logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...
  • Väčšina maloobchodných reťazcov nebude už o dva roky predávať vajcia, ktoré zniesli sliepky...

Lidl a Kaufland ovládli slovenský trh

7. júla 2016
Správy 0
2682
Lidl a Kaufland ovládli slovenský trh

Tieto dva obchody sa derú čoraz viac do nákupných košíkov Slovákov. A to na úkor iných reťazcov, z ktorých niektoré sa snažia nadviazať na svoju zašlú slávu.

Terno, Moja Samoška a Hypernova prechádzajú veľkými zmenami vo výzore, v sortimente, ale aj vo vzťahoch s dodávateľmi. Od úplného dna sa snaží odraziť aj Carrefour, ktorý sa dostal do reštrukturalizácie a prijal nového investora. Tesco po tom, čo vlani ukončilo úvahy o odchode zo Slovenska a Česka, predáva niektoré prevádzky a utŕžené peniaze investuje tam, kde obchod ide najlepšie. Popri tom môže zákazník sledovať pomerne stabilnú pozíciu Billy a obchodov Coop Jednoty.

Prečítajte si tiež
Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka už desať rokov pomáha Slovákom pri nákupoch

Britské Tesco vlani ukončilo úvahy o odchode zo Slovenska. Zásadným bolo vlani na jeseň vyjadrenie šéfa spoločnosti Johna Allana, že v strednej Európe „je v tejto chvíli naším zámerom udržať to, čo máme, a vyťažiť z toho maximum“. Za finančný rok 2015/2016 napokon reťazec dosiahol hrubý zisk 162 miliónov libier. Chyby v účtovníctve najmä pri odpisoch majetku v predchádzajúcom období Tesco poslali do straty 6,4 miliardy libier.

Tesco na Slovensku prevádzkuje 157 obchodov. Len v januári tohto roka potvrdila spoločnosť predaj obchodného domu v Žiline. V uplynulých dňoch našlo Tesco kupca pre svoj ďalší obchodný dom v Prešove. „Spoločnosť Tesco Stores SR podpísala so spoločnosťou Multi, ktorá je jedným z európskych lídrov medzi developermi obchodných centier, dohodu o budúcom predaji obchodného domu v Prešove. V tomto štádiu, čiže po podpise dohody, ostáva náš obchodný dom v Prešove naďalej otvorený pre zákazníkov ako dosiaľ,“ uviedla hovorkyňa spoločnosti Katarína Kadašiová.

Prečítajte si tiež
Marketingové oddelenie The Coca-Cola Company pre Česko a Slovensko povedie Jakub Loos

„Reťazec sa usiluje na malom Slovensku nájsť takú formu predaja, ktorá by investorom prinášala lepšie hospodárske výsledky. Do tohto plánu patrí aj zbavovanie sa obchodných domov, ktoré sa síce nachádzajú na vynikajúcich miestach, no konkurujú im nákupné centrá,“ povedal analytik agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomír Drahovský.

V prípade obchodov Terno došlo začiatkom mája k zmene vlastníckej štruktúry. Po rozhodnutí Protimonopolného úradu sa novým akcionárom stala spoločnosť Terno Real Estate, pod ktorú od prvého júla prejde väčšina predajní Terno, Moja Samoška a Hypernova. Predsedom dozornej rady spoločnosti je podnikateľ Martin Fedor, ktorý bol v minulosti partnerom finančnej skupiny J&T. „Zmena vlastníckej štruktúry spočívala v jednoduchom kapitálovom vstupe. Do predajní vstúpil silnejší a väčší kapitál, ktorého cieľom bolo zlepšiť postavenie predajnej siete na trhu,“ vysvetlil Drahovský.

Obchodná sieť Terno v súčasnosti prevádzkuje 116 maloobchodných predajní. Ide najmä o malé supermarkety sídliskového charakteru, ktoré sú medzi ľuďmi čoraz populárnejšie. Kým bývalé predajne Moja Samoška budú označované ako Terno, väčšie prevádzky v obchodných domoch budú fungovať pod novým názvom Terno plus. Prvú predajňu takéhoto formátu otvorili v polovici júna v Žiline. „Jednotlivé predajne Moja Samoška, Terno a Hypernova prejdú komplexnou zmenou a postupne sa vizuálne zjednotia, aby sa stali atraktívnejšími pre zákazníkov,“ dodala marketingová riaditeľka skupiny Terno Real Estate Anna Buzinkay.

Pokus o reštart zažíva tiež francúzsky obchodný reťazec Carrefour. Kým vlani v októbri zívali regály predajne v bratislavskom Poluse prázdnotou, v súčasnosti sa opäť začínajú plniť. Sieť hypermarketov má do svojich rúk prevziať bývalý finančník skupiny Penta Jozef Špirko. Podnikateľ má úspešný biznis v potravinárskej výrobe, čo znamená, že teoreticky hľadá predajne, v ktorých by mohol ponúkať svoj tovar. Súčasným majiteľom prevádzok je stále firma Retail Value Stores, ktorá sa pre problémy s neplatením dodávateľom ocitla v reštruktura­lizácii. Na nedávnej schôdzi veriteľov sa síce rozhodovalo o stratégii pre najbližšie obdobie, no podľa Drahovského si musíme v otázke ďalšieho osudu Carrefouru minimálne pol roka počkať.

„Toho, kto sa rozhodne reštartovať Carrefour, čaká dlhá etapa skonsolidovania celej predajnej siete. Otázne je, či Carrefour obnoví novému vlastníkovi franchisingovú zmluvu, keďže ľudia začali jeho predajne postupne obchádzať,“ pokračoval Drahovský.

Zdroj: Pravda.sk

Súvisiace články:

Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka už desať rokov pomáha Slovákom pri nákupoch Marketingové oddelenie The Coca-Cola Company pre Česko a Slovensko povedie Jakub Loos Katarína Droppová: Posilnite hodnotu vlastnej značky. Aké trendy ovládnu marketing v roku 2022? influencerEšte nemáte svojho influencera? Možno sa pre vašu značku ani nehodí

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera