
Kolový nápoj Pepsi sa najnovšie vyrába s cukrom namiesto umelých sladidiel. Aj tento krok prispel k zlepšeniu ekonomických výsledkov spoločnosti PepsiCo na slovenskom trhu. Minulý rok jeho tržby vzrástli o trinásť percent a dosiahli viac ako 31 miliónov eur.
V roku 2013 mala spoločnosť PEPSI-COLA SR podiel šesť percent na domácom trhu kolových nápojov, v súčasnosti sa vyšplhal takmer na dvadsať percent. Ako uviedol generálny riaditeľ PepsiCo pre Slovensko Josef Neumann, spoločnosť od roku 2013 výrazne zmenila stratégiu a začala vo väčšej miere investovať do marketingu a inovácií. To prispelo k tomu, že sa PEPSI-COLA SR posunula ekonomicky do kladných hodnôt.
Najväčšou inováciou bola zmena receptúry, podľa ktorej sa nápoj Pepsi najnovšie vyrába s cukrom. Ekonomicky pomohlo aj spojenie nápoja Pepsi a zemiakových lupienkov Lay’s. Ako totiž uvádzajú interné prieskumy spoločnosti, tieto dva výrobky spotrebitelia nakupujú spoločne.
Na Slovensku aktuálne prebieha porovnávacia kampaň spoločnosti s názvom Súboj chuti. V nej si spotrebitelia vyberajú, či im viac chutí Pepsi alebo Coca-Cola. Výsledky porovnávania plánuje spoločnosť zverejniť koncom augusta tohto roka.
Úspech zaznamenala aj materská americká spoločnosť PepsiCo, ktorá zvýšila v druhom kvartáli 2016 zisk na 1,82 miliardy eur. Tržby spoločnosti síce klesli o 3,3 percenta, no napriek tomu mierne prekonali odhady analytikov v prieskume agentúry Reuters.