logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

Lidl a Kaufland ovládli slovenský trh

7. júla 2016
Správy 0
2740
Lidl a Kaufland ovládli slovenský trh

Tieto dva obchody sa derú čoraz viac do nákupných košíkov Slovákov. A to na úkor iných reťazcov, z ktorých niektoré sa snažia nadviazať na svoju zašlú slávu.

Terno, Moja Samoška a Hypernova prechádzajú veľkými zmenami vo výzore, v sortimente, ale aj vo vzťahoch s dodávateľmi. Od úplného dna sa snaží odraziť aj Carrefour, ktorý sa dostal do reštrukturalizácie a prijal nového investora. Tesco po tom, čo vlani ukončilo úvahy o odchode zo Slovenska a Česka, predáva niektoré prevádzky a utŕžené peniaze investuje tam, kde obchod ide najlepšie. Popri tom môže zákazník sledovať pomerne stabilnú pozíciu Billy a obchodov Coop Jednoty.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Posilnite hodnotu vlastnej značky. Aké trendy ovládnu marketing v roku 2022?

Britské Tesco vlani ukončilo úvahy o odchode zo Slovenska. Zásadným bolo vlani na jeseň vyjadrenie šéfa spoločnosti Johna Allana, že v strednej Európe „je v tejto chvíli naším zámerom udržať to, čo máme, a vyťažiť z toho maximum“. Za finančný rok 2015/2016 napokon reťazec dosiahol hrubý zisk 162 miliónov libier. Chyby v účtovníctve najmä pri odpisoch majetku v predchádzajúcom období Tesco poslali do straty 6,4 miliardy libier.

Tesco na Slovensku prevádzkuje 157 obchodov. Len v januári tohto roka potvrdila spoločnosť predaj obchodného domu v Žiline. V uplynulých dňoch našlo Tesco kupca pre svoj ďalší obchodný dom v Prešove. „Spoločnosť Tesco Stores SR podpísala so spoločnosťou Multi, ktorá je jedným z európskych lídrov medzi developermi obchodných centier, dohodu o budúcom predaji obchodného domu v Prešove. V tomto štádiu, čiže po podpise dohody, ostáva náš obchodný dom v Prešove naďalej otvorený pre zákazníkov ako dosiaľ,“ uviedla hovorkyňa spoločnosti Katarína Kadašiová.

Prečítajte si tiež
Ešte nemáte svojho influencera? Možno sa pre vašu značku ani nehodí
influencer

„Reťazec sa usiluje na malom Slovensku nájsť takú formu predaja, ktorá by investorom prinášala lepšie hospodárske výsledky. Do tohto plánu patrí aj zbavovanie sa obchodných domov, ktoré sa síce nachádzajú na vynikajúcich miestach, no konkurujú im nákupné centrá,“ povedal analytik agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomír Drahovský.

V prípade obchodov Terno došlo začiatkom mája k zmene vlastníckej štruktúry. Po rozhodnutí Protimonopolného úradu sa novým akcionárom stala spoločnosť Terno Real Estate, pod ktorú od prvého júla prejde väčšina predajní Terno, Moja Samoška a Hypernova. Predsedom dozornej rady spoločnosti je podnikateľ Martin Fedor, ktorý bol v minulosti partnerom finančnej skupiny J&T. „Zmena vlastníckej štruktúry spočívala v jednoduchom kapitálovom vstupe. Do predajní vstúpil silnejší a väčší kapitál, ktorého cieľom bolo zlepšiť postavenie predajnej siete na trhu,“ vysvetlil Drahovský.

Obchodná sieť Terno v súčasnosti prevádzkuje 116 maloobchodných predajní. Ide najmä o malé supermarkety sídliskového charakteru, ktoré sú medzi ľuďmi čoraz populárnejšie. Kým bývalé predajne Moja Samoška budú označované ako Terno, väčšie prevádzky v obchodných domoch budú fungovať pod novým názvom Terno plus. Prvú predajňu takéhoto formátu otvorili v polovici júna v Žiline. „Jednotlivé predajne Moja Samoška, Terno a Hypernova prejdú komplexnou zmenou a postupne sa vizuálne zjednotia, aby sa stali atraktívnejšími pre zákazníkov,“ dodala marketingová riaditeľka skupiny Terno Real Estate Anna Buzinkay.

Pokus o reštart zažíva tiež francúzsky obchodný reťazec Carrefour. Kým vlani v októbri zívali regály predajne v bratislavskom Poluse prázdnotou, v súčasnosti sa opäť začínajú plniť. Sieť hypermarketov má do svojich rúk prevziať bývalý finančník skupiny Penta Jozef Špirko. Podnikateľ má úspešný biznis v potravinárskej výrobe, čo znamená, že teoreticky hľadá predajne, v ktorých by mohol ponúkať svoj tovar. Súčasným majiteľom prevádzok je stále firma Retail Value Stores, ktorá sa pre problémy s neplatením dodávateľom ocitla v reštruktura­lizácii. Na nedávnej schôdzi veriteľov sa síce rozhodovalo o stratégii pre najbližšie obdobie, no podľa Drahovského si musíme v otázke ďalšieho osudu Carrefouru minimálne pol roka počkať.

„Toho, kto sa rozhodne reštartovať Carrefour, čaká dlhá etapa skonsolidovania celej predajnej siete. Otázne je, či Carrefour obnoví novému vlastníkovi franchisingovú zmluvu, keďže ľudia začali jeho predajne postupne obchádzať,“ pokračoval Drahovský.

Zdroj: Pravda.sk

Súvisiace články:

Katarína Droppová: Posilnite hodnotu vlastnej značky. Aké trendy ovládnu marketing v roku 2022? influencerEšte nemáte svojho influencera? Možno sa pre vašu značku ani nehodí

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera