logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...

Lidl a Kaufland ovládli slovenský trh

7. júla 2016
Správy 0
2581
Lidl a Kaufland ovládli slovenský trh

Tieto dva obchody sa derú čoraz viac do nákupných košíkov Slovákov. A to na úkor iných reťazcov, z ktorých niektoré sa snažia nadviazať na svoju zašlú slávu.

Terno, Moja Samoška a Hypernova prechádzajú veľkými zmenami vo výzore, v sortimente, ale aj vo vzťahoch s dodávateľmi. Od úplného dna sa snaží odraziť aj Carrefour, ktorý sa dostal do reštrukturalizácie a prijal nového investora. Tesco po tom, čo vlani ukončilo úvahy o odchode zo Slovenska a Česka, predáva niektoré prevádzky a utŕžené peniaze investuje tam, kde obchod ide najlepšie. Popri tom môže zákazník sledovať pomerne stabilnú pozíciu Billy a obchodov Coop Jednoty.

Britské Tesco vlani ukončilo úvahy o odchode zo Slovenska. Zásadným bolo vlani na jeseň vyjadrenie šéfa spoločnosti Johna Allana, že v strednej Európe „je v tejto chvíli naším zámerom udržať to, čo máme, a vyťažiť z toho maximum“. Za finančný rok 2015/2016 napokon reťazec dosiahol hrubý zisk 162 miliónov libier. Chyby v účtovníctve najmä pri odpisoch majetku v predchádzajúcom období Tesco poslali do straty 6,4 miliardy libier.

Tesco na Slovensku prevádzkuje 157 obchodov. Len v januári tohto roka potvrdila spoločnosť predaj obchodného domu v Žiline. V uplynulých dňoch našlo Tesco kupca pre svoj ďalší obchodný dom v Prešove. „Spoločnosť Tesco Stores SR podpísala so spoločnosťou Multi, ktorá je jedným z európskych lídrov medzi developermi obchodných centier, dohodu o budúcom predaji obchodného domu v Prešove. V tomto štádiu, čiže po podpise dohody, ostáva náš obchodný dom v Prešove naďalej otvorený pre zákazníkov ako dosiaľ,“ uviedla hovorkyňa spoločnosti Katarína Kadašiová.

„Reťazec sa usiluje na malom Slovensku nájsť takú formu predaja, ktorá by investorom prinášala lepšie hospodárske výsledky. Do tohto plánu patrí aj zbavovanie sa obchodných domov, ktoré sa síce nachádzajú na vynikajúcich miestach, no konkurujú im nákupné centrá,“ povedal analytik agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomír Drahovský.

V prípade obchodov Terno došlo začiatkom mája k zmene vlastníckej štruktúry. Po rozhodnutí Protimonopolného úradu sa novým akcionárom stala spoločnosť Terno Real Estate, pod ktorú od prvého júla prejde väčšina predajní Terno, Moja Samoška a Hypernova. Predsedom dozornej rady spoločnosti je podnikateľ Martin Fedor, ktorý bol v minulosti partnerom finančnej skupiny J&T. „Zmena vlastníckej štruktúry spočívala v jednoduchom kapitálovom vstupe. Do predajní vstúpil silnejší a väčší kapitál, ktorého cieľom bolo zlepšiť postavenie predajnej siete na trhu,“ vysvetlil Drahovský.

Obchodná sieť Terno v súčasnosti prevádzkuje 116 maloobchodných predajní. Ide najmä o malé supermarkety sídliskového charakteru, ktoré sú medzi ľuďmi čoraz populárnejšie. Kým bývalé predajne Moja Samoška budú označované ako Terno, väčšie prevádzky v obchodných domoch budú fungovať pod novým názvom Terno plus. Prvú predajňu takéhoto formátu otvorili v polovici júna v Žiline. „Jednotlivé predajne Moja Samoška, Terno a Hypernova prejdú komplexnou zmenou a postupne sa vizuálne zjednotia, aby sa stali atraktívnejšími pre zákazníkov,“ dodala marketingová riaditeľka skupiny Terno Real Estate Anna Buzinkay.

Pokus o reštart zažíva tiež francúzsky obchodný reťazec Carrefour. Kým vlani v októbri zívali regály predajne v bratislavskom Poluse prázdnotou, v súčasnosti sa opäť začínajú plniť. Sieť hypermarketov má do svojich rúk prevziať bývalý finančník skupiny Penta Jozef Špirko. Podnikateľ má úspešný biznis v potravinárskej výrobe, čo znamená, že teoreticky hľadá predajne, v ktorých by mohol ponúkať svoj tovar. Súčasným majiteľom prevádzok je stále firma Retail Value Stores, ktorá sa pre problémy s neplatením dodávateľom ocitla v reštruktura­lizácii. Na nedávnej schôdzi veriteľov sa síce rozhodovalo o stratégii pre najbližšie obdobie, no podľa Drahovského si musíme v otázke ďalšieho osudu Carrefouru minimálne pol roka počkať.

„Toho, kto sa rozhodne reštartovať Carrefour, čaká dlhá etapa skonsolidovania celej predajnej siete. Otázne je, či Carrefour obnoví novému vlastníkovi franchisingovú zmluvu, keďže ľudia začali jeho predajne postupne obchádzať,“ pokračoval Drahovský.

Zdroj: Pravda.sk

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera