
Obľúbený obchod sa zameria na kvalitu a starších zákazníkov, podmienkou zostáva dobrá cenová dostupnosť.
Dodal, že nároky zákazníkov neustále rastú a pri nábytku kladú väčší dôraz na výrobky, ktoré vydržia dlhšiu dobu.
„Zákazníci od nás očakávajú, že pokiaľ ide o kvalitu, urobíme viac. Aktuálne nemôžeme vyrábať produkty na jednorazové použitie. Keď si kúpite rozkladací stôl, potrebujete, aby vydržal,“ konštatoval Agnefjäll.
Web českých Hospodářskych novín pripomenul už skoršie oznámenie nábytkárskeho gigantu, že do roku 2020 chce zdvojnásobiť tržby zhruba na 50 miliárd eur. Reuters zároveň napísal, že produkty nábytkárskeho kolosu stále nosia nálepku pochybnej kvality a komplikovanej vlastnoručnej montáže.
„Ikea stojí na križovatke. Musí sa vrátiť k ľuďom, ktorí zmenili svoj životný štýl a povedať im: Poslúžili sme vám pred desiatimi, či dvadsiatimi rokmi, ale i teraz máme čo ponúknuť,“ dodal pre Reuters Ray Gaul zo spoločnosti Kantar Retail.
Podmienkou zmien ostáva, aby nábytok z tohto obchodu bol i naďalej finančne dostupný. To podľa Agnefjälla môže vyriešiť model, aký dnes používajú automobilky. Ponuky by spoločnosť rozdelila do jednotlivých ekonomických tried.
Rôznou úrovňou kvality a ceny by tak obchody mohli ponúknuť pri výrobkoch od pohoviek až po skrine, pri ktorých sa spustenie nového systému chystá už budúci rok. Ruka v ruke s tým podľa predajného manažéra Henrika Elma má prísť i lepšia kvalita materiálov a zjednodušenie montáže.