logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Tovar&Predaj 7 – 8/2016: Aké sú chyby vernostných programov?

26. júla 2016
Dáta 0
1944
Tovar&Predaj 7 – 8/2016: Aké sú chyby vernostných programov?

Vernostné programy obchodníci síce ponúkajú, no nie vždy ide o koncept, ktorý zákazník vníma pozitívne. S akými chybami sa v praxi odborníci stretávajú najčastejšie?

Barbora Půrok, konateľka, Greg Hamm promotions

„Netransparentnosť, skryté, neúplné či zavádzajúce informácie. Nie každý zákazník má čas a chuť študovať, čo sa pod vernostným programom naozaj skrýva. Jasná a zrejmá informácia je najlepšia, z dlhodobého hľadiska najúčinnejšia a prinesie obchodníkovi očakávaný zisk.“

Peter Krišťák, zakladajúci partner, Pricewise

„Príliš kopírujú svoju konkurenciu a príliš sa spoliehajú na technológiu. A úplne zásadnou chybou je neexistencia personalizácie. Zákazníci nie sú rovnakí, nemajú rovnaké nákupné správanie, rovnaké preferencie. Firma dáva svojím verným zákazníkom karty preto, aby o nich získala dáta. Zákazníci čakajú, že obchodník ich bude rešpektovať a bude sa k nim správať osobnejšie. Realita je skôr opačná.

Za našu spoločnosť by som aspoň v základe spomenul príklad siete Blažek. Vďaka vernostnému programu sa mu darí veľmi úspešne segmentovať zákazníkov podľa frekvencie a výšky nákupov. Najpravidelnejší zákazníci dostávajú štyrikrát do roka papierový direct mail s novinkami v kolekcii a darčekovou kartou nabitou odmenou za predošlé nákupy. Obvyklá nákupná reakcia na Blažkove zásielky dosahuje neuveriteľné hodnoty 20 % oslovených.“

Manfred Litschka, regionálny obchodný riaditeľ TCC

„Podľa nás tu chýba rešpekt voči zákazníkovi. Keď ste niekomu verní, predpokladáte, že sa k vám budú patrične správať, a že vám za vašu vernosť poďakujú. To sa bohužiaľ nedeje. Obchodníci sa príliš sústredia na cenu a málo na budovanie vzťahu so zákazníkom. Kupujúci preto strácajú záujem. Ak sa len jedno percento zákazníkov aktívne zapojí do programu, znamená to, že valná väčšina ich program ignoruje. Aký má potom zmysel organizovať ich? Keď si vernosť nájde svoje miesto v jadre marketingovej stratégie, väčšina zákazníkov sa zapojí a získa pocit väčšej spolupatričnosti so značkou a tiež viac nakúpi.“

Veronika Mišíková, veronika.misikova@atoz.sk

Viac o téme vernostných programov nájdete aj v rubrike Služby v obchode v časopise Tovar&Predaj v čísle 7-8/2016.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera