sa spoliehajú na technológiu. A úplne zásadnou chybou je neexistencia personalizácie. Zákazníci nie sú rovnakí, nemajú rovnaké nákupné správanie, rovnaké preferencie. Firma dáva svojím verným zákazníkom karty preto, aby o nich získala dáta. Zákazníci čakajú, že obchodník ich bude rešpektovať a bude sa k nim správať osobnejšie. Realita je skôr opačná.

Za našu spoločnosť by som aspoň v základe spomenul príklad siete Blažek. Vďaka vernostnému programu sa mu darí veľmi úspešne segmentovať zákazníkov podľa frekvencie a výšky nákupov. Najpravidelnejší zákazníci dostávajú štyrikrát do roka papierový direct mail s novinkami v kolekcii a darčekovou kartou nabitou odmenou za predošlé nákupy. Obvyklá nákupná reakcia na Blažkove zásielky dosahuje neuveriteľné hodnoty 20 % oslovených.“

Manfred Litschka, regionálny obchodný riaditeľ TCC

„Podľa nás tu chýba rešpekt voči zákazníkovi. Keď ste niekomu verní, predpokladáte, že sa k vám budú patrične správať, a že vám za vašu vernosť poďakujú. To sa bohužiaľ nedeje. Obchodníci sa príliš sústredia na cenu a málo na budovanie vzťahu so zákazníkom. Kupujúci preto strácajú záujem. Ak sa len jedno percento zákazníkov aktívne zapojí do programu, znamená to, že valná väčšina ich program ignoruje. Aký má potom zmysel organizovať ich? Keď si vernosť nájde svoje miesto v jadre marketingovej stratégie, väčšina zákazníkov sa zapojí a získa pocit väčšej spolupatričnosti so značkou a tiež viac nakúpi.“

Veronika Mišíková, veronika.misikova@atoz.sk

Viac o téme vernostných programov nájdete aj v rubrike Služby v obchode v časopise Tovar&Predaj v čísle 7-8/2016.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera